Archief - 5.1 Surround set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rapidsio

Legacy Member
Ik zoek een 5.1 Surround setje die ik op mijn laptop kan aansluiten,

mijn budget is 150 en kan een beetje uitlopen:P.

Ik hoop dat ik hier een redelijke set voor kan krijgen, Ik hou van veel bass maar ook van erg zuiver geluid. Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden :D.

(Ik woon in Nederland trouwens)

azertyalex

Legacy Member
ik heb hier nog een staan
logitech x-540
heb hem een paar keer gebruikt voor op de pc surround sound maar heb een tritton ax pro gekocht (een headset)
headset is een beetje gamekelijker als je gamed, je hebt dan micro en al
verkoop hem voor 70 euro, pm me
edit: een ps3 en xbox adapter zit er ook nog bij.
je hebt ook een speciale knop erop die dan ook geluid naar je achterste boxen stuurt als je iets laat horen met geen surround geluid.
voor muziek klinkt het zooo veel beter.

mdgf

Legacy Member
Want dat ga je vooral kunnen aansluiten op een laptop...

voor muziek klinkt het zooo veel beter.
Koop eens een echte headphone (geen headset crap) en je gaat omver vallen ;).

pstubru

Legacy Member
mdgf zei:
Want dat ga je vooral kunnen aansluiten op een laptop...


Koop eens een echte headphone (geen headset crap) en je gaat omver vallen ;).

:offtopic:

Zijn commentaar had betrekking op zijn surround set die hij tweedehands wil verkopen, niet op zijn headset. Zo interpreteer ik het toch ...

azertyalex

Legacy Member
pstubru zei:
:offtopic:

Zijn commentaar had betrekking op zijn surround set die hij tweedehands wil verkopen, niet op zijn headset. Zo interpreteer ik het toch ...

klopt
mdgf heeft waarschijnlijk alleen maar mdgfduadhdgnsdgfuweipuhdfgpuarhb
"gehoord" toen hij mijn tekst las

mdgf zei:
Want dat ga je vooral kunnen aansluiten op een laptop...


Koop eens een echte headphone (geen headset crap) en je gaat omver vallen ;).

ge kant da toch op nen laptop aansluiten?
hebt wel een wreed speciaal tussenstukje nodig maarja, ik probeer ook alleen maar mijn bijna ongebruikt en in perfecte staat surround set te verkopen
;)

mdgf zei:
Koop eens een echte headphone (geen headset crap) en je gaat omver vallen ;).
voor zover ik weet is een headset gewoon een headphone men een microfoon.

SuperstarDragon

Legacy Member
azertyalex zei:
voor zover ik weet is een headset gewoon een headphone men een microfoon.

wat hem precies bedoeld is dat logitech helemaal nie zo goed is voor muziek te luisteren
en ze blazen je zeker nie weg

azertyalex

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
wat hem precies bedoeld is dat logitech helemaal nie zo goed is voor muziek te luisteren
en ze blazen je zeker nie weg

Mo kebbe kik gene headset van logitech, heb een headset van tritton.
Keb boxen van logitech. Maar hij had het over men headset. Dus kweenie waarom da rem zegt dak een crappy headset heb, at em al nie eens weet welkeen dak eb.

DanielG

Legacy Member
azertyalex zei:
ik heb hier nog een staan
heb hem een paar keer gebruikt voor op de pc surround sound maar heb een tritton ax pro gekocht (een headset)

azertyalex zei:
Mo kebbe kik gene headset van logitech, heb een headset van tritton.
Keb boxen van logitech. Maar hij had het over men headset. Dus kweenie waarom da rem zegt dak een crappy headset heb, at em al nie eens weet welkeen dak eb.

Um je zegt het wel. En Mdgf heeft gelijk een goede headphone, is meestal veel beter dan een headset...

Maar ik denk dat mdgf het ook had op de boxen van logitech. Zo'n 5.1 setjes van logitech geven niet de beste geluid. Veel te veel bass, ik zou in de TS-situatie gewoon een goeie 2.1 setje kopen. Ga je meer plezier aan beleven ;).

mdgf

Legacy Member
Ik had het eerder op de headset en dat zo'n dingen een excuus zijn om veel te veel geld te vragen voor inferieure drivers omdat ze "gaming" zijn of in mooie kleurtjes met een mic komen.

Als je echt van muziek houdt doe je zelf dan eens een deftige headphone kado, voor 100-120€ kun je al een Sennheiser HD555 (die heb ik zelf, maar is niet bepaald super gebouwd) of Audio Technica Ath-AD700 kopen en dan pas ga je weten wat je al die jaren gemist hebt :).
Persoonlijk vind ik het nog altijd DE beste 100€ die ik ooit heb uitgegeven in mijn ganse leven (zelfs nu de hoofdband al wat krakjes begint te vertonen).
Wanneer die het begeeft (maar sommigen doen het nog jaren nadat hij begint te kraken) ga ik ook sowieso nog een stap hoger gaan à la uDAC (ter vervangen onboard geluid) met een Sennheiser hd650/akg k701/702 / beyerdynamics dt880 of iets dergelijks.

Dat gezegd zijnde: als die logitech echt (niet geemuleerd) 5.1 surround geeft dan zou je toch wel 3-6 plugs moeten hebben en een laptop heeft maar 1 uitgang. Je kunt wel alles met een adapter stukje op die uitgang steken, maar die uitgang kan enkel stereo geven, geen 5.1, bestaat niet.
Maar sowieso moet je geen 5.1 hebben voor muziek (want dat is in stereo gemixt), das vooral voor films ed (excl muziek die gemixt is in 5.1, zoals live dvd's, uiteraard).

En ja logitech heeft over het algemeen veel te veel bass, als je dat graag hebt dan doe je maar natuurlijk, maar ik gruwel ervan.
Al de detail, in zoverre je dat hebt op zo'n goedkoop speakersetje, dan kijk je beter naar studio monitors, verdwijnt door de modderige overvloed aan bass).

p.s. het is zeker niet mijn bedoeling van je verkoop van die logitech set te ondermijnen ze, ik geef gewoon mijn mening

/rant :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan