Archief - Aankoop eerste laptop!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stevitski

Legacy Member
Jo,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen, maar ik weet niet goed waar te beginnen. Ik ben deze namiddag eens gaan zien in een winkel, maar ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Zij stelden deze laptop voor, omdat:

  • Ik mij bezighou met webdesign (dreamweaver, photoshop, ....)
  • Nog graag eens games speel
  • graag het nieuwste heb (wat betaalbaar is voor mij)
  • ...

Nuja, ik wil geen laptop kopen, dat ik volgend jaar al een nieuw wil kopen! Ik weet dat dit zo is, maar nie in erge mate althans!

Zij stelden mij dit model voor: HP Pavilion zd8390EA notebook pc voor, maar ik dacht mss dat jullie nog beter hebben in die prijsklasse (mss ook van hp als dat nog zou kunnen, andere merken zijn ook goed)

Er moet sowiezo 1024 RAM insteken!

MvG Stevitski!

// EDIT //

Ik weet niet of dit veel helpt, maar mijn vader is eventueel wel bereid om naar Duitsland te rijden want daar is dat blijkbaar goedkoper?? Is dit zo?

Yank

Legacy Member
Waarom ik die HP niet zou nemen:
- Intel 6x0 cpu => verbruikt enorm veel, zeker in vgl met de P-M, een zeer krachtige en zuinige cpu.
- X600 256mb is ook geen fantastische kaart om mee te gamen
- ik zou toch een 5400rpm schijf nemen, mss zelfs 7200rpm als je applicaties hebt die een snelle schijf nodig hebben

Zelf ben ik wat een 'voorstander' van de Dell Inspiron 9400: http://configure2.euro.dell.com/del...3947&rbc=N03947&s=dhs&sbc=bedhsrsinspn_9400_1
- Centrino Duo: sterke en toch nog vrij zuinige dual-core cpu
- 7800Go GTX: stukken sneller dan die X600

Voor de rest komen ze min of meer overeen: HD naar keuze bij Dell, DVD-writer, 17" 1440x900 scherm (1920x1200 voor 150€ extra), WLAN,...

makavel!

Legacy Member
graka is niet zo goed van die laptop...

hoeveel wil je eiglijk uitgeven?
en voorkeur voor HP of niet?

Howitzer

Legacy Member
Zou je mss niet voor lenovo laptops kunnen kijken?
Zeer goedkoop en naar wat ik hoorde vergelijkbare kwaliteit met HP/Dell/..

Davion

Legacy Member
Ik zou eerder kijken naar een laptop met Centrino in, die gaan ook nog wat mee op de batterij :)

Stevitski

Legacy Member
Ik denk dat mijn budget rond de 1500 euro ligt! Ik weet het echt niet meer hé! Ik wil gewoon van de eerste keer een goede koop doen das al! Daarom dat ik het vraag aan jullie :)

Hopelijk kunnen jullie me wat helpen!

Ik zal meestal mijn laptop toch aan netstroom hangen, dus qua batterijverbruik zou ik 1 à 2 uur voldoende vinden, ik wil vooral een krachtige laptop!

The Frak

Legacy Member
Stevitski zei:
Ik denk dat mijn budget rond de 1500 euro ligt! Ik weet het echt niet meer hé! Ik wil gewoon van de eerste keer een goede koop doen das al! Daarom dat ik het vraag aan jullie :)

Hopelijk kunnen jullie me wat helpen!

Ik zal meestal mijn laptop toch aan netstroom hangen, dus qua batterijverbruik zou ik 1 à 2 uur voldoende vinden, ik wil vooral een krachtige laptop!

Batterij is misschien niet zo belangrijk voor jou, maar die hp's hebben allebei een desktopprocessor, wat betekent deze vrij warm worden.

Ik raad de Asus A6Ja-Q007H aan. P-M Core Duo T2300, 1 GB RAM, 100 GB 5400rpm HD, X1600 256MB. Genoeg geheugen en ik denk dat de grafische kaart ook wel volstaat om af en toe te gamen (natuurlijk niet op hoogste kwaliteit).

http://www.dcom.be/N_frame.html(Ik kon niet direct linken, dus je zal zelf ff moeten zoeken op de site.)

*edit: Die Dell van Yankee ziet er anders ook niet slecht uit. Als je er niets op tegen hebt om online te shoppen, dan kan je beter die Inspiron pakken, denk ik.

Speciall

Legacy Member
ik kan ook maar 1 raad geven, koop geen laptop met een Pentium 4 CPU, je hebt dan een baksteen waar de batterij een half uurtje meegaat...

go centrino dude, en eventueel de zakelijke reeks van HP, bijvoorbeeld een NC8000 reeks ofzo,
grtz,

Stevitski

Legacy Member
Ik vond het natuurlijk zo'n mooi scherm hé van die had een 17" scherm zo schoon man!

Dus jullie zeggen dat ik daarmee een miskoop doe?

duploxxx

Legacy Member
Stevitski zei:
Ok, het moet dus een HP zijn, omdat ik dan de btw kan terugkrijgen. Mijn vriendin haar pa heeft als leverancier HP dusja..

is deze dan voldoende voor mijn benodigdheden?? allija zal ik websites enzo kunnen maken? Is het een goed multimedia laptop?

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/n...7-499341-499341-499341-12255182-64554865.html

dit staat er in de specs...
Type voedingsmodule
180-W netadapter

dat zegt genoeg he :oink:

die amd dat ge eerst nam had Type voedingsmodule 120-W netadapter

ga voor een centrino of turion http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/ho/WF06a/22795-316147-499341-499341-499341-12318176.html

mijn voorkeur gaat naar de turion, helaas is van alle systemen de schermresolutie laag 1280/800 zelfs die 17 heeft maar 1440/900

die dell is inderdaad een mooie, maar voor die prijs mag da ook wel en dan zijn er nog anderen waar ge uit kunt kiezen

maarja als ge bij hp moet blijven....
duploxxx

jarre_123

Legacy Member
Persoonlijk vind ik het een domme koop, gewoon voor die btw ne hp kiezen..
Als je echt ne goede wilt,pakt dan die van Yankee,zeker geen miskoop!

simpele duif

Legacy Member
om effectief aan die prijs te komen moet je nog enkele dingen verlagen zoals de garantie (daarom dat er ook staat: VANAF xxxx euro)

Stevitski

Legacy Member
eeuhm nog een vraag, ik zal em laten kopen voor dat bedrijf dan, hoe moet ik dat dan doen, dat bedrijf die bestelling laten plaatsen voor de btw dan?

Stevitski

Legacy Member
Sorry dat ik nog eens lastig doe! een Acer van rond de 1500 euro met 17" met supergoeie specs voor die prijs, een beetje zoals die dell! maar liever in acer of asus!

AUB help mij ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan