Archief - Aankoop netbook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

assgoblin

Legacy Member
Hallo iedereen,

mijn zus zou graag een netbook aankopen. Vooral licht, klein, portable en lange battery life zijn belangrijk (tzou voor in de les te zijn). Surfen en af en toe serieke streamen of VLC ofzo zou ook gebruikt worden.

Ikzelf heb de ASUS EEE P1015. Mooie batterijtijd, maar wat een slechte kwaliteit. Heb em al 3 keer moeten binnenbrengen bij tones voor verschillende problemen, en tegenwoordig loopt hij volledig vast bij youtube-videos, en in VLC (basically, alle soorten filmpkes die em moet afspelen => dead).

Buiten die probs vind ik het wel een goed machientje, dus ik zoek iets in die richting, maar betere kwaliteit dan...

Any suggestions?

BraveHeart

Legacy Member
De EEE PC 900 die ik heb staan, jammer maken ze die niet meer, ik wil zeggen dat alles wat jij opnoemt qua noden gemakkelijk kan gedraaid worden met een Intel Celeron M processor.
Dezer dagen zijn er netbooks die dit processortje al lang overstijgen, veel krachtiger dan de eerste netbooks, zoals de modellen met een Intel Atom processor.
Echter is dit nog niet recent genoeg, "Dual Core" is het modewoord dezer dagen om goed te scoren bij compacte netbooks.

Wat is er zo al beschikbaar zou je denken, wel er is keuze te over.
Je hebt netbooks van HP, Acer, (asus is helaas uitverkocht) en het duurdere Sony.

Ik weet niet hoe je het wil hebben, single core, dual core, 10.1 of 11 inch, Windows 7 32bit of wil je liever 64 bit Windows 7 hebben ?

Van de goedkoopste Toshiba tot de duurste Sony (rond de 500 euro) is het zwaarste wat je kan krijgen.

Netbooks (azerty) Keuzehulp - Laptopshop.be

In deze lijst staan er genoeg netbooks, alles wat jij opnoemt kan je perfect met deze netbooks draaien zonder slag of stoot, het is een kwestie wat je echt wil op een netbook, dat zal ook voor een groot stuk de prijs maken.
Gek genoeg vind ik niks van ASUS terug qua netbooks, blijkbaar is de EEE_PC serie totaal uitverkocht of wordt het niet meer gemaakt ? :)

phate_13

Legacy Member
Ik zou niet onder een model met E-350 kijken. Een single-core atom processor zal je enkel miserie bezorgen. Er zijn enorm veel voordelen aan het gaan voor een deftig model.

phate_13

Legacy Member
Koop zeker geen ultrabook. Deze kosten nog altijd belachelijk veel geld. (Indien je advies geeft, geef ook altijd een reden waarom, ****.)

assgoblin

Legacy Member
Thx for the replies - Phate enige specifieke suggesties voor een goed model prijs/kwaliteit? Lange batterijtijd is het belangrijkste!

Shaddix

Legacy Member
Ik heb twee weken geleden de HP DM1-4000SB gekocht. Prachtig toestel! Snelste in zijn preisklasse. Iets kleindere hardeschijf (320GB vs 500GB bij sommige concurenten) maar de bouwkwaliteit is gewoon super. En het toetsenbord typt nog beter dan het toetsenbord van men desktop!

Baterij is 6 uur volgens de documentatie maar het hangt wat af van wat je doet. Ik heb al gehad dat het minder was, maar ook al dat het meer was.

RpR

Legacy Member
phate_13 zei:
Koop zeker geen ultrabook. Deze kosten nog altijd belachelijk veel geld. (Indien je advies geeft, geef ook altijd een reden waarom, ****.)

799 is zeer goedkoop. Zeker met de batterijduur van ultrabooks.
Met netbooks heb je altijd wat vertraging.

phate_13

Legacy Member
Vertraging? (Grappig.) Als je over atom processoren spreekt, ja, dat is waar. Maar daarom ook dat ik zo'n AMD Fusion processor aanraad, deze zijn meer dan krachtig genoeg. Ik werk zelf nu al 2.5 jaar met een laptopje met een gelijkaardige CPU qua prestaties (SU4100). Dat werkt zeker vlot genoeg. En al helemaal als je er ook een ssd zou in steken.

Mr. Humphries

Legacy Member
800 euro is nog altijd minstens dubbel zoveel als een netbook en de batterijduur gaat niet zo heel lang mee hoor. Vergeet niet dat deze ook een groter scherm hebben, verbruikt ook meer hoor!

Als je trouwens zoveel geld wil uitgeven, kan je misschien kijken naar een tablet met toetsenbord. 16u batterij duur bij de Asus Prime met dock!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan