MMG
Legacy Member
Ik waarschuw jullie dit is een lange tekst.
Okee, laat me eerst mijn situatie schetsen. Ik zit nu in het 4de jaar handel. Na bespreking met school ivm volgend jaar werd mij boekhouden - informatica voorgesteld. Omdat ik zeer goed ben in beide vakken. Maar ik wil niets doen met BI omdat ik nu al het gevoel heb dat ik niets bij leer. Ook qua voorbereiding voor wat ik wil doen is BI niet de beste oplossing. Wat nu jammer is, is dat ik niet eerst een aso richting heb geprobeerd. Ik ben direct begonnen in TSO, dus niet afgezakt ofzo. Ik haal nu in handel 75-80% waarbij ik de dag voor de examens begin. Dus heb ik samen met school besloten om volgend jaar over te stappen naar een aso richting. En normaal gezien zo ik dit aan kunnen ivm capaciteit en motivatie. Maar ik weet niet precies wat ik wil doen. Ik wil zo veel doen ^^ dus heb ik een lijst gemaakt rekening houdend met mijn interesse en dan geschrapt volgens haalbaarheid. Ik ben bereid heel hard te werken.
Dit is mijn lijstje:
* biomedische wetenschappen
* farmaceutische wetenschappen
* exacte wetenschappen biologie, fysica, scheikunde
---/---/---/---/---/---/---/---/-
* (toegepaste) economische wetenschappen
* handelswetenschappen
* handelsingenieur
---/---/---/---/---/---/---/---/-
* toegepaste informatica --> consulting
* rechten
Nu vraag ik welke aso richting ik moet gaan doen om zo veel mogelijk open te houden. Of miss welke richting per domein dat ik nu opsomde? Ik weet dat dat eerste deel zal moeten blijven als onmogelijke droom. Wat kan ik met economie-wetenschappen ?
Alvast bedankt.
Okee, laat me eerst mijn situatie schetsen. Ik zit nu in het 4de jaar handel. Na bespreking met school ivm volgend jaar werd mij boekhouden - informatica voorgesteld. Omdat ik zeer goed ben in beide vakken. Maar ik wil niets doen met BI omdat ik nu al het gevoel heb dat ik niets bij leer. Ook qua voorbereiding voor wat ik wil doen is BI niet de beste oplossing. Wat nu jammer is, is dat ik niet eerst een aso richting heb geprobeerd. Ik ben direct begonnen in TSO, dus niet afgezakt ofzo. Ik haal nu in handel 75-80% waarbij ik de dag voor de examens begin. Dus heb ik samen met school besloten om volgend jaar over te stappen naar een aso richting. En normaal gezien zo ik dit aan kunnen ivm capaciteit en motivatie. Maar ik weet niet precies wat ik wil doen. Ik wil zo veel doen ^^ dus heb ik een lijst gemaakt rekening houdend met mijn interesse en dan geschrapt volgens haalbaarheid. Ik ben bereid heel hard te werken.
Dit is mijn lijstje:
* biomedische wetenschappen
* farmaceutische wetenschappen
* exacte wetenschappen biologie, fysica, scheikunde
---/---/---/---/---/---/---/---/-
* (toegepaste) economische wetenschappen
* handelswetenschappen
* handelsingenieur
---/---/---/---/---/---/---/---/-
* toegepaste informatica --> consulting
* rechten
Nu vraag ik welke aso richting ik moet gaan doen om zo veel mogelijk open te houden. Of miss welke richting per domein dat ik nu opsomde? Ik weet dat dat eerste deel zal moeten blijven als onmogelijke droom. Wat kan ik met economie-wetenschappen ?
Alvast bedankt.
Het is niet zozeer de voorkennis uit het middelbaar die bepalend is, maar eerder uw "leervaardigheden". Als jij ooit hoger onderwijs of unief wilt doen, zou je beter zeker zijn dat je weet wat het is om "hard" te leren.(want leren op het middelbaar is nog altijd niks ivm leren op hoger onderwijs of unief.