Archief - 2de graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jaybrown

Legacy Member
Hallo,

Heb nu 1 EVGA GeForce GTX 560 Ti zitten maar zou graag nog eentje bijsteken. Mijn vraag is nu of ik opnieuw dezelfde zou kopen of eerder een van een ander merk/ overclocked edition ofzo??

Mijn voeding is Antec EA 500D GREEN 500W. Is dit voldoende of beter ook upgraden?

AwesomTNT

Legacy Member
Ik zou die voeding zeker upgraden, dat gaat geen 2 keer de 580 ondersteunen. Ik denk dat je iets van 700 watt nodig zult als je een psu van een goed merk haalt. Maar dit durf ik niet met alle zekerheid te zeggen, dus w8 maar even tot iemand met verstand dit confirmed. ;)
Als je de gpu's ook gaat overklokken moet je richting de 800 watt denk ik. (Ik raad het overigens niet aan over te klokken ivm veel warmte en weinig winst)

edit:

XFX XxX series is aan te raden. :)

jaybrown

Legacy Member
van die voeding dacht ik wel dat ik hem moest vervangen. iemand een goed idee welke ik dan zou moeten nemen? overclocken zit er niet direct in aangezien ik nu ook ng alles draai op max/ultra met één kaartje. Wil gewoon een 2de zodat alles ng wat soepeler draait en zodat ik goed voorzien ben op toekomstige games.

Musk

Legacy Member
geen OC'ed versie ofzo kopen, want in SLI gaan beiden even snel bollen (dus de snelheid van de 'traagste' kaart aannemen.)


Zie ook wel dat je mobo SLI ondersteund. Een kwalitatieve 650watt is genoeg. XFX Core 650 ofzo.

Iphigeneia

Legacy Member
jaybrown zei:
Heb nu 1 EVGA GeForce GTX 560 Ti zitten maar zou graag nog eentje bijsteken. Mijn vraag is nu of ik opnieuw dezelfde zou kopen of eerder een van een ander merk/ overclocked edition ofzo??

AwesomTNT zei:
Ik zou die voeding zeker upgraden, dat gaat geen 2 keer de 580 ondersteunen.

Waar haal jij in godsnaam vanaf dat het 2 * 580 moet trekken? ;)

Verder is een goede 650W al meer dan genoeg!

jaybrown

Legacy Member
Dus gewoon dezelfde evga gtx 560 ti erbij en een xfx core 650!? Mijn voeding nu heeft geen ventilatie maar ik zie die xfx 650 wel. Zal het niet een stuk warmer worden in mn case of juist niet? Mobo is asrock 890gx pro3. Ik weet dat hij crossfire ondersteunt maar nt zeker vn SLI...

Musk

Legacy Member
Ik denk niet dat dat mobo SLI ondersteund, maar er zijn wel mogelijkheden om het toch te laten werken (SLI hack ofzoiets)

jaybrown

Legacy Member
Zal is checken voor SLI hack en in het ergste geval andere mobo zeker.

Musk

Legacy Member
nee kzou int ergste geval gewoon niet upgraden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een GTX560Ti niet meer meekan.

Iphigeneia

Legacy Member
SLI wordt inderdaad niet ondersteunt. Wat Musk zegt zeker aanhouden, als je gaat upgraden verkoop de 560 TI en haal 2 * 6950's in de plaats.

Mvg,

jaybrown

Legacy Member
Heb is gekeken voor sli hack en dat zou wel een mogelijke oplossing zijn. Iemand hier die er al ervaring mee heeft en wat meer uitleg zou kunnen geven?

Musk

Legacy Member
Ik denk dat een verstandige noot hierbij is: gebruiken op eigen risico. Google het eens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan