Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deluka

Legacy Member
Tja het is heel druk voor de moment. morgen 12u ingeboekt en soms meer dan een uur rijden tussen twee afspraken. Zoals het er nu uit ziet mag ik blij zijn dat ik om 11u thuis ben en bij ons worden overuren niet betaald. Dus ik word dubbel en dik gepakt. en wat is er aan de hand met die tijdsloten ? Voor al de collega's veel sterkte

t416199

Legacy Member
alemci zei:
En wat voor vragen stellen zij bij belgacom , na nieuwjaar moet ik ook gaan nu zeiden ze tegen me basis elektriciteit maar wat ik mag daaronder verstaan en hoe kan ik me het best daarop voorbereiden ?

jow

Het is VEEL moeilijker geworden, heb ik van een vriend gehoord.
Die heeft een toelatingsexamen gedaan, en dan nog 2 tests na de opleiding zelf.
Slechts 2 van de 8 mochten beginnen na de opleiding.

alemci

Legacy Member
2 van de 8 maar haha oei oei oei , zeg en nog iets de onderaannemers hier verdienen die goed hun boterham of niet want de subco's zijn wel enthousiast en spreken over bedragen van 5-6000 euro?? waarom klinkt dit niet geloofwaardig in men oren :doh:

jvanhe

Legacy Member
Hey telecom'mers

Ik zie op dit forum dat er al heel wat vragen werden gesteld rond Subcontracting via een hoofdaannemer (op zelfstandige basis) inzake Belgacom en Telenet ...

Ik heb zelf geen ervaring met subcontracting voor Telenet, maar wel met Belgacom.

Als zelfstandige is het mogelijk om tussen 5000 en 6500 Euro te factureren per maand. Dit hangt wel af van het aantal en vooral type installs je ontvangt.

Een full install brengt voor een zelfstandige natuurlijk meer op dan 6 klassieke PSTN telefoonlijnen aansluiten etc.

Wat betreft de opleiding is het inderdaad ietwat moeilijker geworden dan enkele jaren geleden...

De nieuwe screening testen vereisen basis computerkennis (IP, MAC, pingen, begrijpen van netwerk foutmeldingen ...), maar ook een zekere kennis van elektriciteit m.b.t. de Wet van Ohm, Kirchoff en Pouillet ...

Been there, done that ...

Veel succes aan potentiële subco's!

Dinsdagland

Legacy Member
Aan de telenetkenners hier:

Is er een manier om de pincode van het gezinshoofd te achterhalen? Ik las door het IP van uw digicorder in te vullen, maar dit werkt niet (meer). Andere mogelijkheden?

djemz

Legacy Member
eens een vraagje, ik heb avondcursus basis electriciteit en electronica gevolgd, ik werk ook al 5 jaar in de electronica en heb zitten denken om de overstap te maken naar telenet installateur. Zou ik met die ervaring dat ik heb een goeie kans maken om te mogen beginnen? En is er werkzekerheid in? Want waar ik nu ben is het een bedrijf in volle groei waar ik echt werkzekerheid heb, dus ik heb ook geen zin om te veranderen van job en een jaar later op straat te staan, want ons huis moet ook nog afbetaald worden.

Wat is het gemiddeld loon van installateur en zijn er extra voordelen? Bonussen,...?

arbiter

Legacy Member
Het loon denk ik gemiddeld ligt rond de 1500euro. Om de 2jaar moet het bedrijf Waarvoor je werkt zijn contract opnieuw verdienen.bij mijn bedrijf is er redelijke werkzekerheid vermoed ik want hun contract is al iedere x verlengd geweest sinds begin van Telenet.

arbiter

Legacy Member
Nog vergeten als je een verkoop doet bij een klant krijg je een vergoeding voor die verkoop.en jij met jou ervaring raakt zeker aan een onderaannemer die voor Telenet werkt :)

xplosive

Legacy Member
Is de werkloosheid echt zo erg na de hele eindejaarsperiode? Zou wel sucken... Van men petertechnieker hebk gehoord da er bij onze subco zelfs vrij veel ontslagen vielen int voorjaar vorig jaar.. Kan da allemaal zo maar?

VLAMMER

Legacy Member
Wa is vooral de doorslag op uw cv voor TSB kga daar soliciteren sinds planhold gaat sluiten. Kzit in de mechanica en kwil iet anders en dees intereseert me zeer. Ik had gebeld of ik ni op gesprek kon komen ma ze zeiden eerst cv rofl spijtig want kpeis da et nie echt de bom ga zijn ofzo kweenie HULP

shevchenko

Legacy Member
Eindelijk zal ik woensdag fiber hebben.
Das 8 dagen zonder internet en telefoon.
Iemand hier opt forum die de streek van gistel doet?
Zal alleszins nie veel werk zijn om de niu te vervangen.

Swagger

Legacy Member
Deze week gebeld voor een battery pack te installeren op modem bij mijn schoonouders. Wij hebben dat hier thuis laten doen, dat koste toen 25 euro.

Nu blijkt dat ineens 50 euro vr de batterij + 75 installatiekost???? Wat een bedrog!

1CEZ

Legacy Member
ja man

na 4 weken verlof, vandaag terug de baan op krijg ik ne karton vol wireless 3.0 mee heb vandaag 10 mogen plaatsen. field terminal is ook al weer veranderd, maar na ne klant of 2 waren we al weer mee met den draai :D

Pana

Legacy Member
Kan iemand het admin paswoord van de zwarte Belgacom tompson routers even door pm'en?
Kennis van me heeft deze nodig voor een installatie bij een klant en ik ben men documentatie kwijt.

Alvast bedankt!

Acid.C

Legacy Member
Stel dat je geen voorkennis elektriciteit hebt, is het dan snel 'bijgeschaafd' om deftig door de toegangsproeven te geraken? Ik heb gehoord dat het niveau echt niet hoog ligt. Klopt dit?

Acid.C

Legacy Member
master777 zei:
Vroeger was dit idd zo (jaar terug bvb), is tegenwoordig veel moeilijker.

Maar nog haalbaar? Ik heb Handel gevolgd in het middelbaar dus technische kennis is zo goed als 0, maar ik heb gehoord dat je alles leert wat je moet kennen in de opleiding die voorzien is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan