Archief - Website voor een tuinman probeerseltje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Vandaag heb ik eens iets in elkaar gestopt om nog wat bij te leren en wat ervaring op te doen. Het is een kleine website met inhoud die wat saai en leeg is, maar het gaat hem eerder over het design.
Dus graag jullie meningen en opbouwende kritiek :) Het is trouwens een fictief "bedrijf".

Alles werd met css gedaan, buiten de header met Photoshop.
GRN | Home

De site wordt het best bekeken met firefox omdat er nog een bugje zit ivm de opacity (in css) op IE. Op IE is het niet doorzichtig, op FF wel...

Groeten
Gregory

Curahee Q

Legacy Member
Naar mijn mening zet je nooit je email adres in de footer. Dit doe je bij contact misschien maar dan nog, je kan beter een form maken waarmee ze je kunnen bereiken. Ook zal je (indien het je echte mail adres is) waarschijnlijk binnenkort heel wat spam binnenkrijgen.

De code:
<div id="groenehanden"> <img src="Afbeeldingen/handgrn.gif" alt="groenehanden" /> </div>

Die image kan je volgens mij beter met css als div achtergrond nemen en dan width en height instellen.

Een menu wordt opgebouwd met lijsten <ul><li>...</li></ul> waar je dan een float: left; meegeeft en alles erop en eraan.
Zie: Tryit Editor v1.4

Ik denk ook wel dat je beseft dat de layout niet echt kwalitatief te noemen is. De achtergrond vind ik allesbehalve, nog liever wit voor mijn part. De banner is gewoon een stukje gras dat met photoshop blurry gemaakt is.

Maar goed, je zegt zelf dat het gewoon voor te leren is dus heb je er denkik meer aan als wij zeggen wat er beter kan aan de code. Ben zelf ook niet zo een front-end man.

legerguy

Legacy Member
Zelv vind ik die witte menutext echt onduidelijk op die grijze achtergrond. Doet eerlijk gezegt pijn aan de ogen.

Ik weet niet hoe lang je bezig bent met coding, maar ik zie dat je content waar de text staan hetzelfde van groote blijft. Gaat dit geen problemen opleveren als er later meer dingen opkomen? Daarvoor uitkijken.

Voor de rest: Nog iets meer uitwerken, iets meer tijd insteken, en het kan wat worden.

Breznik

Legacy Member
No offence maar ik vind uw ontwerp redelijk zwak en ik vraag mij af hoelang ge er over hebt nagedacht.

"een tuinman... laten we alles vol met gras plakken"

Als ge er echt iets van wilt maken zou ik eerst een nieuw ontwerp maken en probeer het wat een hedendaagse feeling te geven: Web Design Trends For 2009 | Design Showcase | Smashing Magazine


Ook het logo rechtsboven komt er absoluut niet uit en staat gecamoufleerd tussen het gras.

GregoryCo

Legacy Member
Bedankt allemaal voor de kritiek, ik zal er volgende keer rekening mee houden. En ook bedankt voor de links :)
Het was enkel een probeerseltje dat ik vlug gemaakt heb, ik moet zeker nog veel leren, vooral het ontwerpen van een design.

Breznik

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);11153832 zei:
ik moet zeker nog veel leren, vooral het ontwerpen van een design.

De beste manier om het te leren is gewoon goed rond u kijken. Hier zijn nog enkele blogs/websites die ik zeker kan aanraden voor inspiratie:

DesignCharts // Weekly Top 40 Website Design Charts // Because Web Designers Are The New Rockstars // Best Website Designs Updated Weekly
Smashing Magazine
Abduzeedo - design inspiration and tutorials
grain edit modern graphic design inspiration blog + vintage graphics resource
Veerle's blog 2.0 - Webdesign - XHTML CSS | Graphic Design
SucraM™ - Design, Art Direction, Illustration

Boeken kunnen ook helpen bv de "Webdesign Index" serie, je kan deze vinden in zowat alle Fnac winkels.

The Pepin Press | Web Design

breske

Legacy Member
in welke taal is dat ?
ik versta niet van wat op jou site staat buiten het menu

GregoryCo

Legacy Member
breske zei:
in welke taal is dat ?
ik versta niet van wat op jou site staat buiten het menu

Lorem Ipsum - All the facts - Lipsum generator

Dat is dummy text

Volgend jaar volg ik Devine, dus wil me ook al een beetje voorbereiden :)
Daarom maak ik geregeld eens een ontwerp. Binnenkort komt er nog een. Waarschijnlijk dan een project voor school.

Nogmaals bedankt voor de links! Kan ik zeker wat mee doen.

Ik heb ook nog een vraagje ivm tabs als menu.
Veerle's blog 2.0 - About myself Hier zie je een voorbeeld.
Wordt dat met a:active gedaan en hover?

Curahee Q

Legacy Member
Werkt a:active wel deftig in FF enzo? Doe zoiets altijd met PHP. Haal dus gewoon uit de url waar je zit, en aan de hand hiervan zet je die backgroundimage. Kan misschien ook met die a:active gedoe.

GregoryCo

Legacy Member
Ik ben nu bezig met een ander ontwerp, en daar werkt die a:active precies niet.
Van php heb ik geen kennis. Als het ontwerp af is toon ik het hier :)

Curahee Q

Legacy Member
Als je altijd een nieuwe pagina laadt kan je gewoon in je menu een class="active" zetten bij de link waar je op dat moment bent. In CSS zet je dan gewoon de style .active en alles werkt ook.

GregoryCo

Legacy Member
Oh ja juist! Khad het toen ook zo gedaan, kvond het al raar dat het niet werkte, bedankt :)

XProject

Dit is mijn nieuw ontwerp tot nu toe, ben er nog mee bezig :)

edit: hmm het menu doet raar in IE

- CooKie -

Legacy Member
euhm mss iet onozel ma kwou het u gwn ff melde, die zwarte balk waar u knopkes opstaan. Die zou ik laten 'doorlopen' tot aan het randje :)

Breznik

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);11155608 zei:
Oh ja juist! Khad het toen ook zo gedaan, kvond het al raar dat het niet werkte, bedankt :)

XProject

Dit is mijn nieuw ontwerp tot nu toe, ben er nog mee bezig :)

edit: hmm het menu doet raar in IE


Ik doe momenteel Devine :), zeker de moeite maar het is wel werken geblazen.

Tip: werk out of the box, uw browser is op zich al een container en als ge daarin nog is een container steekt die dan nog is onderverdeeld is in verschillende containers...

GregoryCo

Legacy Member
ok bedankt:)

Het is iets dat ik heel graag doe, dus als ik daar voor moet leren, graag. Alleen beetje bang van de wiskunde en java ook wel

Breznik

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);11157624 zei:
ok bedankt:)

Het is iets dat ik heel graag doe, dus als ik daar voor moet leren, graag. Alleen beetje bang van de wiskunde en java ook wel

Wat voorkennis van Flash en Actionscript kan zeker geen kwaad. Java is er alleszins niet bij, het zijn vooral scriptlanguages naar het web toe dus wel javascript en dergelijke.

Curahee Q

Legacy Member
:naughty: Java en JavaScript zijn niet dezelfde. Waarom zijn er zoveel mensen die 1 van de twee gewoon gebruiken wanneer het past.

Maar goed. Die XProject is al een pak beter. Keep on going.

Maar je vergeet je <ul> tags. Een lijst is niet gewoon opgebouwd met <li> maar daar moet nog een <ul> of een <ol> omheen.

<ul>
<li>link 1</li>
<li>Link 2</li>
</ul>

GregoryCo

Legacy Member
Heb ik gedaan

Code:
[B]<ul>[/B]

<div id="navbox">
                
               	  <li><a href="index.htm" class="active">Home</a></li>
                  <li><a href="voorstelling.htm">Voorstelling</a></li>
                  <li><a href="projecten.htm">Projecten</a></li>
                  <li><a href="activiteiten.htm">Activiteiten</a></li>
                  <li><a href="webshop.htm">Webshop</a></li>
                  <li><a href="voorwaarden.htm">Voorwaarden</a></li>
                  <li><a href="contact.htm">Contact</a></li>
              </div>
[B]</ul>[/B]

alleen zit er nog een div in, anders gaf het problemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan