Archief - Aankoop advies ivm 3D kaart.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Decay

Legacy Member
Nee, denkt ge? Maar kvind wel dat het er op vooruitgaat de laatsten tijd :)

boostah

Legacy Member
Davion zei:
De GTO was met 8/12 zeker, en de GTO² 16. Damn zeg, ATi toch met die moeilijke benamingen :ironic:

hahha moeilijke benamingen :p de 6800 was anders ook ni de simpelste

en get your facts straight: gto² is eigenlijk slechts 12 pipes (maar uiteindelijk unlocked saphire ze al naar 16 omdat iedereen het toch deed, maar da was het blauwe pcb, met het rode gaat het niet, net zoals de 6800le ook te unlocken was en uiteindelijk ni meer :p) de gto is altijd 8
(dit is beide volgens ati uit, er zijn marginale fabrikanten die het anders noemen)

en @gothrek: true :p

boostah

Legacy Member
Decay zei:
Nee, denkt ge? Maar kvind wel dat het er op vooruitgaat de laatsten tijd :)

das ook maar omdat er nu mensen zijn die tegen wind geven
maar davion ziet het zo: ik ben ook ati fanboy, geef ik eerlijk toe, maar als er iets beter is van nvid zeg ik da ook, tis ni omda ik ni graag nvid heb da een ander da kan schelen als em da zelf moet kopen (please begint ook zo te doen, want nu doet ge da iedereen uw ideen moet volgen en das ni goed), maar fanboyisme is what keeps this subforum intressting :p

Davion

Legacy Member
Fanboyisme?
Ach soit, kzal ma zwijgen zeker, of ge gaat weer bullshit bad-posten.

belgarath03

Legacy Member
trouwens er zijn GTO² die niet te unlocken zijn, wat zijde dan met een kaartje dat niet veel beter presteert dan 6600GT, deze laatste heeft dan wel weer SM3.0, of dit nodig is => andere vraag, andere topic maar een x800GTo² die niet te unlocken is => in mijn ogen totaal nutteloos...

UndeadKing

Legacy Member
Neen het zijn niet de drivers.

Het gaat het louter om de compatibeliteit.

Wat ik al gedaan heb:
- Nieuwste drivers : 6.4 catalyst
- Oudere drivers geinstalled 5.11
- andere ATI kaart erin gestoken
- andere Ram
- Nvidea kaart => en dit werkte alleen

Wat ik dus nog niet gedaan heb was ander moederbord en processor.

Nu heb ik een format gedaan, opnieuw ATI kaart erin en crash, same as before. Blauw scherm en crash.
Daarna terug Nvidea erin en het werkte.

En aub kom dus niet af met een ATI kaart want het gaat simpel weg niet :)

En ja ik weet ze is verouderd, maar wat moet ik dan? Ik zit hier met een deftige Processor en moederbord en die ga ik toch niet zomaar verandere? Kost me veel meer dan een iets betere kaart aanschaffe, nuja iets beter in ivm men vorige kaart ( ATi 9600XT, is de 6600GT beter)

Dus denk dat het die wordt.

BTW: ik speel alleen World of Warcraft momenteel , dus zo een super kaart heb ik niet nodig :)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Even een off-topic vraagje om geen nieuwe thread te beginnen. Ik zou een passief kaartje willen kopen voor voornamelijk counterstrike source te spelen. Ik had een x800gto² (12pp) en was daar zeer tevreden van. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de asus 7600gs en de x1600xt. Als de asus voldoet aan men eisen zou ik die nu al kunnen gaan halen.

groeten,
KoeKa

Davion

Legacy Member
@TekkaBlade: Goeie vraag, soms zijn er kleine incompatibileitsprobleempjes of stabiliteitsproblemen en dan kunnen die oplossingen ervoor zorgen dat ze weg zijn, is het simpelste, en prestatie-hit: 0.0%

@KoeKaTsJoe: Ge verbetert u wel nie echt, maar de 7600GS is iets beter als ik mij niet vergis.

DenTraX

Legacy Member
De huidige X800GTO² zijn trouwens niet meer te unlocken en zitten nu met een R430 core ipv R480

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik heb me net terug de x800gto2 besteld. Bij forcom kost deze 150€ en blijkt dus toch wel de R480 te zijn met reeds 16pp uit de doos. Vooe diee prijs kunde ni sukkelen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan