Archief - Aankoop gsm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RaPmAn

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik zou me dus een nieuw gsm toestel (budget: 120€) willen aanschaffen. Wat moet hij allemaal aan boord hebben :

bellen
sms
handenvrije functie/speaker
goede agenda

Zoals je ziet de basic stuff :)

Ik had nog een vraag over die handenvrije functie/speaker, kunt ge daarmee een goed verstaanbaar gesprek voeren als die gsm gewoon ergens op uw bureau ligt of moet ge toch nog redelijk dicht tegen uw gsm spreken ?
Ik moet dikwijls dingen opzoeken op pc of in dossiers en als ge dan uw gsm tussen uw hoofd en nek moet klemmen gaat dat niet echt goed ... vandaar dat ik een gsm met een handenvrije functie zou willen.

De modellen die ik al tegengekomen was : nokia 2600, SE k300i
Iemand ervaring met deze toestellen ?

Alvast bedankt

daVinci

Legacy Member
Een Nokia 6021. Basic telefoon, maar met bluetooth. Zodanig dat je met een bluetooth headset heel makkelijk kan bellen, en bewegen (zonder draad!). Budget moet dan wel iets hoger liggen (tussen 140 a 150€ voor de aankoop van de GSM, en vanaf 35€ voor een bluetooth headset, maar kan ook dienen als handsfree telefoneren in de wagen bv.)

oedieboy

Legacy Member
Ik heb een K300i, geen slecht toestel. Het doet wat het moet doen, basic stuff en niet duur. Maar het geluid van mijn vorige nokia's was toch beter.

RaPmAn

Legacy Member
@ davinci : die oplossing ligt wel boven mijn budget en ik vind het zelf een beetje onnozel om met zo een headset rond te lopen in huis :p, voor in de wagen is dat wel een goeie opl.

Kan ik dat echt niet oplossen via zo een ingebouwde speaker ? of zijn dit zo van die functies die niet goed werken en alleen maar dienen als verkoopstrukje ?

Alvast bedankt voor de reply's

daVinci

Legacy Member
Ligt de aankoopprijs van de 6021 alleen (dus zonder headset) ook boven u budget? Deze heeft anders ook Built-in handsfree. Of het goed werkt, geen idee. Maar bij een BT GSM kan je altijd nog (indien handsfree niet goed genoeg) overschakelen op een BT headset.

Info 6021: http://www.gsmarena.com/nokia_6021-1088.php

Persoonlijk vind ik dit een interessant toestel tegen een scherpe prijs (ken geen ander toestel met BT dat goedkoper is). Mede omdat al de features, die voor mij niet ter zake doen, zoals camera, MP3, ... er gewoon niet opzitten. BT spreekt mij dan juist wel weer aan, en de afwerking (o.a. materiaalkeuze) is toch net iets beter dan de instapklasse GSM's (het is een 6-reeks). De 6020heeft geen BT, maar wel een VGA camera, maar ik neem aan dat dat er niet moet opzitten.

edit: prijs bij phonehouse: http://www.phonehouse.be/phone-hous...setcompare=1&ArticleProvider_Id=4381f1724d80a
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan