Archief - aankoop grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bambino

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart voor mijn lichte game pc.
Ik heb dit kaartje op het oog, is dit kaartje goed genoeg? of zijn er betere/goedkopere kaarten voor mijn systeem?

Mijn systeem is:
Intel DG43NB Moederbord
Intel Core 2 Duo E7500 2.93GHz
PowerColor ATI Radeon HD4650 (RIP)
4GB RAM
500GB SATA HD


Ik wil games spelen zoals NFS World, MW3,... maximum budget is €100

Alvast bedankt

Vic 40+

Legacy Member
Er van uitgaande dat je voeding het trekken kan (?) zou je één van de volgende 2 kunnen kiezen,
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD - Radeon HD6000 - MSI R6770-MD1GD5
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD - Radeon HD6000 - XFX HD6770 (HD-677X-ZHLC)

Als je de 2 tientjes extra vrij kan maken zou je de volgende kunnen kiezen,
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD - Radeon HD6000 - XFX HD6850 (HD-685X-ZNFC)

Toch even voor de duidelijkheid,welke voeding heb je in die pc?(merk/type of hoeveel watt/ampere op de 12voltlijn->zie de sticker op de zijkant)

bambino

Legacy Member
voeding is Antec BasiqPower BP430 430W

Ik wil wel een kaart die stil is, dat kon je over mijn vorige kaart niet zeggen.

Vic 40+

Legacy Member
Voeding zal wel voldoen.
Stil kan ik niks over zeggen,daar zou je reviews voor op moeten zoeken.

In het volgende reviewtje wordt de xfx 6770 niet warmer dan 56 graden en daarmee zou ik verwachten,maar dat is een gok,dat ie niet al te luid zal zijn.
XFX Radeon HD 6770 Review

BestGamer

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Voeding zal wel voldoen.
Stil kan ik niks over zeggen,daar zou je reviews voor op moeten zoeken.

In het volgende reviewtje wordt de xfx 6770 niet warmer dan 56 graden en daarmee zou ik verwachten,maar dat is een gok,dat ie niet al te luid zal zijn.
XFX Radeon HD 6770 Review

Ik heb hier een gtx 580 en bij gamen word die maar 42 graden. Klopt dat of is dat misschien te laag.

Vic 40+

Legacy Member
Als je toch het budget hebt neem dan iig de hd 6770,die is toch het beste wat je binnen dat budget kan krijgen.

bambino

Legacy Member
Ik denk dat mijn voeding de HD6770 niet aan zal kunnen, Ik heb een voeding van 430W, als ik mijn systeem bereken met mijn huidige grafische kaart kom ik uit op 350W, met de HD6770 op 500W!, dus liever een lichtere kaart.

R3L4X

Legacy Member
Budget wat opkrikken en gaan voor een betere voeding (+-40-50 euro), kan je ook zien als een investering richting de toekomst.

Vic 40+

Legacy Member

mdgf

Legacy Member
Uw systeem zal de 300W maar nauwelijks (of eerder niet) halen ze, das geen echt goede PSU, maar met een 6770 zou die geen probleem moeten hebben.

bambino

Legacy Member
dus ik kan de hd6670 gebruiken zonder een nieuwe voeding te kopen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan