Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-_-_-_-

Legacy Member
PM maar, ben blij met alle hulp :)

edit, zit bij kameraad op pc, drmee dak op andere account zit

w00tw00t

Legacy Member
tomhuveners zei:


http://users.pandora.be/alexzijnsite/tek/eyeguide.jpg

Was een soort hulp diek had gemaakt voor een user op een andere forum. Dus mss kan je hem ook wel gebruiken. Snie echt iets speciaals maar dan zie je ongeveer hoe het in elkaar zit.

1) Ge begint met u basisvorm. Later kan je direct zonder basisvorm werken maar voort begin is dit een goed hulpmiddel. Natuurlijk is elk oog verschillend.

2) Ge werkt u rechte lijnen weg en werkt meer met rondingen en buigende lijnen. De mediale ooghoek (da hoekje links) kan verschillend zijn. Beste manier is een spiegel voor u zetten en als je twijfelt u eigen oog eens bekijken.

3) Werk meer aan u schaduw en geef u oog wat meer vorm.

Die tutorial is iets van 1 jaar geleden ofzo dus ben zelf ook verbeterd in ogen tekenen maar je verbetert telkens als je meer en meer tekent ;)
Succes

ravenslayer

Legacy Member
leuke tutorial wootwoot

vandaag nog een character dat in men hoofd zat op papier gezet

creatureconcept.png

Gromme

Legacy Member
Mensen hier die al dingen hebben getekend voortkomende uit Lord of the rings of Harry Potter.

vincentvc

Legacy Member
Best raar als haar schaduw van scherp naar blurry gaat. :-/
Figuurtje en uitwerking zit wel goed in de context van een kinderboekje. :)

TheJudge

Legacy Member
w00tw00t zei:
http://users.pandora.be/alexzijnsite/tek/eyeguide.jpg

Was een soort hulp diek had gemaakt voor een user op een andere forum. Dus mss kan je hem ook wel gebruiken. Snie echt iets speciaals maar dan zie je ongeveer hoe het in elkaar zit.

1) Ge begint met u basisvorm. Later kan je direct zonder basisvorm werken maar voort begin is dit een goed hulpmiddel. Natuurlijk is elk oog verschillend.

2) Ge werkt u rechte lijnen weg en werkt meer met rondingen en buigende lijnen. De mediale ooghoek (da hoekje links) kan verschillend zijn. Beste manier is een spiegel voor u zetten en als je twijfelt u eigen oog eens bekijken.

3) Werk meer aan u schaduw en geef u oog wat meer vorm.

Die tutorial is iets van 1 jaar geleden ofzo dus ben zelf ook verbeterd in ogen tekenen maar je verbetert telkens als je meer en meer tekent ;)
Succes

ff op inpikken. Wat ook helpt is om het oog te zien als een bol, iedereen vergeet meestal om het oog zelf ook te renderen. Het bovenste ooglid geeft een cast shadow dus dat mag je wat donkerder aangeven, terwijl het onderste ooglid licht opvangt.
vb in het midden van de pagina..
doodles6.jpg

tsjolie

Legacy Member
schoon ogen

tis wel handig want kheb altijd miserie met ogen tekenen
krijg altijd 2 verschillende ogen of ogen me ene verschillende emotie, of de vorm klopt niet

dresse

Legacy Member
onderste wimpers zijn bijna langer dan bovenste... komt vreemd over...

ReSiC

Legacy Member
resic-ipod.png


alleen txt en een zwart/wit gradient map opgezet met ps
en het perspectief lijkt niet te kloppen op de foto, dat is door de foto te nemen :p

ravenslayer

Legacy Member
ziet er clean uit ReSiC, alleen een beetje ruw geschaduwd maar dat stoort me ni

hier is een klein deeltje van iets waar ik aan bezig ben

12806_1183156215_large.jpg

TheJudge

Legacy Member
Ravenslayer, perspectief is niet correct en blijf weg van soft brushes, geeft een softe indruk.
Kleuren zitten wel vrij goed.

@dresse: idd was me nog niet opgevallen, nuja het ging om de render.

DeBuGGeR

Legacy Member
zeg thejudge bij de het schaduwen van het oog als bol.

waarom is die geschaduwd als de reflectie van een cd? :p

design-spheres.gif


voor de rest leuke schetsjes hoor :D

en idd ravenslayer tgeeft een erg softe indruk, ik neem aan dat dit je werk is voor de wedstrijd "strange behaviour". :)

kben benieuwd naar het resultaat kga er mss ook aan meedoen.

TheJudge

Legacy Member
Omdat gij blijkbaar ni weet hoe ge een sphere kunt renderen?:) Het licht komt niet altijd van rechtsboven eh lol.

Was een studie van Bob Kato. Ik geef toe mijn render is ni perfect maar die van Kato wel zoals hieronder dus.

bka01b.jpg

w00tw00t

Legacy Member
Beste manier van te leren hoe alles verlicht wordt etc is gewoon kijken. Elke tekenaar heeft zijn methodes. Als je twijfelt over lichtinval of reflectie => pak een spiegel :p zo leer je het ook het best vind ik

DeBuGGeR

Legacy Member
nja nee het licht komt niet altijd van rechtsboven idd maar uw schaduw impliceert het anders wel :s of ben ik nu zo scheel?

TiB0

Legacy Member
maar mannetjes toch, teken gewoon hoe je zelf wilt en wat je vind dat er goed uit ziet; uit tutorials, van anderen natekenen, en theoretische uitlegjes lezen leer je toch niets wat een doorsnee papegaai niet kan...

maar debugger heeft wel gelijk; die renders van die bollen zijn wel degelijk de juiste hoor...

bij die schets van een oogbol van "bob kato", wie het ook moge zijn, klopt reeds vanalles niet in de schaduw, (tenzij het licht van achter de oogbol zou komen, wat érg onwaarschijnlijk is als deze bol in je oogkas zit :unsure: ) erg simpele dingen die je reeds ziet als je eens gewoon een bol van waarneming bekijkt/tekent of logisch nadenkt over schaduwen.

w00tw00t

Legacy Member
TiB0 zei:
maar mannetjes toch, teken gewoon hoe je zelf wilt en wat je vind dat er goed uit ziet; uit tutorials, van anderen natekenen, en theoretische uitlegjes lezen leer je toch niets wat een doorsnee papegaai niet kan...

compleet gelijk

the rabbit

Legacy Member
kheb nog niet veel gedaan met tablet, hier is men eerste figuurtje:

man2gj1.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan