Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
!joey! zei:Waar kan men het beste handelswetenschappen volgen of is dit beter iets wat van persoonlijke voorkeur afhangt?
SH343 zei:Afgaande van mijn indrukken:
Lessius:
-Mooie stad om in te studeren
-Kwaliteit lessen viel goed mee
-Goede sfeer, mooi gebouw
Er zullen nog wel troeven bij Lessius zijn, ben alleen naar de openlesdag geweest... hier zitten er een paar die er HW studeren, dusja.
Hub:
-Brussel (blergh) vind ik geen mooie stad
-Professionele sfeer, erg praktijk en businessgericht
-Talen belangrijk (Frans op hoger niveau dan lessius, me dunkt)
-7 specialisatierichtingen i.p.v. 5 op Lessius
-Opleiding volledig beschikbaar in het Engels
-Goede sfeer op school
-Goede begeleiding (extra wiskunde, enz...)
Naar infodag geweest, hebben me direct overtuigd.
Persoonlijke voorkeur, I guess, uiteindelijk maakt het bitter weinig uit waar je je diploma haalt. Misschien dat HUB iets beter is omdat je makkelijker contacten krijgt met bedrijven voor potentiële vacatures.
!joey! zei:Ik deel u mening over de steden zelf, kzou liever naar Antwerpen gaan dan Brussel.
Maar volgens u maakt het dus voor de toekomst nie veel uit waar ge u diploma behaald?
SH343 zei:Hangt enorm veel af van het diploma en waar ge precies werk gaat zoeken, me dunkt.
HUB ligt in Brussel, kortbij enorm veel bedrijven. Dat is het enige wat ik erover zeg, en is ook een belangrijke troef die HUB vaak aanhaalt om studenten te lokken.
!joey! zei:Oké, bedankt voor je reactie!
Ga eens beide infodagen doen.
SyntaX_ zei:Tegen dat jij afstudeert zijn deze subfaculteiten (zo heten ze momenteel) geintergreerd in kul. Welke je ook kiest je krijgt een kul diploma.
Grote, kale met een brilletje?SH343 zei:- Leek minder serieus als HUB, professor van onderzoeksmethoden had volgens mij zelf geen idee waarover het ging
Drien zei:Grote, kale met een brilletje?
Die zijn manier van lesgeven is inderdaad niet alles. Hij weet zelf goed genoeg waar het over gaat maar kan dit gewoon niet overbrengen!
On topic, ik zit nu in mijn master op lessius. Ik heb echter wel het schakelprogramma doorlopen dus ik kan je niet veel vertellen over de bachelor.
Maar ik vind lessius echt geen slechte school. Indien je vragen hebt, kan je deze steeds na de les gaan stellen/mail sturen. De mevrouw van de ombudsdienst doet echt haar uiterste best voor alle studenten en is ook zeer geïnteresseerd in jou (vb: als je ze na een examen tegenkomt, zal ze steeds vragen hoe het geweest is).
Je zit (bijna) altijd op dezelfde campus en deze campus wordt ook voornamelijk gebruikt voor de studenten van handelswetenschappen waardoor het vrij kleinschalig blijft (imo een groot voordeel!).
Imo, het grote nadeel is dat er geen stage is (geen idee hoe dit oo de hub is). Een stage zou echt nog wel een meerwaarde betekenen!
Denk wel dat Lessius een goede en vooral gezellige school is.Ook aan de HUB geen stage, spijtig genoeg.Drien zei:Grote, kale met een brilletje?
Die zijn manier van lesgeven is inderdaad niet alles. Hij weet zelf goed genoeg waar het over gaat maar kan dit gewoon niet overbrengen!
On topic, ik zit nu in mijn master op lessius. Ik heb echter wel het schakelprogramma doorlopen dus ik kan je niet veel vertellen over de bachelor.
Maar ik vind lessius echt geen slechte school. Indien je vragen hebt, kan je deze steeds na de les gaan stellen/mail sturen. De mevrouw van de ombudsdienst doet echt haar uiterste best voor alle studenten en is ook zeer geïnteresseerd in jou (vb: als je ze na een examen tegenkomt, zal ze steeds vragen hoe het geweest is).
Je zit (bijna) altijd op dezelfde campus en deze campus wordt ook voornamelijk gebruikt voor de studenten van handelswetenschappen waardoor het vrij kleinschalig blijft (imo een groot voordeel!).
Imo, het grote nadeel is dat er geen stage is (geen idee hoe dit oo de hub is). Een stage zou echt nog wel een meerwaarde betekenen!
Manu zei:Ook aan de HUB geen stage, spijtig genoeg.
Die ik voor heb, noemt Van Rompuy dus het is iemand andersSH343 zei:Ja, Spaanse naam geloof ik. Ik geloof best dat hij wel van zijn leerstof afweet maar de presentatie was maar allesbehalve.Denk wel dat Lessius een goede en vooral gezellige school is.

Een stage zou echt een meerwaarde betekenen! Bij mijn professionele bachelor heb ik 3 maanden stage moeten lopen. Hier heb ik enorm veel van geleerd zowel op het boekhoudkundige als op menselijk vlak.Manu zei:Ook aan de HUB geen stage, spijtig genoeg.
Bij Lessius is dit niet het geval. Hoe dit bij juist zit, heb ik geen idee van. Maar volgens wat ik gehoord heb, wordt is in 3e bach. een bedrijfsproject georganiseerd. Maar dit is ook het enige!SH343 zei:Ga je niet erg veel projecten doen bij bedrijven?
je kan je evengoed beperken tot de kruidenier op de hoek.Drien zei:Grote, kale met een brilletje?
Die zijn manier van lesgeven is inderdaad niet alles. Hij weet zelf goed genoeg waar het over gaat maar kan dit gewoon niet overbrengen!
On topic, ik zit nu in mijn master op lessius. Ik heb echter wel het schakelprogramma doorlopen dus ik kan je niet veel vertellen over de bachelor.
Maar ik vind lessius echt geen slechte school. Indien je vragen hebt, kan je deze steeds na de les gaan stellen/mail sturen. De mevrouw van de ombudsdienst doet echt haar uiterste best voor alle studenten en is ook zeer geïnteresseerd in jou (vb: als je ze na een examen tegenkomt, zal ze steeds vragen hoe het geweest is).
Je zit (bijna) altijd op dezelfde campus en deze campus wordt ook voornamelijk gebruikt voor de studenten van handelswetenschappen waardoor het vrij kleinschalig blijft (imo een groot voordeel!).
Imo, het grote nadeel is dat er geen stage is (geen idee hoe dit oo de hub is). Een stage zou echt nog wel een meerwaarde betekenen!
SH343 zei:Ja, Spaanse naam geloof ik. Ik geloof best dat hij wel van zijn leerstof afweet maar de presentatie was maar allesbehalve.Denk wel dat Lessius een goede en vooral gezellige school is.
!joey! zei:Aan jullie reacties te zien zijn de scholen dus best wel gelijkaardig, dan ga ik voor Lessius gaan. De cursus voor wiskunde die je in september kan volgen om je voor te bereiden, heeft iemand deze genomen? Is dit een hele week of niet?
SyntaX_ zei:Ik moest hem verplicht van mijn ouders volgen. Mijns inszien pure tijdverspilling. Ik heb wel ec-wi gedaan in secundair
Manu zei:Zelf hebben we een rondleiding bij de bank Société Générale kunnen strikken (ook in de gigantische marktzalen en dergelijke), inclusief interview en lunch met de top. Razend interessant als het je interesseert!
