Archief - 20" TFT scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-dawnz-

Legacy Member
ok ik wil een nieuw scherm kopen omdat 17" me niet meer boeit.
ik had dit scherm in de gaten :)
http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=589
BenQ FP202W 20.1" 8MS respons.

iemand een winkel in .be die een SamSung SyncMaster 204B verkoopt ?
want dat scherm interresseert me ook :)

moet diene voor games
rond de 450€ en een mooi design.
de schermen dat ik hier aanhaalden voldoen aan die eisen maar zijn ze geschikt voor games ? :)

grtz

AccuCore

Legacy Member
ja dit is wel een OK scherm om te gamen!
maar dit hoort wel op aankoopadvies he :)

-dawnz-

Legacy Member
AccuCore zei:
ja dit is wel een OK scherm om te gamen!
maar dit hoort wel op aankoopadvies he :)
eigenlijk wou ik gewoon weten wat het beste scherm is :)
maar als het bij aankoop-advies moest ataan ... kan Davion of iemand deze topic moven ? thx :)

dus da benQ zit er goed uit om te gamen ?

het is nu nog alty BenQ FP202W 20" vs. Samsung SyncM 204B 20" 4ms

waar die samsung is nergens te koop in .be :s

solix

Legacy Member
Bij forcom en descom hebben ze die Samsung SyncM 204B 20"
Maar ik zou heb kopen bij descom omdat die véél goedkoper is :)

Oja het is 5ms ;)

-dawnz-

Legacy Member
Cranox zei:
thx man ;)


wat is beste scherm eigenlijk ?

Samsung 204B of BenQ FP202W
IK BEN ECHT STERK AAN HET TWIJFELEN ... van de 204B vind ik niet echt acties van dat scherm in actie :(

***edit*** ... ik heb ook gezien dat da BenQ een breder scherm is :)

max reso bij de SamSung is 1600*1200
max reso bij de BenQ is 1680*1050

ik ben dus degelijk opzoek naar een widescreen
ik denk niet dat die samsung er eentje is :)

de BenQ dan maar ? :D

solix

Legacy Member
Neem dan de Samsung 205BW 6ms. Die heeft dezelfde reso als diene benq.

-dawnz-

Legacy Member
ok het gaat dus de SyncMaster 205BW worden ... machtig scherm :D

700:1
6MS
1680*1050
300 cd/m²

-dawnz-

Legacy Member
dat hb ik al wille zien.
maar dat Samsung scherm ziet er interresanter uit.
is een 20"Widescreen en das een scherm voor 359€

6ms / 700:1 / 1680*1050
dan vind ik da samsung toch wel aantrekkelijker
kvind da samsung ok een very nice schermpje kwa design :)

maar zoals je zegt heeft dell PRACHTIGE schermen :)

the boogyman

Legacy Member
De LG L203WT ziet er een machtig schermke uit(1400:1 contrast,300cd/m²,8ms,...) en heeft DHCP-mogelijkheid!

Ik ben ook al effe aan het uitkijken naar een 20" LCD'ke voor voornamelijk grafische toepassingen,programmeren,films,af en toe game'ke etc :) Ik kom er niet echt uit welke ik moet nemen...!

Philips heeft een tamelijk goedkoop S-IPS schermke,de LG spreekt mij aan,de benq ook in mindere mate en voor de rest zie ik niet echt alternatieven..

-dawnz-

Legacy Member
the boogyman zei:
De LG L203WT ziet er een machtig schermke uit(1400:1 contrast,300cd/m²,8ms,...) en heeft DHCP-mogelijkheid!

Ik ben ook al effe aan het uitkijken naar een 20" LCD'ke voor voornamelijk grafische toepassingen,programmeren,films,af en toe game'ke etc :) Ik kom er niet echt uit welke ik moet nemen...!

Philips heeft een tamelijk goedkoop S-IPS schermke,de LG spreekt mij aan,de benq ook in mindere mate en voor de rest zie ik niet echt alternatieven..
Die LG is wel 1680*1050 aan 60Hz
die Samsung is 1680*1050 aan 75Hz
contrast is wel een groot voordeel van da LG schermpje :eek:
design is ook wel zalig maar mijn voorkeur gaat toch weer uit naar de SAMSUNG syncmaster 205WB.

700:1 is ruimschoots genoeg voor mij ... heb hier nu een 17" TFT van 450:1
is al helder genoeg voormij hoor :)

Yankee zei:
http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Master_Monitors_List
Hier nog lijstje met monitors en wat info erbij, ook over type panel dat gebruikt wordt.
Op het forum zelf staat er soms ook nog een thread/review over.
thx Yankee :niceone:

-dawnz-

Legacy Member
voila ... vandaag die Samsung Syncmaster 205WB besteld bij forcom.be
hopelijk staat het pakje snel aan men deur :D

zikje

Legacy Member
Ik heb een Dell 2001FP, 20". Deze is al een tijdje uit (> 1 jaar). Dus de recentere schermen zullen wel sneller zijn, hoewel ik met mijn scherm nooit problemen heb in games. Deze is 16ms.

the boogyman

Legacy Member
-dawnz- zei:
Die LG is wel 1680*1050 aan 60Hz
die Samsung is 1680*1050 aan 75Hz
contrast is wel een groot voordeel van da LG schermpje :eek:
design is ook wel zalig maar mijn voorkeur gaat toch weer uit naar de SAMSUNG syncmaster 205WB.

700:1 is ruimschoots genoeg voor mij ... heb hier nu een 17" TFT van 450:1
is al helder genoeg voormij hoor :)


thx Yankee :niceone:

refreshrate bij LCD's speelt geen rol(mss voor tv-signaal wel,zoals die nieuwe LCD-tv's van JVC die 120Hz kunnen),alleen de VSYNC van uw graka speelt hierin een rol bij een LCD voor pc-gebruik...

Contrast zegt niks over de helderheid é :p Tis gewoon de verhouding tussen de lichtste en donkerste kleur(zwart-wit).Hetgeen ze opgeven van contrast(bvb 700:1 bij TN is in werkelijkheid mss 510:1) verschilt van merk tot merk(en het gebruikte paneel=>S-IPS,S-MVA,S-PVA,TN,TN crystalbrite etc);een S-PVA van 700:1 heeft in werkelijkheid meestal een contrast van +/- 610:1.

Ik kan u wel vertellen dat het zwart bij de LG echt wel zwart is en geen grijsachtige-kleur.

Tot hier deze lezing! :p

-dawnz-

Legacy Member
the boogyman zei:
refreshrate bij LCD's speelt geen rol(mss voor tv-signaal wel,zoals die nieuwe LCD-tv's van JVC die 120Hz kunnen),alleen de VSYNC van uw graka speelt hierin een rol bij een LCD voor pc-gebruik...

Contrast zegt niks over de helderheid é :p Tis gewoon de verhouding tussen de lichtste en donkerste kleur(zwart-wit).Hetgeen ze opgeven van contrast(bvb 700:1 bij TN is in werkelijkheid mss 510:1) verschilt van merk tot merk(en het gebruikte paneel=>S-IPS,S-MVA,S-PVA,TN,TN crystalbrite etc);een S-PVA van 700:1 heeft in werkelijkheid meestal een contrast van +/- 610:1.

Ik kan u wel vertellen dat het zwart bij de LG echt wel zwart is en geen grijsachtige-kleur.

Tot hier deze lezing! :p
heb met hetgeen dat jij zegt hier al geen probs bij men 450:1 schermpje van LG dus zal ik met een 700:1 scherm ook geen last hebben zeker :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan