Ik had het eerder op de headset en dat zo'n dingen een excuus zijn om veel te veel geld te vragen voor inferieure drivers omdat ze "gaming" zijn of in mooie kleurtjes met een mic komen.
Als je echt van muziek houdt doe je zelf dan eens een deftige headphone kado, voor 100-120€ kun je al een Sennheiser HD555 (die heb ik zelf, maar is niet bepaald super gebouwd) of Audio Technica Ath-AD700 kopen en dan pas ga je weten wat je al die jaren gemist hebt

.
Persoonlijk vind ik het nog altijd
DE beste 100€ die ik ooit heb uitgegeven in mijn ganse leven (zelfs nu de hoofdband al wat krakjes begint te vertonen).
Wanneer die het begeeft (maar sommigen doen het nog jaren nadat hij begint te kraken) ga ik ook sowieso nog een stap hoger gaan à la uDAC (ter vervangen onboard geluid) met een Sennheiser hd650/akg k701/702 / beyerdynamics dt880 of iets dergelijks.
Dat gezegd zijnde: als die logitech echt (niet geemuleerd) 5.1 surround geeft dan zou je toch wel 3-6 plugs moeten hebben en een laptop heeft maar 1 uitgang. Je kunt wel alles met een adapter stukje op die uitgang steken, maar die uitgang kan enkel stereo geven, geen 5.1, bestaat niet.
Maar sowieso moet je geen 5.1 hebben voor muziek (want dat is in stereo gemixt), das vooral voor films ed (excl muziek die gemixt is in 5.1, zoals live dvd's, uiteraard).
En ja logitech heeft over het algemeen veel te veel bass, als je dat graag hebt dan doe je maar natuurlijk, maar ik gruwel ervan.
Al de detail, in zoverre je dat hebt op zo'n goedkoop speakersetje, dan kijk je beter naar studio monitors, verdwijnt door de modderige overvloed aan bass).
p.s. het is zeker niet mijn bedoeling van je verkoop van die logitech set te ondermijnen ze, ik geef gewoon mijn mening
/rant
