Archief - € 1000 gaming PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-BVR-

Legacy Member
Hallo

Ik ben op zoek naar een gaming pc voor duizend euro voor een vriend. Liefst bestellen bij Alternate.be. Normaal zou ik dit zelf doen, maar het probleem zit 'em in het feit dat er én W7 én een scherm inbegrepen moet zijn. Dit maakt het budget veel lastiger.

Dus als iemand me zoiets kan samenstellen zou dat tof zijn. Schermdiagonaal: 22in.

Namexx

Legacy Member
die 1000 euro is inderdaad een heel moeilijk budget als de software en het scherm er nog bijgerekend zijn..

Dat komt neer op een 325 euro tesamen en dan schiet er slechts een KLEINE 700 euro over voor je pc

Lan

Legacy Member
- kast ms140: 30 €
- voeding corsair 430W: 43 €
- mobo asrock p67 pro: 87 €
- cpu i5-2300: 160 €
- dvdrw: 19 €
- agility3 ssd 64Gb: 85 €
- 4Gb ddr3: 23 €
- ATI 6950 2Gb: 240 €
- win 7 64 bit: 100 €
- office student: 100 €
- iiyama 22" tft met DVI: 130 €

totaal: 1016 €

het kan makkelijker in budget met een AMD.
Vb. asrock m3a770de (60 €) + phenom II x4 965 (133 €)

-BVR-

Legacy Member
Lan zei:
- kast ms140: 30 €
- voeding corsair 430W: 43 €
- mobo asrock p67 pro: 87 €
- cpu i5-2300: 160 €
- dvdrw: 19 €
- agility3 ssd 64Gb: 85 €
- 4Gb ddr3: 23 €
- ATI 6950 2Gb: 240 €
- win 7 64 bit: 100 €
- office student: 100 €
- iiyama 22" tft met DVI: 130 €

totaal: 1016 €

het kan makkelijker in budget met een AMD.
Vb. asrock m3a770de (60 €) + phenom II x4 965 (133 €)

Ik zat ook met iets soortgelijks in m'n hoofd. Hoe presteert de I5-2300 tegenover de x4 965?

Andere voorstellen (van alternate.be) welkom!

Namexx

Legacy Member
Lan zei:
- kast ms140: 30 €
- voeding corsair 430W: 43 €
- mobo asrock p67 pro: 87 €
- cpu i5-2300: 160 €
- dvdrw: 19 €
- agility3 ssd 64Gb: 85 €
- 4Gb ddr3: 23 €
- ATI 6950 2Gb: 240 €
- win 7 64 bit: 100 €
- office student: 100 €
- iiyama 22" tft met DVI: 130 €

totaal: 1016 €

het kan makkelijker in budget met een AMD.
Vb. asrock m3a770de (60 €) + phenom II x4 965 (133 €)

1. Een kast moet een investering zijn, het kan meerdere pc's mee. Die kast is echt kwaliteitsloos.

2. Dat moederbord laat de eigenaar niet toe om later uit te breiden naar CF

3. De voeding is redelijk riskant voor toekomstige uitbreidingen waaronder de bovenstaande CF

mdgf

Legacy Member
Dat systeem van Lan kan, maar ik zou de SSD laten vallen en die 100€ investeren in een mobo met usb 3.0, Crossfire ondersteuning dat moet de TS weten.
CPU een i5 2500k (als het kan, waarom niet?).
PSU hangt af van CF of niet, indien niet zou toch ik ook de xfx pro450 of Thermaltake Smart M450, met die corsair moet je al sebiet een adapter gebruiken, wat niet de bedeoling is met een nieuwe PSU me dunkt.
En een wat deftigere case, een Antec 100 of (eerder) een Fractal Design Core 3000 ofzo.

Sjoepap

Legacy Member
Namexx zei:
1. Een kast moet een investering zijn, het kan meerdere pc's mee. Die kast is echt kwaliteitsloos.

2. Dat moederbord laat de eigenaar niet toe om later uit te breiden naar CF

3. De voeding is redelijk riskant voor toekomstige uitbreidingen waaronder de bovenstaande CF

heb jij betere voorstellen die binnen budget vallen

Namexx

Legacy Member
Sjoepap zei:
heb jij betere voorstellen die binnen budget vallen

Als de OP zijn vraag nog meer specificeert wel, bv: is die vriend een casual of een zeer gepassioneerde gamer? Van plan om een graka bij te steken in de toekomst? wilt overclocken? enz

-BVR-

Legacy Member
Ik verduidelijk mezelf:

- Games zullen zijn: counter strike source, counter strike global offenseive, half life 2, Unreal tournament 2004, modern warfare 3.
- Wireless network moet mogelijk zijn
- Overclocking zal niet gedaan worden (maar als de K-versie in't budget past is dat wel mooi meegenomen voor de toekomst)
- De bedoeling is dat de PC futureproof en/of upgradebaar is. Dus, ofwel nu al een meer dan degelijke graka ofwel de mogelijkheid om naar Xfire te gaan. Met een 69502Gb zal hij wel even toekomen denk ik, dus een 6950 2Gb en géén Xfire moet ook kunnen
- Office moet er toch niet inzitten!

Namexx

Legacy Member
BramVroy zei:
Ik verduidelijk mezelf:

- Games zullen zijn: counter strike source, counter strike global offenseive, half life 2, Unreal tournament 2004, modern warfare 3.
- Wireless network moet mogelijk zijn
- Overclocking zal niet gedaan worden (maar als de K-versie in't budget past is dat wel mooi meegenomen voor de toekomst)
- De bedoeling is dat de PC futureproof en/of upgradebaar is. Dus, ofwel nu al een meer dan degelijke graka ofwel de mogelijkheid om naar Xfire te gaan. Met een 69502Gb zal hij wel even toekomen denk ik, dus een 6950 2Gb en géén Xfire moet ook kunnen.

Buiten MW3 eisen de andere games bijna niks op van performance, dus zou je zeker voor zo'n kaart gaan? neemt een groot deel van je budget hoor.. :/

Lan

Legacy Member
De pc gaat evengoed lopen in deze low-budgetkast als in een kwalitatieve kast.
Indien de koeling (airflow) niet voldoet kan je er nog 1 120x120 en 1 90x90 ventilator bijsteken om zodanig de airflow te forceren. Dat zal nooit op het niveau zijn van een dure case, maar dat is ook niet nodig met deze setup.
De prijs van meeste high-end kasten zijn wel degelijk enorm overdreven.

In een budgetpc heeft crossfire nooit zin. Het moederbord en de voeding hebben een te grote initiële meerprijs.

De voeding is idd jammer genoeg geen 2x pcie kabel. Vervang deze eventueel naar een 450W XFX. Die heeft dat wel en dan moet je niet liggen prullen met een convertorkabel.

Wireless doe je gewoon via een pci of pcie kaartje, best geen usb stick.

-BVR-

Legacy Member
@ Namexx: mja, het kan zijn dat hij nog zwaardere games koopt en hij wilt toch zeker een 4 jaar ermee doen, dusja ... Ik kan 'em nog eens voorstellen om voor een 6850 te gaan en dan binnen een jaar of twee te upgraden.

@ Lan: laat Xfire maar weg, dat moet niet meer. 450W XFX hebben ze niet bij alternate, ewl de 550W-versie.

phate_13

Legacy Member
Ik zou in dit geval ook precies eerder iets meer investeren in de CPU, opdat deze wat langer mee gaat (Dus niet AMD, maar een Intel I5), een GPU is immers veel makkelijker te vervangen. Ook is het prijsverschil tussen een HD6870 en HD6950 redelijk groot, zeker als je naar het veel kleinere prestatieverschil kijkt.

Mobo: MSI Z68A-G45 ~115€
CPU: Intel Core I5 2300 ~160€
MEM: 2x2GB DDR3 1333 ~20€
GRK: HD6870 ~150€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: Thermaltake Smart M550W Bronze ~60€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€

Totaal : ~735 euro.
Windows : 100 euro.
Dan heb je nog 165 euro voor scherm (en evt. assemblage/verzending).

Het zou overigens nog veel interessanter zijn indien hij nog ergens een harde schijf heeft liggen die hij voorlopig kan gebruiken. Deze prijzen zijn momenteel immers zeer hoog. Dan zou je wel een ssd kunnen steken.

-BVR-

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik zou in dit geval ook precies eerder iets meer investeren in de CPU, opdat deze wat langer mee gaat (Dus niet AMD, maar een Intel I5), een GPU is immers veel makkelijker te vervangen. Ook is het prijsverschil tussen een HD6870 en HD6950 redelijk groot, zeker als je naar het veel kleinere prestatieverschil kijkt.

Mobo: MSI Z68A-G45 ~115€
CPU: Intel Core I5 2300 ~160€
MEM: 2x2GB DDR3 1333 ~20€
GRK: HD6870 ~150€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: Thermaltake Smart M550W Bronze ~60€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€

Totaal : ~735 euro.
Windows : 100 euro.
Dan heb je nog 165 euro voor scherm (en evt. assemblage/verzending).

Het zou overigens nog veel interessanter zijn indien hij nog ergens een harde schijf heeft liggen die hij voorlopig kan gebruiken. Deze prijzen zijn momenteel immers zeer hoog. Dan zou je wel een ssd kunnen steken.
Ik vrees dat hij enkel nog een IDE-schijf heeft. Maar ik heb hem dit ook al voorgesteld en hij zei dat hij nog wel een externe-hd heeft (usb3) die hij voorlopig kan gebruiken voor data-opslag. Ik was daarom al naar de M4 128Gb aan't kijken, en geen HDD erin steken.

phate_13

Legacy Member
Bekijk het zeker. Het is geen fijne keuze, aangezien je dan niet deftig alles op je pc kwijt kunt. Maar op lange termijn kan dit zeker een meerwaarde opleveren. Maar het is natuurlijk iets persoonlijks of je zo verder kunt of niet.

-BVR-

Legacy Member
Nog klein vraagje: zo goed als alle SSD's zijn 2,5", dus ik veronderstel dat je een bracket moet kopen om in een 3,5" te passen. Welke zijn zo wat goed?

Namexx

Legacy Member
BramVroy zei:
Nog klein vraagje: zo goed als alle SSD's zijn 2,5", dus ik veronderstel dat je een bracket moet kopen om in een 3,5" te passen. Welke zijn zo wat goed?

bij de meeste kan je ze gwn in de hoek van je bracket vijzen

phate_13

Legacy Member
Dit hangt af van de case of dit nodig is. In sommige cases kun je deze gewoon ergens indraaien, of soms hebben ze zelfs een specifieke plaats voor 2,5" schijven (tegenwoordig steeds vaker met de komst van ssd's). Als je dat niet hebt heb je 2 opties : Oftewel neem je de goedkoopste bracket die je kunt vinden. (Kost meestal sowieso al te veel voor een stukje metaal.) Oftewel gebruik je gewoon wat tape om deze ergens in je kast te bevestigen. Er zitten geen bewegende onderdelen in een ssd, dus dat boeit niet echt.

Lan

Legacy Member
Of de SSD met een colson bandje (ziplock voor de amerikanen) vastzetten, kan ook.
Kijk in ieder geval bij de details van de SSD die je koopt. Soms zit de 3.5 adapter erbij, soms niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan