Archief - 20" widescreen lcd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
lo,

ik heb momenteel nog altijd een 17" crt scherm maar ik ga me eens een lcd aanschaffen om wat meer plaats te creeren op men bureau.

ik had deze Benq FP202W op het oog.

Waarom een 20" breedbeeld?
niet bepaald om films te kijken en dergelijke want dat doe ik niet vaak op men pc.

ik ben elke dag bezig met programmeren en dergelijke.
en op mijn werk ben ik het gewoon geraakt om met 2 monitors te werken.
maar ik zie het niet echt zitten om ook 2 monitors aan te kopen.
daarom lijkt me zo een 20" breedbeeld scherm wel interessant.
dan kan ik alle code op men scherm zien zonder dat ik horizontaal moet scrollen.

iemand ervaring met dit scherm?


grtz N`Kr1pt

JMke

Legacy Member
de native resolutie van een 20" Breedbeeld is maar 80 pixels meer dan een gewone 20", 1600 vs 1680.. ik ben niet overtuigd dat die 80 pixels het verschil gaan maken.

en als ge wilt gamen in native resolutie zijt ge vertrokken met tweaken en aanpassen van uw games omdat die niet allemaal wide-screen resoluties ondersteunen, alsook zullen games er uitgetrokken uitzien; not quite what you'd want ;

den Acid Burn

Legacy Member
voor te gamen zou ik zowiezo wel men 17" crt aansluiten.
tis dus enkel voor te proggen en normaal gebruik.

anngenamer voor de ogen enzo

JMke

Legacy Member
ge zult wel snel verleid worden om te gamen op 20", een 17" CRT is daar peunuts tegenover;)

Cranox

Legacy Member
Op aanvraag effe op aankoopadvies gezet :)

Ik heb ook een 20 inch breedbeeld tft en ik zou nu nooit meer willen ruilen , doch het duurde bijna 2 weken eer ik het gewend was ( ik kwam van 21 inch CRT )

sarnath

Legacy Member
k heb ne Acer AL2016Ws 20", die kan ik u ook wel aanbevelen, ik programmeer namelijk ook vrij veel en grafisch design hou k mij ook mee bezig wat wel handig is op zo een scherm.

En zoals cranox zegt is t idd effe wennen, maar daarna wilt ge niks anders meer.


PS
Een oud leerkracht van mij genaamd Marc Zutterman zegt dat ge progress het best op een 20 inch doet :p

den Acid Burn

Legacy Member
Linckxs zei:
k heb ne Acer AL2016Ws 20", die kan ik u ook wel aanbevelen, ik programmeer namelijk ook vrij veel en grafisch design hou k mij ook mee bezig wat wel handig is op zo een scherm.

En zoals cranox zegt is t idd effe wennen, maar daarna wilt ge niks anders meer.


PS
Een oud leerkracht van mij genaamd Marc Zutterman zegt dat ge progress het best op een 20 inch doet :p


ja dat is een mogelijkheid.
ik vroeg me ook af hoeveel mapkes er tegelijkertijd op zo een 20" scherm weergegeven kunnen worden

Yank

Legacy Member
Wat bedoel je met mapjes?

Om beetje vergelijking te kunnen geven: met mijn 19" breedbeeld (1440x900 resolutie) kan ik juist 2 tekstdocument naast elkaar zetten en de tekst over de hele breedte zien, 20" breedbeeld schermen hebben normaal resolutie van 1680x1050, dus nog wat meer.

calimero

Legacy Member
ik volg al een aantal weken verscheidene forums zoals prad.de, tweakers enz. en kan u volgende schermen aanraden: onder en rond de 400euro

samsung 205BW (is beschikbaar volgende week donderdag voor slechts 380 euro bij forcom) , super scherm met dvi wel TN in hoogte verstelbaar.

philips 200w6cs zeer deftig s-ips scherm voor minder geld dan de dell variant.

dat benq scherm is goedkoop maar heeft slechte kleuren slechte osd, kun je niet in hoogte verstellen dat de goedkopere samsung 205bw wel kan.

viewsonic vx025 is ook zeer goed maar iets duurder.

Frado2005

Legacy Member
calimero zei:
ik volg al een aantal weken verscheidene forums zoals prad.de, tweakers enz. en kan u volgende schermen aanraden: onder en rond de 400euro

samsung 205BW (is beschikbaar volgende week donderdag voor slechts 380 euro bij forcom) , super scherm met dvi wel TN in hoogte verstelbaar.

philips 200w6cs zeer deftig s-ips scherm voor minder geld dan de dell variant.

dat benq scherm is goedkoop maar heeft slechte kleuren slechte osd, kun je niet in hoogte verstellen dat de goedkopere samsung 205bw wel kan.

viewsonic vx025 is ook zeer goed maar iets duurder.
amper 380 euro? bij alternate en hardwareversand staan ze rond €400, maar ze hebben ze niet op stock+ weten niet wanneer ze zullen hebben. Is dat een nieuw model mss dat pas volgende week uitkomt?

calimero

Legacy Member
nieuw scherm, ben echt benieuwd naar reviews.. je moet kijken op pricewatch voor recente prijzen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan