Archief - 2ehandse latops: waarvoor opletten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

--ST!TRO--

Legacy Member
Aangezien ik regelmatig wat homelans doe en ik heb gemerkt dat mijn desktop wel krachtig genoeg maar niet echt handig is.. zoek ik een goede tweedehandse laptop. Specs zijn minder belangrijk: high-end is vooor mijn beperkt computergebruik uit den boze maar een pentium 2 is echt niet voldoende.. Laat staan een oude Geforce 4. Waar vind ik een goede, degelijke laptop tegen een goede prijs? E-bay aflopen en de kans hebben afgezet te worden, een laptop is een vrij kostelijke investering vind ik, lijkt mij niet echt de manier. En zelf één samenstellen is voor een laptop ook geen optie (ja ik heb de stickies gelezen :p). Op dit forum wordt ook niet vaak een laptop te koop gesteld.. Ik zoek dus iemand die high-end spullen wil en van zijn iets oudere, nog degelijke laptop afmoet?

cool_boy_ke

Legacy Member
Let op de :
baterij
Of er een prentje is met de laptop in werkende status (dus met windows op het scherm)
Azerty toetsenbord
USB

Yank

Legacy Member
IMO is beste zelf gaan afhalen of ergens afspreken, alles testen en kijken of alles wel is zoals verkoper zei (met Everest ofzo specs bekijken, is maar kleine moeite). Zeker ook kijken naar de batterij, vraag toch zeker om een halfuurtje een zwaar werk te doen (bvb game opzetten, muziek-cd afspelen en bestanden kopieren op hd).
En om geen tijd te verliezen: vraag HEEL uitdrukkelijk op voorhand of er geen gebreken aan zijn, hoe klein ze ook zijn.

GhO$T

Legacy Member
ik weet niet wat je juist verstaat onder een 'goede prijs' ,maar hou er rekening mee dat goede 3d kaarten in laptops véél euro's kosten.

Als je naar de goedkopere laptop's gaat uitkijken zal het bijna altijd met onboard 3d kaart zijn (compleet waardeloos als het aankomt op games), daar net boven heb je dan de laptops met een apparte 3d kaart uit het goedkoopste segment die wel wat games gaan draaien maar het waarschijnlijk ook laten afweten bij de nieuwe games en zeker bij deze die in de toekomst nog gaan uitkomen.

Midrange 3d kaarten waar deftig op te gamen valt (x1600, 6600, 7600) ga je al enkel vinden in +1300€ laptops en zijn 2de hands nog zo goed als onvindbaar.

Als je wat rondkijkt kan je misschien wel een 2de hands laptop vinden met een x700, maar zoals gezegd zeker eerst persoonlijk gaan testen voor je koopt en ik zou persoonlijk nooit een 2de hands kopen waarvan de garantie al verlopen is... want bij het kleinste probleem zal je direct met de mizerie zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan