Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Met de meeste comments ga ik akkoord, A is te simpel, B is totaal scheef en naar mijn mening vrij oninteressant, C is cava maar de nabewerking heeft denk ik wel veel gedaan, 'tzelfde met E (maar dan eerder in negatieve zin) en D is gewoon slecht (n/o maar tis precies iemand die plots 10 min voor de deadline de impuls kreeg van dat hij persé iets voor de battle moest hebben, en moeders theelichtpottekes op een velleke papier heeft gezet).Xo0 zei:Ik snap sommige kritieken niet.. A en E zijn toch prima?
Ok A is niet héél origineel maar is heel mooi uitgevoerd.. Straalt toch ook een bepaald gevoel uit.
Mooie contrasten en vormen bij E.
Er heeft maximum vier man expliciet op gereageerd en daar was geen onterechte kritiek bij.Xo0 zei:Maar ik vind de foto bijlange niet zo slecht zoals sommige beweren.
DieselPower™;10229892 zei:Er heeft maximum vier man expliciet op gereageerd en daar was geen onterechte kritiek bij.
Waarom moet ge uw keuze zo zitten verantwoorden? toevallig uw foto of de foto van iemand die ge goed kent?
Te weinig contrast -> fletse/platte foto, zie Gromme zijn photofolio (n/o)GenesisX zei:waarom MOET een foto ALTIJD héél veel contrast en detail hebben (als het om zo'n type foto gaat)?
Niet echt een antwoord op mijn vraag eh...Xo0 zei:Het heeft geen zin om mij daarover te verantwoorden.
AmperXo0 zei:Het enige wat ik zeker weet is dat jij wouter goed kent.

GenesisX zei:Foto's
1. E
2. A
3. C
Thema's
1. A
2. D
3. B
En waar sommige mensen zich toch aan storen zeg. Ik snap het dus écht niet hé. En ik doe veel moeite om hun mening te begrijpen en zelfs eens zo te gaan denken. Sommige dingen vind ik dan terecht (+-), maar andere zijn dan pure muggenzifterij imo.
Wat noem jij muggenzifterij? Geef mij eens een voorbeeld, want ik probeer enkel duidelijk te maken wat ik vind over die foto's
En Wouter, waarom MOET een foto ALTIJD héél veel contrast en detail hebben (als het om zo'n type foto gaat)?
Een foto moet GENOEG contrast hebben. Ik heb NOOIT gezegd dat hij er VEEL moet hebben. Er is een grens. Waarom denk je dat er histogrammen bestaan. Die zijn er om u te laten zien dat er nog detail in uw foto zit. Een goede foto heeft -in het algemeen- een histogram die zich mooi spreidt van 0 --> 255 met de meeste waardes in het midden. Als er veel pixels waarde 0 en 255 hebben (en dat is ongetwijfeld het geval bij E) is er verlies van beeldinfo. Wat is het beste? Een volledige tekst of een tekst waar woorden weg zijn.
Hetzelfde voor detail. Waarom wil ik detail? Omdat het daarom draait. Ik wil (zo goed als) ALLES zien in een foto. Anders dien ik gewoon een zwart vlak in met 3 witte puntjes op he...
Ik vind E mooi en egaal, jij stoort je dan weer aan het feit dat die palen gwn zwart zijn en overlopen in de lucht. Voor mij is dat iets positiefs: mooie overgang tussen object en achtergrond naar buiten toe en in het midden een aandachtstrekker door de volle witte lucht met daarop het object en een passend contrast.
Zie hierboven. En ik weet uw mening over serieus hoge contrasten (te hoog imo) en ge weet hoe ik (en anderen) daarover denken. Maar ik laat u doen
Maar elk zijn mening hé. Ik ga hier akkoord met Xo0 en vind dat Floyd ook gelijk heeft. Je wil blijkbaar iedereen overtuigen dat jouw mening over de foto, contrast, etc. juist is.
Uiteraard heb ik gelijkNee seriously, ik wil duidelijk maken wat IK daarvan vind, en WAAROM. Leg me dan maar eens uit waarom jouw mening over te hoge contrasten wél de juiste is. Ik wacht erop
En dat op een manier waar je ons duidelijk maakt dat we nog eens goed moeten kijken omdat we er de eerste keer blind naartoe zaten te staren.
Twee is beter dan één. De tweede keer zul je dingen beter bekijken, alles in detail bekijken/bestuderen. Laat iemand een tekst eenmaal en iemand hem tweemaal lezen. Wie zal hem het beste kennen? Ja, die van tweemaal.
Nu ik foto C opnieuw bekijk, krijg ik ook soms het gevoel dat hij iets te flets is, maar goed...

DieselPower™;10229947 zei:Niet echt een antwoord op mijn vraag eh...
Die stond er nog niet toen ik quote drukte, ik wil anders wel weten waarom. Waarom anders al die animo?Xo0 zei:De zin die erna komt ook niet?

