Archief - 5.1 surround systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dakantochnie

Legacy Member
Thorens zei:
Euh, jongens, jullie beginnen nu wel enorm in herhaling te vallen. Altec-Lansing is ook niet altijd de Deus Ex Machina, é. Voor 5.1 surround heeft Altec voor de moment niets dat echt de kwaliteit van Logitech nog overstijgt. Voor 2.1, dat is een andere zaak.
Je gaat sowieso toch geen boom boom sub hebben die na een jaar begint te kloppen.
En dan mag het mss nog altijd qua klank zelf niet écht beter zijn, het is nog altijd goedkoper.

Je hebt daar zo'n prijsklasse (€300-€400) waar je eigenlijk niet echt veel keuze hebt buiten een Creative of zo'n Harman/Kardon ding.
Wat is dan het beste? Ineens veel minder uitgeven aan bv een Altec of veel meer gaan betalen voor een Creative die toch ook weer niet echt zijn geld waard is. Ik zeg niet dat die Altec zoveel beter is dan op dat moment, maar je gaat sowieso minder geld uitgegeven hebben.

Trouwens, sets zoals de 5100 zijn toch nog altijd verkrijgbaar?

Thorens

Legacy Member
Het is 5.1, right?
Het spul dient voor films. Wat maakt het dan uit dat die subwoofer wat nazoemt?

Voor muziek is het simpel. Altec-Lansing, 2.1.
Voor films is het even simpel. Logitech is het meeste 'wow-factor' voor de prijs.
Creative zit ergens tussenin.

Wat mij betreft moet je voor échte kwaliteit (cinemalike) gewoon niet beginnen denken aan een 5.1 onder de €2500. Zonder projector, weliswaar. Als je dat budget niet hebt, tsjah, dan maar de next best thing, toch?

Skoebiedoe

Legacy Member
Pas op hoor een sub die nazoemt tijdens een film is meer storend dan je denkt hoor.
In het begin ga je dat waarschijnlijk niet horen maar na een tijdje werkt dat zeer storend.
Een sub moet boemen/rommelen op het juiste moment en dan moogt ge die nietmeer horen.
(is ook een van de redenen waarom ik mijne z-680 verkocht heb voor € 150 na 8 maand.Op den duur vallen al die gebreken op en ga je je daar aan ergeren of je bent continu aan het bijregelen.)

Thorens

Legacy Member
Dat is ook omdat jij beter weet en beter kent. TS heeft dat wss niet.

GlEnN_87

Legacy Member
Ik bekijk veel films op pc en moet zeggen dat ik geen last heb van een nazoemende sub...

Borrrr

Legacy Member
om even al die bekende merken achterwege te laten, wat vinden jullie van teufel concept e magnum? hij werd al meermaals met de duurdere logitech setjes vergeleken, waar hij als winnaar uitkwam.. (ok, voor het design moet je ze niet nemen...)

Thorens

Legacy Member
Ah, maar dat is geen conventioneel 5.1 PCset, é. Allé, als je dat koopt moet je zorgen dat DTS/DD allemaal software gedecodeerd worden, want in de subwoofer zit alleen een analoge 5.1 versterker. :)

Ik ken Teufel trouwens van het meer Hifigedeelte van hun range. Dat doen ze wel goed :)

Borrrr

Legacy Member
ja ik las hier net dat je wordt aangeraden een decoder bij te kopen (ze stelden die van creative voor, maar da's dan weer 150€ extra..) maar dat zou allemaal softwarematig kunnen geregeld worden? (ik ben een leek, sorry)

Thorens

Legacy Member
Intervideo WinDVD (het volledige pakket) kan dat inderdaad allemaal softwarematig doen.

Dakantochnie

Legacy Member
Thorens zei:
Het is 5.1, right?
Het spul dient voor films. Wat maakt het dan uit dat die subwoofer wat nazoemt?
De 5100 is toch 5.1? :s

Excuseer, ik dacht dat het ook voor muziek moest dienen.

Thorens zei:
Logitech is het meeste 'wow-factor' voor de prijs.
Creative zit ergens tussenin.
Dat kan best wel zijn, maar als je de hoop klachten leest over het geklop na intensief gebruik van die Z5500 dan denk ik toch dat je nog altijd beter voor een Creative ding gaat.

Thorens zei:
Wat mij betreft moet je voor échte kwaliteit (cinemalike) gewoon niet beginnen denken aan een 5.1 onder de €2500. Zonder projector, weliswaar. Als je dat budget niet hebt, tsjah, dan maar de next best thing, toch?
Dat hangt er van af he. Dan kan je ook denken 'ik koop nu iets goedkopers en ik spaar door tot ik ineens echt goed spul kan kopen', want dat is wat de TS wou (beter materiaal).

Enfin, je weet er veel vanaf dan ik dus dit heeft weinig zin.

Dayofdead

Legacy Member
Ik heb de Creative T5400 en mag daar niet over klagen :)
5400 is de opvolger van de 5100 en die is dan verandert naar T6060 (5.1) dachtek. Voor zijn prijs (rond €80) kan je moeilijk een miskoop doen.

GlEnN_87

Legacy Member
Kheb al van een aantal mensen positieve commentaar gehoord over Ozaki...
Prijs/kwaliteit?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan