phxclan
Legacy Member
Gegroet,
Ik ben van plan om ongeveer volgende maand een nieuwe PC te kopen.
De goede oude Pentium 4 3.0Ghz is eens aan vervanging toe.
Ik heb al degelijk wat research gedaan, maar zou toch nog eens jullie mening graag horen (en ik zit met enkele vraagjes).
Aangezien ik mijn motor verkoop, heb ik wel wat geld en zou het meeste hiervan aan een nieuwe computer willen besteden.
Ik zou de computer vooral voor gamen gaan gebruiken, maar ik doe ook van tijd tot tijd aan video-editing (amateuristisch niveau; Sony Vegas, etc)
Het eerste waar ik bij twijfel is het geheugen. Ik ben van plan er 2048mb RAM in te steken, maar dan kom ik op 2 keuzes uit:
OCZ OCZ4002048ELDCPE-k 2048MB KIT (2X1024MB) 400MHZ of
2x OCZ OCZ4001024ELDCPE-k 1024MB KIT (2X512MB) 400MHZ => deze zou 4 slots in beslag nemen, aangezien je met 4x 512 werkt
. Qua prijs verschillen deze niet veel van elkaar, maar ik vroeg me af of er een prestatieverschil is. Ik zie momenteel ook niet echt een reden om 2x 2048 MB ram te kopen, wat dan 4096 MB ram zou zijn
Of is dit toch de moeite waard om in te investeren?
Dan komen we bij de grafische kaart:
MSI NX7900GTX-T2D512E 512MB PCI-express 7900 GTX of
MSI RX1900XTX 512MB DDR3 PCI Express. Ik heb hier verschillende testen en vergelijkingen over gelezen, en vreemd genoeg komen deze veelal op verschillende resultaten en conclusies uit
. En grote factor is volgens mij de resolutie waarop je speelt; ik zou een
PHILIPS 200W6CS Zilver 20 Inch LCD Wide Screen erbij willen, aangezien ik echt een zwak heb voor widescreen-gaming
Ik denk dat de 7900GTX beter presteert bij hoge resoluties, maar op tomshardware zeggen ze dat de 1900XTX in het algemeen 4.5% sneller is (ik kan ook fout zitten) Enige hulp is hier ook enorm welkom.
De processor wordt zogoed als zeker een
AMD 4600+ X2 Dual-core Processor, zeker omdat deze echt goed presteert bij multitasking.
Dan het moederbord: Ik denk dat je geen SLI moederbord nodig hebt bij enkele kaarten
Ik denk dat de 2 beste momenteel de
ASUS A8N SLI Deluxe
en MSI K8N Diamond Plus Socket 939 zijn.
Hier zou een beetje hulp ook enorm welkom zijn.
Dat is zowat de basis. De rest zal wel lukken, maar dit is toch een enorme aankoop en ik weet niet genoeg van Hardware om met zekerheid te zeggen dat ik dit of dat koop.
Dank bij voorbaat!
Ik ben van plan om ongeveer volgende maand een nieuwe PC te kopen.
De goede oude Pentium 4 3.0Ghz is eens aan vervanging toe.
Ik heb al degelijk wat research gedaan, maar zou toch nog eens jullie mening graag horen (en ik zit met enkele vraagjes).
Aangezien ik mijn motor verkoop, heb ik wel wat geld en zou het meeste hiervan aan een nieuwe computer willen besteden.
Ik zou de computer vooral voor gamen gaan gebruiken, maar ik doe ook van tijd tot tijd aan video-editing (amateuristisch niveau; Sony Vegas, etc)
Het eerste waar ik bij twijfel is het geheugen. Ik ben van plan er 2048mb RAM in te steken, maar dan kom ik op 2 keuzes uit:
OCZ OCZ4002048ELDCPE-k 2048MB KIT (2X1024MB) 400MHZ of
2x OCZ OCZ4001024ELDCPE-k 1024MB KIT (2X512MB) 400MHZ => deze zou 4 slots in beslag nemen, aangezien je met 4x 512 werkt
. Qua prijs verschillen deze niet veel van elkaar, maar ik vroeg me af of er een prestatieverschil is. Ik zie momenteel ook niet echt een reden om 2x 2048 MB ram te kopen, wat dan 4096 MB ram zou zijn
Of is dit toch de moeite waard om in te investeren?Dan komen we bij de grafische kaart:
MSI NX7900GTX-T2D512E 512MB PCI-express 7900 GTX of
MSI RX1900XTX 512MB DDR3 PCI Express. Ik heb hier verschillende testen en vergelijkingen over gelezen, en vreemd genoeg komen deze veelal op verschillende resultaten en conclusies uit
. En grote factor is volgens mij de resolutie waarop je speelt; ik zou eenPHILIPS 200W6CS Zilver 20 Inch LCD Wide Screen erbij willen, aangezien ik echt een zwak heb voor widescreen-gaming
Ik denk dat de 7900GTX beter presteert bij hoge resoluties, maar op tomshardware zeggen ze dat de 1900XTX in het algemeen 4.5% sneller is (ik kan ook fout zitten) Enige hulp is hier ook enorm welkom.
De processor wordt zogoed als zeker een
AMD 4600+ X2 Dual-core Processor, zeker omdat deze echt goed presteert bij multitasking.
Dan het moederbord: Ik denk dat je geen SLI moederbord nodig hebt bij enkele kaarten
Ik denk dat de 2 beste momenteel deASUS A8N SLI Deluxe
en MSI K8N Diamond Plus Socket 939 zijn.
Hier zou een beetje hulp ook enorm welkom zijn.
Dat is zowat de basis. De rest zal wel lukken, maar dit is toch een enorme aankoop en ik weet niet genoeg van Hardware om met zekerheid te zeggen dat ik dit of dat koop.
Dank bij voorbaat!
De AM2 zal overal vrij snel verkrijgbaar zijn