Archief - 7800GTX 512mb of 256mb?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CrasH

Legacy Member
Omdat ik vaak gaan werken ben en een vriendin heb, heb ik niet meer zoveel tijd voor de theoretische kant van de pc en zit ik meestal te gamen als ik op de pc zit dus ik loop wat achter, SLI is voor mij tamelijk nieuw.
Ik zou graag een nieuwe graka kopen en aangezien ik nu ene heb met 256mb zou ik dus willen upgraden naar 512mb. Ik zit momenteel nog met een agp nforce3 mobo maar dat zal niet lang meer duren. Het mobo dat ik wil kopen staat al vast en dat word een DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, want ik hoor enkel maar lof over die mobo's.
Nu zie ik dat ze bij tones de POINT OF VIEW Geforce 7800GTX 512MB verkopen.
Mijn vraag naar jullie is de volgende: Is het beter om een kaart te kopen van 512mb... of 2 kaarten van 256mb? Welk merk raden jullie aan?

Roefus

Legacy Member
bedoelt ge nu 2x een 7800GTX 256mb in SLI zetten of 1 7800GTX 512mb kopen?

CrasH

Legacy Member
Ja en nee :)
Zijn er ook andere opties/combinaties die zelfde prestatie opleveren en minder kosten?

eniac

Legacy Member
Als ik jou was hield ik die X800XT nog bij en sloeg ik de huidige generatie grafische kaarten over. Je kaart is nog meer dan snel genoeg voor alles vlot te draaien, en je gaat meer voldoening hebben als je nog wat wacht.

CrasH

Legacy Member
Ja mss heb je wel gelijk. Maar hoe langer ik wacht, hoe minder ik nog krijg voor mijn huidige configuratie, en dan zal ik dat zoals de vorige keer aan de straatstenen nie kunnen kwijtgeraken voor een deftige prijs.
Het is mss beter om eerst een kaart van 256mb te kopen en dan wat later nog een keer dezelfde wnr het nodig is?
Die 7800GTX is toch sneller dan een x800xt pe?

CrasH

Legacy Member
Zou het bvb niet beter zijn om 2x GeForce 6800 GS ? Als ik dat zo wat bezie lijkt me dat zeer deftig?

Violator

Legacy Member
Je koopt als je toch wil upgraden beter 1 7800GTX ipv van 2 6800GS's. Je kan dan binnen x aantal maanden nog zo'n 7800GTX kopen als je vindt dat je systeem terug te traag begint te worden.

Ivm met de 256 of 512 vraag. Als je het geld hebt en je kan er één vinden kan je de 512MB versie kopen van de 7800GTX. Deze is wat hoger geclocked dan de 256MB versie.

Maar je moet zelf overwegen of je de meerprijs de moeite waard vindt.
(De meerprijs is wel niet evenredig met de prestatiewinst)

Yank

Legacy Member
Moest ik u zijn, zou ik nog lang geen upgrade doen van pc, uw pc kan nog met gemak alle games goed draaien.
Die GTX 512mb is eigenlijk wel vrij duur voor wat ge krijgt, zeker als ge weet dat een 7800GT nog maar een goeie 300€ kost en die niet zoveel zwakker is.

En als je die DFI koopt, denk ik dat het bedoeld is om te overclocken? Anders zou ik zo ver mogelijk blijven van DFI en eerder kijken naar Asus, MSI, Gigabyte of Epox.

Mr. M

Legacy Member
+ dat er binnen een maandje ofzo nieuwe kaarten uitkomen
normaal ben ik ni iemand die aanraad van te wachte (ge kunt blijve wachte he) ma voor een maandje zou k toch wel wachte eigelijk (alle hope da ze het ni gaan uitstellen natuurlijk he)

eniac

Legacy Member
Mr. M zei:
+ dat er binnen een maandje ofzo nieuwe kaarten uitkomen

+ dat volgende quarter de nieuwe socket uitkomt en het misschien beter is om ineens tot dan te wachten om ook een nieuw mobo aan te schaffen.

Mr. M

Legacy Member
ja ma das al langer om te wachte vind ik :)
hangt er natuurlijk vanaf wa ge al hebt enzo

Roefus

Legacy Member
kzou tbh ook wachten, want als ge zo van die dure kaartjes gaat kopen, als het uwe nog (meer dan) meekan is eigenlijk onnodig geld verspillen imo

kleine reactie op mensen die zeggen dat er binnekort nieuwe kaartjes enzo uitkomen: bij mijn weten komen er constant nieuwe dingen uit, dus ge kunt altijd blijven wachten, maar aangezien uw systeem nog vlot meekan vind ik het persoonlijk het wachten wel waart (ps je zal altijd wel verlies maken, met je oude spullen te verkopen: ofwel maak je in 1x veel verlies door te wachten tot uw kaart niet veel meer waard is en dan iets nieuws aan te schaffen, ofwel maak je verlies door telkens je oudere kaart te verkopen als hij ong iets waart is en een nieuwe te kopen)

Mr. M

Legacy Member
akkoord dat er altijd nieuwe dinge uitkomen
ma bij grafische kaarten duurt dit meestal een half jaar a een jaar ofzo eer een nieuwe generatie uitkomt
en als het dan nog 1 of 2 maand duurt kunde imo WEL beter wachten

voor de rest ben ik helemaal akkoord me u he, ik ben ook ni iemand die normaal wachten aanraad, ma als ge zijn huidig systeem ziet, lijkt het me eerder dom van nu up te graden

CrasH

Legacy Member
ivm mijn mobo, neen ik ben nie van plan om te overclocken, dus dacht ik aan een MSI want dat heb ik nu ook en ben ik tevreden van. Wat is het grote verschil eigenlijk tussen de Diamond en de Platinum versie?

CrasH

Legacy Member
Ook had ik graag nog geweten wrom ik bvb niet beter voor een ATI kaart zou kiezen? Die X1800XT van 512mb is mss een klein beetje trager maar is niet zo duur als die 7800GTX van 512mb...

Davion

Legacy Member
- Niet veel verschil op :)
- 7800GTX 256Mb is ook rapper dan de X1800XT.

R.Winters

Legacy Member
Kzou persoonlijk nie upgraden, maar als ge echt wilt:

Het verschil tussen 512 en 256 zal wrschijnlijk nie zo hoog liggen, en ge betaalt serieus wat meer, dus ik zou het niet doen.
Wat ge zei van 2*6600GS erin te zetten, dat geeft idd meer performance dan 1*7800GTX, maar dan zijn uw kosten meer natuurlijk.
Als ge begint over 2*7800 zijt ge geld aant weggooien, w8 dan zeker op de nieuwe generatie.

Ironpole

Legacy Member
CrasH zei:
Ook had ik graag nog geweten wrom ik bvb niet beter voor een ATI kaart zou kiezen? Die X1800XT van 512mb is mss een klein beetje trager maar is niet zo duur als die 7800GTX van 512mb...

Omdat je daarmee weinig bent met een SLI moederbord als je SLI wil draaien of wil upgraden.

Yank

Legacy Member
R.Winters zei:
Kzou persoonlijk nie upgraden, maar als ge echt wilt:

Het verschil tussen 512 en 256 zal wrschijnlijk nie zo hoog liggen, en ge betaalt serieus wat meer, dus ik zou het niet doen.
Wat ge zei van 2*6600GS erin te zetten, dat geeft idd meer performance dan 1*7800GTX, maar dan zijn uw kosten meer natuurlijk.
Als ge begint over 2*7800 zijt ge geld aant weggooien, w8 dan zeker op de nieuwe generatie.
2x 6800GS gaat ook alleen maar sneller zijn als de game SLI deftig ondersteunt he, indien niet, is een 7800GTX stukken sneller
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan