Archief - 1337 systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xentinel

Legacy Member
Het is al een tijdje geleden dat ik me nog eens in de hardwarewereld verdiept heb maar ik zou een nieuwe pc willen kopen is dit een goed systeem om games oa. world of warcraft te spele.
ANTEC SONATA II 450W BLACK 1 € 119,20 119,20

MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 1 € 100,50 100,50

AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR 1 € 330,00 330,00

MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT 1 € 322,00 322,00

CORSAIR TWINX 2048MB PC3200(2X1024MB) 1 € 279,90 279,90

WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 1 € 95,50 95,50

Totaalbedrag € 1247

dj insulin

Legacy Member
vervang de 3800+ door de opteron 165, die is goedkoper en sneller want hij heeft 2x 1mb cache. bovendien overklokt hij beter
gebruik de rest van het geld voor een custom coolingssetje te kopen en het is een mooi systeem. :)

Bluekes

Legacy Member
heb 3d-kaartje zelf :)

Een beestje zulle :D

Voor de rest sluit ik me aan bij Davion...
Alhoewel ik persoonlijk voor de 4000+ Single core zou gaan, gaat betere gameprestaties geven

TekkaBlade

Legacy Member
Bluekes zei:
heb 3d-kaartje zelf :)

Een beestje zulle :D

Voor de rest sluit ik me aan bij Davion...
Alhoewel ik persoonlijk voor de 4000+ Single core zou gaan, gaat betere gameprestaties geven

Momenteel gaat ie idd betere prestaties geven... Ik denk dat de next gen games wel dual core optimaal zullen benutten...

Bluekes

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Momenteel gaat ie idd betere prestaties geven... Ik denk dat de next gen games wel dual core optimaal zullen benutten...

Eindelijk eens een mening waar ik akkoord kan mee gaan (over de single vs dual core)

TekkaBlade

Legacy Member
Bluekes zei:
Eindelijk eens een mening waar ik akkoord kan mee gaan (over de single vs dual core)

Mja, maar als ze dan plots dual core ondersteunen sta je daar met je relatief nieuwe single core :P

Bluekes

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Mja, maar als ze dan plots dual core ondersteunen sta je daar met je relatief nieuwe single core :P

Niets komt plots in die wereld...

Zo'n dingen vragen veel tijd/geld.

Op termijn zal dualcore absoluut interessant zijn, maar nu is het voor ons gamers naar mijn mening te vroeg.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Neem gewoon die 3800+ X2, je zal je het zeker niet beklagen.

Ik was hier daarjuist nog gezellig een ISO aan het maken van een cd, een film aan het unrarren ;) , wat internetten ondertussen & wat chatten op msn dankzij dieje Dual Core. Met m'n vroegere 2200+ moest ik het zeker niet proberen :D

Later in games zal het ook wel handig worden => Multithreading bv :love:

SMa

Legacy Member
@Bluekes
het leven draait niet enkel om gamen
en Xentinel zal ook wel geen 24/7 gamen (denk ik toch :unsure: )
en zo'n evolutie gaat imo wel plots komen, een game wordt toch niet traagjes gepublished? dat is iets dat er plots is, en zal je dan snel naar de winkel hollen om je een dual core aan te schaffen?

zoals Gr3c0 zegt is een dual core ongelooflijk handig
altijd leuk om te kunnen rippen, (un)rarren, writen, ... terwijl je gewoon met iets anders bezig bent (terwijl je met een single core ondertussen met je vingers aan het draaien bent)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Bluekes zei:
Niets komt plots in die wereld...

Zo'n dingen vragen veel tijd/geld.

Op termijn zal dualcore absoluut interessant zijn, maar nu is het voor ons gamers naar mijn mening te vroeg.
Lik of da ne x2 3800+ in combinatie met ne 7800GT en 2GB RAM slechte prestaties gaat geven zeker? :wtf:
Stick to dualcore!
En zo lang zal het wel niet meer duren zu.

Goed systeem, niets veranderen!

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Lik of da ne x2 3800+ in combinatie met ne 7800GT en 2GB RAM slechte prestaties gaat geven zeker? :wtf:
Stick to dualcore!
En zo lang zal het wel niet meer duren zu.

Goed systeem, niets veranderen!

Eer games het deftig ondersteunen? Ik denk dat dat op z'n minst nog een jaar zal zijn hoor :p

en dual core is duurder.

dj insulin

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Eer games het deftig ondersteunen? Ik denk dat dat op z'n minst nog een jaar zal zijn hoor :p

en dual core is duurder.
ik heb een x2 4400+. een 4400+ zijn 2 san diego's van 3700+ rating. probeer mijn sig eens te beaten met 1 3700+? het gaat u ni lukken ze :P

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Eer games het deftig ondersteunen? Ik denk dat dat op z'n minst nog een jaar zal zijn hoor :p

en dual core is duurder.
Ik dacht dat er al games uit waren die dual core ondersteunen.

Dual core is duurder (nu ook weer nie zo heel veel), maar over een jaar of minder zal je blij zijn dual core gekozen te hebben.
Ook omwille van de redenen die hier al aangehaald zijn (en die zijn NU al nuttig)

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Ik dacht dat er al games uit waren die dual core ondersteunen.

Dual core is duurder (nu ook weer nie zo heel veel), maar over een jaar of minder zal je blij zijn dual core gekozen te hebben.
Ook omwille van de redenen die hier al aangehaald zijn (en die zijn NU al nuttig)

Je kan ze waarschijnlijk op 1 hand tellen... enfin ja... Tuurlijk is een dual core beter dan een single core ( dat is als SLI of crossfire ) maar of het zijn prijsverschil waard is in games weet ik niet.

dj insulin zei:
ik heb een x2 4400+. een 4400+ zijn 2 san diego's van 3700+ rating. probeer mijn sig eens te beaten met 1 3700+? het gaat u ni lukken ze :P

Zie hierboven :)

en wel ja... met mijn systeem kan ik nix kloppen denk ik... ( P IV 2.66 GHz 20*133MHz en PC 2100 ram ;) )

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Je kan ze waarschijnlijk op 1 hand tellen... enfin ja... Tuurlijk is een dual core beter dan een single core ( dat is als SLI of crossfire ) maar of het zijn prijsverschil waard is in games weet ik niet.
Voorlopig wel ja..

SLI en CF bennek nie aan, vind het eigelijk maar een beetje een idiote vergelijking.

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Voorlopig wel ja..

SLI en CF bennek nie aan, vind het eigelijk maar een beetje een idiote vergelijking.

Kben ook totaal nie aan SLI of CF, kwil gewoon zeggen dat je sowieso een prestatieverlies hebt.

SMa

Legacy Member
dual core zou ik niet vergelijken met SLI of Crossfire :)
dual core is imo nodig, tegen dat dit zo zal zijn met dual gpu zijn we toch al enkele jaren verder
met dual core kun je meerdere toepassingen tegelijk op volle kracht laten werken
wat kun je met SLI/CF? meerdere games tegelijk spelen? didn't think so
en single gpu is momenteel nog altijd genoeg (kijk maar naar de X1900XTX)
daarom dus niet te vergelijken met dual cores ;)

mijn mening:
enkel mensen met ervaring met dual core, en mensen die toekomstgericht durven denken zijn pro dual core
de rest tegen, nu een single core cpu kopen is naar het verleden verlangen

:edit:
T€RM!N4T0R zei:
SLI en CF bennek nie aan, vind het eigelijk maar een beetje een idiote vergelijking.
sluit ik me volledig bij aan!
:edit:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
sheep zei:
de rest tegen, nu een single core cpu kopen is naar het verleden verlangen
Owla, das wel beke overdreven zu...
wat kun je met SLI/CF? meerdere games tegelijk spelen? didn't think so
ROFL, schoot spontaan in de lach toen ik dit las. :p Met DC cpu zal je dat ook niet moeten doen hoor! :D (maar kweet wel wat je bedoelt ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan