Archief - 19" breedbeeld tft

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cliff

Legacy Member
Dien d-sub / dvi boeit dat eigenlijk ?

Zijn in reviews mensen die zeggen dat ge het verschil niet ziet :/ !

Conclusie van post hierboven, eigenlijk niet zo een goed scherm :/ !

[NeO]-mtr

Legacy Member
Op een 20" (of groter) TFT scherm maakt het wel uit, resoluties vanaf 1600x1xxx en hoger zijn vrij wazig met een D-sub connector, bij lagere resoluties zien veel mensen het verschil niet. (of het moet van uw scherm afhangen, ik zag het verschil in ieder geval niet)

Ik heb es een Dell 20" en 24" met D-Sub en DVI getest, DVI was echt pakken beter. Bij een 17" TFT merkte ik het verschil niet.
Ik ben toch content met mijn scherm, ook al heeft het geen DVI.

[F6]Ares

Legacy Member
Een paar vragen, waar waarschijnlijk niet 1 best antwoord op bestaat wou ik graag ff ter discussie stellen.

* Gewoon of breedbeeld: breedbeeld lijkt leuk, voor films vooral. Heb je (in het bezit van een brede display) al eens ervaren dat je liever een gewone wou ? of omgekeerd ?

* Refresh: Wat is de "must" ? ik zie displays van 16ms en van 19ms maar weet niet echt in hoeverre het verschil uitmaakt.

* Welk merk biedt de beste prijs/kwaliteit verhouding ? Ik heb al gekeken naar Dell en die zien er interessant uit.

Davion

Legacy Member
16ms of lager, maar hangt af van u ogen, sommige mensen zien bij 8ms nog ghosting, anderen hebben bij 20ms geen last.

The Frak

Legacy Member
Reactiesnelheid hangt idd af van persoon tot persoon, sommigen (beweren dat) ze nog iets zien bij 4ms, anderen zeggen dat ze met hun 20ms scherm er geen last van hebben.
Je moet ook niet altijd de cijfertjes geloven. Zo kan een paneel met 8ms toch nog meer last hebben van ghosting ed dan een van 16ms.

Qua prijs-kwaliteit zit je bij Dell vrij goed (vind ik persoonlijk).
Misschien een tip: als je veel naar films kijkt, zorg dan dat je scherm een MVA/PVA/IPS paneel heeft.
Deze zijn meestal te herkennen aan de grotere VERTICALE kijkhoek. Bij een TN-paneel (het goedkoopste en meest voorkomende) veranderen de kleuren namelijk vrij snel als je scherm wat hoger staat.

[F6]Ares

Legacy Member
bij dell is er een aanbieding, 30% korting

als je voor klassiek formaat gaat:
Dell 2001FP
€ 454,23

als je voor breedbeeld gaat:
Dell 2005FPW
€ 478,31

kheb den breedbeeld besteld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan