Archief - Aankoop advies nieuwe PC.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BestGamer

Legacy Member
neen het is geen bonus je kan het best een h61 moederbord nemen omdat je met een cpu zit die je niet kan overclocken.

klootviool

Legacy Member
heb ook net ontdekt dat die i5 2400 maar tot 1333mhz ram ondersteunt. Heb dit vervangen door 2x2 10600 cas 7 latjes. Het moederbord is ook vervangen door een H61 model dat sata3 en USB3.0 aansluitingen heeft.
Allemaal bedankt!!!

--> DIT is em dan <--

Vic 40+

Legacy Member
Ga voor het intel systeem

Ik weet niet waar dat lijstje vandaan komt (winkel),maar ik zou de volgende nemen dan als mobo,
Asrock Z68 PRO3 GEN3 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Of de volgende,
Asrock H67DE3 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Neem iig geen p67 bordje aangezien je met die i 2400 toch niet overklokken kan en je met die chipset je de igp niet kan gebruiken.

De volgende is al een meer dan goede koeler voor een i5 2400,
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

klootviool

Legacy Member
Ik ga toch bij deze blijven : Asrock H61M/U3S3 . Ik zie geen voordeel in meer betalen.
Ook de koeler behoud ik, die is gekozen na het lezen van vele reviews waar ik vooral op geluidsproductie lette, als hij overkill is des te beter, hoe minder hij op snel draait hoe beter. De kast is ook zo gekozen, zo ben ik trouwens op die winkel uitgekomen --> sicomputers.nl

Nog net iets goedkoper als alternate.be en een vast 15 euro verzendingstarief naar belgie.

Heb wel net op asrock webby een ander zeer interessant nieuw H61 mobotje gevonden. maar die ligt nog niet in de winkels : Asrock PH61/U3S3 MVP

klootviool

Legacy Member
Ok kheb net jouw voorgestelde cooler eens goed gegoogled. Je hebt gelijk hij gaat beter zijn, hij presteert maar een klein beetje minder dan de scythe maar is veel stiller. Tnx for the tip!!!

Vic 40+

Legacy Member
Graag gedaan.:)

Ik heb begrepen dat er mensen hier op het forum zijn die issues hebben met die voeding die je gekozen hebt,voeding die faalt en een heel systeem meetrekt.
Het is misschien beter om eens naar een andere te kijken.
Moet dat dan modulair zijn?

klootviool

Legacy Member
Absoluut niet eerlijk gezegd, men case is met cablemanagement dus modulair is geen vereiste. Had gewoon de OCZ gepakt op die site voor zen prijs.
Ik heb ondertussen geopteerd voor deze van XFX. Heb ergens gelezen dat die zo goed als dezelfde voedingen bouwen als seasonic.
Ik heb na controle van men harde schijf ook de SSD vervangen met het 64GB model. Ik gebruik deze computer nu al jaren met 2 gebruikers en zit aan 46GB gebruikt, i ruim altijd ongebruikte programma's en data op.
Heb ook gekozen voor CAS9 valueram, ipv cas7 . Ik zou waarschijnlijk het verschil toch niet merken.
Ik zit nog wel te twijfelen om toch maar 8GB (14 euro meer) ram te pakken want mijn moederbord heeft maar 2 dimms. Al denk ik niet het ooit echt nodig te gaan hebben... i dunno


dit is em dan

Vic 40+

Legacy Member
Die voeding is idd een betere keuze.

Ik zou idd dan toch ook meteen voor 8gb ram gaan.

BestGamer

Legacy Member
seasonic maakt voedingen voor xfx en antec en corsair gewoon met een andere sticker
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan