Archief - Simpel html portfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tandvlees

Legacy Member
Hoi,
volgende week moet ik een toelatingsproef afleggen om Communicatie Multimedia design (KHLim, Genk) te kunnen volgen.
De proef bestaat uit enkele testjes en een creatieve proef. De proef houdt in dat je je eigen op een creatieve manier voorstelt en dus heb ik geopteerd voor een website te maken.

Het is ontworpen in photoshop en Illustrator, en gemaakt met dreamweaver.
Ik heb vroeger me occasioneel bezig gehouden met webdesign en ontwerp, maar bekritiseer erop los.

http://users.pandora.be/tand/tnT-portfolio

squan

Legacy Member
Ik vraag mij af, waarom geen kleur?

edit: in de homepage dus é, de pagina die in feite de grootste indruk moet maken.

$ph!nx

Legacy Member
schrijffoutje bij cv : "jobjuncties "

Banner is ook wat groot
Links zijn ook niet even duidelijk wat ze voorstellen

Fiestaver

Legacy Member
da is geen banner maar een header

en die is inderdaad nogal groot :D

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Dim a.
Ik vind hem wel iets hebben ... maar die header is idd iets te groot.

Tandvlees

Legacy Member
Ik wou het perse groot hebben, en de navigatie in het midden. Waarschijnlijk is het gewoon persoonlijke mening want ik wist wel dat het veel groot ging zijn om degelijk gebruiksvriendelijk te zijn. Maar de site is eigelijk bedoeld voor een beperkte doelgroep, en bedoeld als een presentatie.
Ik vond dat de grote header u verplicht om stil te staan bij de design en de foto's, en dan pas scroll je naar beneden voor de content. Als de header kleiner was, dan vond ik de site ni meer mooi. Ik vind persoonlijk, het is niet omdat niet gebruikelijk is om een grote header te gebruiken, dat het daarom niet mag of niet goed is.

Tandvlees

Legacy Member
squanman zei:
Ik vraag mij af, waarom geen kleur?

edit: in de homepage dus é, de pagina die in feite de grootste indruk moet maken.
Bedoel je splash? Alle.. de eerste pagina?
Kheb ze opzettelijk somber gemaakt zodat het openbloeid in kleuren wanneer je klikt om verder te gaan. Ik weet niet of dat effect gelukt is.

Xavez

Legacy Member
Ik weet niet hoe het voor CMD is, maar voor GO vragen ze wel expliciet om geen tekst te gebruiken in die voorstelling... :)

foenN

Legacy Member
Voor CMD zijt ge vrij op welke manier je de presentatie wilt doen

b0rt

Legacy Member
ah lol, was het niet voor de comments had ik nog ni eens gezien dat er tekst was, dacht gewoon dat de foto's de inhoud waren :).
VEEEEEL te groot dus (ik werk altijd in redelijk kleine vensters van pakweg 1000x750 om nog plaats over te hebben voor andere programma's, nog nooit problemen gehad om site's te navigeren), en ik heb last van een horizontale scollbar, uw menu is dus eigenlijk ook te breed.

squan

Legacy Member
Tandvlees zei:
Bedoel je splash? Alle.. de eerste pagina?
Kheb ze opzettelijk somber gemaakt zodat het openbloeid in kleuren wanneer je klikt om verder te gaan. Ik weet niet of dat effect gelukt is.

Nope, als ge dan persé die splash wilt houden (wat een afrader is), zou'k dan één van die beelden nemen die je als huge header gebruikt nu, die zijn best te pruimen.

Toffe schetsen wel :niceone:

foenN

Legacy Member
squanman zei:
Nope, als ge dan persé die splash wilt houden (wat een afrader is), zou'k dan één van die beelden nemen die je als huge header gebruikt nu, die zijn best te pruimen.

Toffe schetsen wel :niceone:

Ahzo. Misschien is de header wat te groot idd, aangezien iedereen zo reageerd. Miss moet ik mijn content ipv daar onder, 'in' de header steken. Zodat ik de navigatie vanonder heb, en nog steeds de 'grote header'.

Is iedereen van mening dat de splash niet zo goed is?

CyXo

Legacy Member
De header is idd veel te groot :D
Een splash is ook niet aan te raden

Maar CMD-Specifiek:

De toelatingsproef voor CMD is vooral bedoeld om te kijken hoe gemotiveerd je bent, een website maken is echt geen must. Maar dat je hiervoor al een website maakt, en dus indirect interesse toont is natuurlijk wel een goede motivatiefactor.

Mijn toelatingsproef vorig jaar zag er zo uit:

- G-Test (20 wiskundige vragen, 20 taalkundige vragen):

Aan de hand van deze test wordt jouw intelligentie op beide gebieden getest. Maak je hier geen zorgen voor, ik had niet bijster goed gescoord hierop (40% had een hogere score dan mij. Deze resultaten krijg je echter pas in de helft van het jaar terug bij Psychologie, waar deze test ook besproken wordt.)

- Begrippenlijst

15 Begrippen van 'RGB' tot 'Lurken'. Gewoon opschrijven wat je ervan weet. (ik had er 9 juist denk ik)

- Gesprek / presentatie

Het allerbelangrijkste :)

Ik had een usb stick bij met echt véél werk op van mezelf en hoe ik geëvolueerd ben om te staven dat ik echt wel ermee bezig ben en dat ook wel zo zou blijven. Maar bleek gauw dat ze liever wouden praten met mij :D

Vragen à la:

> Heb je ook geopteerd/geïnformeerd voor andere scholen?
> Wat ga je doen als je hier niet wordt toegelaten?
> Waarom kies je voor CMD?

U gewoon ni late afschepen en blijven zeggen dat ge de richting echt wel ziet zitten en bij u ziet passen en da ge der ni van uit gaat da ge niet toegelaten wordt :)

Voor de rest good luck en dan zie ik u misschien wel in de hallways. Hopelijk het jaar daarop ook nog ( dit jaar zijn er mss 10 v/d 32 overgebleven, ikzelf had 3 herexamens (Sociologie, Psychologie & Marketing) die ik hopelijk ondertussen heb rechtgezet :). )

Tandvlees

Legacy Member
CyXo zei:
De header is idd veel te groot :D
Een splash is ook niet aan te raden

Maar CMD-Specifiek:

De toelatingsproef voor CMD is vooral bedoeld om te kijken hoe gemotiveerd je bent, een website maken is echt geen must. Maar dat je hiervoor al een website maakt, en dus indirect interesse toont is natuurlijk wel een goede motivatiefactor.

Mijn toelatingsproef vorig jaar zag er zo uit:

- G-Test (20 wiskundige vragen, 20 taalkundige vragen):

Aan de hand van deze test wordt jouw intelligentie op beide gebieden getest. Maak je hier geen zorgen voor, ik had niet bijster goed gescoord hierop (40% had een hogere score dan mij. Deze resultaten krijg je echter pas in de helft van het jaar terug bij Psychologie, waar deze test ook besproken wordt.)

- Begrippenlijst

15 Begrippen van 'RGB' tot 'Lurken'. Gewoon opschrijven wat je ervan weet. (ik had er 9 juist denk ik)

- Gesprek / presentatie

Het allerbelangrijkste :)

Ik had een usb stick bij met echt véél werk op van mezelf en hoe ik geëvolueerd ben om te staven dat ik echt wel ermee bezig ben en dat ook wel zo zou blijven. Maar bleek gauw dat ze liever wouden praten met mij :D

Vragen à la:

> Heb je ook geopteerd/geïnformeerd voor andere scholen?
> Wat ga je doen als je hier niet wordt toegelaten?
> Waarom kies je voor CMD?

U gewoon ni late afschepen en blijven zeggen dat ge de richting echt wel ziet zitten en bij u ziet passen en da ge der ni van uit gaat da ge niet toegelaten wordt :)

Voor de rest good luck en dan zie ik u misschien wel in de hallways. Hopelijk het jaar daarop ook nog ( dit jaar zijn er mss 10 v/d 32 overgebleven, ikzelf had 3 herexamens (Sociologie, Psychologie & Marketing) die ik hopelijk ondertussen heb rechtgezet :). )


Eigelijk is het niet echt een splash want je hebt direct toegang tot de navigatie, maar een kleine teaser. Het schrikt mensen niet af en het zetten ze zelfs toe om verder te gaan, mja das maar mijn mening.

Maar bedankt trouwens voor de tips ;-) kzal er zeker rekening mee houden. Ik ga trouwens voor een pre-master want kheb net een bachelor achter de rug. kga er vanuit dat ge bezig zijt met de bachelor? Maar eniwej miss tot in the hallways :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan