Archief - 2 jaar oude packard bell pc upgraden - de moeite?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Michster

Legacy Member
Hallo allen,

Na ruime tijd hier mee te lezen in de hoop wat op te steken, zou ik nu zelf eens mijn huidige pc willen opwaarderen.

Specs kan je hier vinden. Dit is de voeding, maar ik zal de specs ervan ook maar even overnemen:

FSP GROUP INC. 9PA250BE00, 25-APY25008019-01, Acer Aspire E571, M1620, M3640, M5640, T180, Veriton M262 250W Passive PFC PSU, 220-240V AC In & 8cm Fan on Back Of Case, 2x12/10-pin P1 on 30cm Cable, 2x2-pin 12V on 33cm Cable, 2 SATA on 42cm Cable, 2 HD/CD & 1 FD on 28cm Cable, +3.3V & +5V Combined 110W Max, +12V1 & +12V2 Combined 180W Max, +3.3V 14A, +5V 16A, +12V1 6A, +12V2 10A, -12V 0.5A, +5Vsb 2A, 150mm W x 86mm H x 140mm D,

Nu, ik heb dit toestel 2 jaar geleden gekocht als "gaming pc"(ik wist niet beter indertijd). Is het mogelijk om dit toestel met een nieuwe gpu een performantie-boost te geven? Misschien ook een nieuwe cpu? Ik vrees echter dat de voeding wat zwak is...

Dank bij voorbaat!

Musk

Legacy Member
De voeding is inderdaad veel te zwak.


De cpu is nog goed


Ik zou kijken voor nieuwe voeding + een 6850 ofzo.

Michster

Legacy Member
Musk zei:
De voeding is inderdaad veel te zwak.


De cpu is nog goed


Ik zou kijken voor nieuwe voeding + een 6850 ofzo.

Kan je een voeding aanraden? Zou begot niet weten welk merk kwalitatief is of genoeg wattage biedt voor een 6850.:p

mdgf

Legacy Member
Antec Earthwatts green 380W, wel kijken of standaard atx voedingen in die case passen.

Dan met een 6850, maar wederom eens meten, een 6850 is niet echt groot, maar zo'n prefab case durft wel eens heel klein uitvallen.

Michster

Legacy Member
mdgf zei:
Antec Earthwatts green 380W, wel kijken of standaard atx voedingen in die case passen.

Dan met een 6850, maar wederom eens meten, een 6850 is niet echt groot, maar zo'n prefab case durft wel eens heel klein uitvallen.

En beiden passen op men moederbord? :p Ruimte was er nog wel genoeg in de kast.:)

mdgf

Legacy Member
En beiden passen op men moederbord?
Ik betwijfel of er 775 mobo's zijn met een agp aansluiting voor de graka, dus dat zal wel.
Dat kun je ook gemakkelijk controleren door gewoon eens je case open te doen en zo'n aansluiting te zoeken op het mobo (de pci-e x16, die moet niet geel zijn).
Ruimte was er nog wel genoeg in de kast.
Ja, maar de schroeven zullen moeten overeenkomen voor de voedingen hé, anders ga je die er niet kunnen insteken, toch niet als het top mounted is.
Nu ja, het zal wel een atx case zijn wss, maar toch.

Michster

Legacy Member
mdgf zei:
Ik betwijfel of er 775 mobo's zijn met een agp aansluiting voor de graka, dus dat zal wel.
Dat kun je ook gemakkelijk controleren door gewoon eens je case open te doen en zo'n aansluiting te zoeken op het mobo (de pci-e x16, die moet niet geel zijn).

Ja, maar de schroeven zullen moeten overeenkomen voor de voedingen hé, anders ga je die er niet kunnen insteken, toch niet als het top mounted is.
Nu ja, het zal wel een atx case zijn wss, maar toch.

Vanonder heb ik inderdaad 2 x PCI en daarboven een langere PCI-e in het rood? :p Hetgeen er boven zit, is nogal moeilijk zichtbaar vanwege een ietwat grote fan.

Schroeven weet ik niet zeker, de voeding steekt inderdaad bovenaan, vanachter in de kast.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan