Archief - 7800gt 256 <=> 6800gs 512

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sjoepap

Legacy Member
Gegroet,

Op forcom.be staat de 7800GT voor 219 euro, wat ik wel vrij weinig geld vind voor een high-range kaart , of vergis ik me daar ?
Juist eronder staat de 6800GS voor 269 euro. Ok deze kaart heeft wel 512 mb, maar is dit 50 euro waard? en normaal gezien is de 7800 toch sneller dan de 6800 ,niet ?


dank

Sjoepap

piotke

Legacy Member
7800 kaartje ruled een pakje tov de 6800, ongeacht hoeveelheid ram

Sjoepap

Legacy Member
zit er dan nergens een addertje onder het gras ofzo? indien de 7800 toch veel sneller is, waarom is hij dan goedkoper ? 't is een Point of view kaart, gebruiken die geen trager geheugen of iets anders dat de lage prijs kan verklaren?

sheebs

Legacy Member
ze wilel u alte gelove da 6800GSsnaller is door die 512 maar in feite moet je met veel meer rekening houden, geheugensnelhied, frequenties, pipelines,...

=> 7800 GT is veel sneller, is dna ook de nieuwe generatie

boostah

Legacy Member
Sjoepap zei:
zit er dan nergens een addertje onder het gras ofzo? indien de 7800 toch veel sneller is, waarom is hij dan goedkoper ? 't is een Point of view kaart, gebruiken die geen trager geheugen of iets anders dat de lage prijs kan verklaren?

end off life, tis nu de 7900GT dat de 7800GT vervangt (en nog sneller is ook) das gewoon stockdumpen volgens mij

mOnKeYbUtt

Legacy Member
7900 gt > 7800GTX btw beter dat ge wat oplegt voor 7900gt te kopen dan direct

R.Winters

Legacy Member
Idd, leg een vijftigtal eurokes bij (alst al zoveel is) en schaft de 7900GT aan ;)

Sjoepap

Legacy Member
goedkoopste 7800GT is 219 euro
goedkoopste 7900GT is 310 euro,
das toch al een serieus verschil, is de 7900GT 90 euro extra waard tov de 7800GT?

piotke

Legacy Member
Neen. GT man dan sneller zijn, procentueen en verhoudingsgewijs ben je beter af met een 7800 gt, toch voor die prijs.

Mette2

Legacy Member
Dacht hier op het forum ergens gelezen te hebben dat die 7900GT binnenkort nog ging dalen in prijs, misschien nog ff wachten dus...
BTW mocht je het belangrijk vinden, de 7800 serie is op 110nm gebouwd, de 7900 serie op 90nm, de laatste verbuikt dus iets minder...

piotke

Legacy Member
Lager procede staat niet gelijk met minder verbruik eh. (Zie maar naar nortwood 0.13 en presscott 0.09....)

7900 is bij mijn wetene niet zuiniger. Maar clocked wel hoger.

-dawnz-

Legacy Member
let op als je een 7900GT koopt.
nee een merk maar neem momenteel geen XFX of eVGA
deze merken hebben momenteel last van slechte kaarten die artifarcts geve :)

piotke

Legacy Member
Kan je dat ergens staven aub (en niet een uitzoderlijk geval). Het zou me enorm verbazen mochten ze zulke kaartjes door QC laten gaan.

-dawnz-

Legacy Member
piotke zei:
Kan je dat ergens staven aub (en niet een uitzoderlijk geval). Het zou me enorm verbazen mochten ze zulke kaartjes door QC laten gaan.
hier opt forum zijn er al mensen die hun kaart al 3x in RMA hebben gedaan en telkens een nieuwe gekregen die ook stuk was.
zelfde met de 7900GTX'en van XFX. maar die hebben het minder.
heb een forum gevonden waar er veeeel mensen problemen hadde met eVGA's :)
1tje had al 3 superclocks gehad en alle 3 superclocks vertoonden arties :)
zo waren er nog veel.

dus ik concludeer daaruit: hier opt frum 6/10 XFX 7900GT's hebben problemen of dergelijke

Davion

Legacy Member
Kzou voor die prijs geen seconde twijfelen en gaan voor die 7800GT.

nTFs

Legacy Member
-dawnz- zei:
heb een forum gevonden waar er veeeel mensen problemen hadde met eVGA's :)
1tje had al 3 superclocks gehad en alle 3 superclocks vertoonden arties :)
zo waren er nog veel.

dus ik concludeer daaruit: hier opt frum 6/10 XFX 7900GT's hebben problemen of dergelijke

Zonder links gaan er niet veel mensen je geloven.

RealFlub

Legacy Member
nTFs, kijk maar keer op dit forum, er zijn mensen met XFX en EVGA 7900GT's hebben degelijk problemen met de voltregelaars (ze worden te warm en daardoor word kaart instabiel)

geloof me maar

piotke

Legacy Member
De mensen hier zijn meestal prutsers...
Een fabrikant kan zich dat echt niet veroorloven / het is bijna niet mogelijk dat er zoveel problemen zijn.

En ik heb wat rond gekeken, nog niet veel tegengekomen van problemen. Mocht idd 50 - 60 % fouten geven was dit al meteen groot nieuws...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan