MilM
Legacy Member
Ik zou mij graag eens een deftig digitaal cameratoestel kopen, echter ken ik daar totaal niets van.
Ik heb dus geen ervaring met fotografie (enkel zoals de meeste mensen simpele foto's trekken met de compacte toestellen) en het is ook de bedoeling niet om dit te gaan gebruiken voor professionele doeleinden.
Ik ben wel van plan om mij ook een boek aan te schaffen (liefst één over het specifieke toestel) zodat ik weldegelijk de extra functionaliteit dat zo'n toestel heeft gebruik.
Overlaatst is er een artikel verschenen over de introductie van de Canon 1000D (zo is eigenlijk de belangstelling om over te gaan tot aankoop concreet geworden).
Aan de ene kant wordt er overal wel gezegd dat dit een goed instapmodel is, aan de andere kant wordt bv in onderstaande link beweerd dat de 450D mooie extra's biedt voor die 100 euro meer. Ook heb ik gelezen dat er deze maand ergens een boek van Easy Computing zou verschijnen specifiek over die 450D.
http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/reviews/preview_canon_1000d.asp
Iemand hier die ervaringen heeft met spiegelreflexen en bv weet of het beter is om direct voor een 450D te gaan of ik die extra functionaliteit zo goed als niet zal gebruiken? Of er eventueel toestellen van andere merken zijn die betere zijn in die prijscategorie?
Ik heb dus geen ervaring met fotografie (enkel zoals de meeste mensen simpele foto's trekken met de compacte toestellen) en het is ook de bedoeling niet om dit te gaan gebruiken voor professionele doeleinden.
Ik ben wel van plan om mij ook een boek aan te schaffen (liefst één over het specifieke toestel) zodat ik weldegelijk de extra functionaliteit dat zo'n toestel heeft gebruik.
Overlaatst is er een artikel verschenen over de introductie van de Canon 1000D (zo is eigenlijk de belangstelling om over te gaan tot aankoop concreet geworden).
Aan de ene kant wordt er overal wel gezegd dat dit een goed instapmodel is, aan de andere kant wordt bv in onderstaande link beweerd dat de 450D mooie extra's biedt voor die 100 euro meer. Ook heb ik gelezen dat er deze maand ergens een boek van Easy Computing zou verschijnen specifiek over die 450D.
http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/reviews/preview_canon_1000d.asp
Iemand hier die ervaringen heeft met spiegelreflexen en bv weet of het beter is om direct voor een 450D te gaan of ik die extra functionaliteit zo goed als niet zal gebruiken? Of er eventueel toestellen van andere merken zijn die betere zijn in die prijscategorie?

mooie foto's maakte, maar dat is zwak tegen die spiegelreflexen...