Archief - Aankoop Beamer - ventilatiegeluid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pieterjan99

Legacy Member
Hey,

Ik ben aan het overwegen om in de slaapkamer een Beamer te installeren.
1 ding wil ik zeker weten en dat is het ventilatiegeluid.

De meeste fabrikanten geven waardes op tussen de 22 en 28DB. Ikzelf heb hier geen flauw benul van hoe luid of stil dit is.
Moest dit nu in de woonkamer zijn, dan is dit geen enkel probleem aangezien ik in een niet al stille ruimte vertoef.

In de slaapkamer is dit wat anders, als de kids in bed liggen dan staat het geluid op het minimum met de beamer net achter mij. Als ik dan steeds het gezoem van de ventilator hoor:

Iemand ervaring hiermee?

Skoebiedoe

Legacy Member
Tja,dacht dat als je normaal spreekt dat je rond de 60 DB produceert.....dus 28 DB is fluisterstil,je zal hem kunnen horen maar dan moet het al heel stil zijn in de kamer of hij moet juist naast uw oor staan.

Stiller ga je bijna niet vinden,je zit altijd met actieve koeling voor de lamp en dit gebeurt door middel van een ventilator dus gaat hij altijd wel wat ruisen .

Indien het toch storend moest zijn kan je nog altijd een soort van hush box errond bouwen.

pieterjan99

Legacy Member
Wat is een hush box?
Indien ik denk wat het is, zorg dit er ook niet voor dat de warmte binnenin blijft?

Nu kan ik de beamer aan het plafond hangen, dan is deze al wat verder van het oor :)

Mvg,

Skoebiedoe

Legacy Member
Is hetgeen je denkt maar je moet dan wel zorgen voor voldoende luchtgaten hee. ;)
Je kan de gaten dan op een plaats maken waar je er weinig last van hebt.

Als hem tegen het plafond hangt op een hoogte van tegen de 2 meter ga je daar weinig last van hebben. ;)

pieterjan99

Legacy Member
Ga eens wat meer info in-winnen.
Eens mailen naar beamercenter.be.

Zal hier ook neerpennen wat zei hierop te zeggen hebben.

pieterjan99

Legacy Member
Reply:

30 decibel komt ongeveer overeen met het fluisteren op 5 meter afstand. De waarden daaronder zouden dus allemaal voldoende moeten zijn om geen storing te ondervinden. Daar beamers tegenwoordig meer en meer worden gebruikt voor thuisgebruik proberen ze steeds het geluid zo laag mogelijk te houden.

Niet veel wijzer geworden ....

Skoebiedoe

Legacy Member
Alles onder de 30 DB wordt aanzien als fluisterstil. ;)
Alles daarboven als lawaaimakers. ;)
Mijne computer maakt meer lawaai dan mijne beamer. ;)
Noiselevel van de mijne is 19 DB die hoor je dus totaal niet of je moet er uw oor op leggen. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan