Archief - PORTFOLIO: Akantic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jeroen_HD

Legacy Member
Hallo,

Ik moet voor school een portfolio website maken. Wat vinden jullie er atm van? Wat moet/kan er nog veranderd worden,...

Op de afbeeldingen in het portfolio deel moet je nog niet letten, dit zijn slechts testafbeeldingen vanuit windows.

http://users.telenet.be/g.weymiens/GIP-site/

Mvg,
Jeroen

/edit: iemand die weet hoe ik die hover kan aanpassen? Mijn tekst verschuift altijd naar rechts, wat niet de bedoeling is.

Accordis

Legacy Member
Ik vind het zeker geslaagd. Mooie en duidelijke navigatie, mooie lay-out, mooi kleurenschema.

Wat ik wel zou veranderen is een background, want nu zit er rond je website een witte ruimte :)

Ohlivier

Legacy Member
Hmm, ik weet het niet zo, ik vindt het nogal basic..
Beetje amateurachtig, (geen belediging hé), maar het lijkt zo, jah.. basic-photoshop-tutoral achtig.

De glow rond de boxjes iets subtieler, meer doorzichtig maken ?
Maar zoals accordis zei, de gebruiksvriendelijk & duidelijkheid is wel goed.

TIP: Als je met rollover images werkt, hang je ze best aaneen:
Vb: Je hebt een button van zeg maar 40px hoog. en ??px breed.
Wel in photoshop maakje de canvasgroote 80px hoog & zelfde breedte (x2 hoogte dus)
Je schuift de button omhoog tot aan de top, dan heb je normaal gezien nog de andere helft in een kleur of transparant staan, op dan plak je de rollover image erin & je plaats hem onder je de normale button, je slaat op als button.png en in je css ga je nu bij je button dit doen:
#button{
background-image: url(pad/naar/button.png);
width: ??px;
height: 40px; //LET OP DAT DIT 40px IS, GEEN 80
}

dan dit:

#button:hover{
background-image: url(pad/naar/button.png);
background-position: left -40px;
/*dit zet de achtergrond 40px omhoog binnen de breedte & hoogte */
width: ??px;
height: 40px; //LET OP DAT DIT 40px IS, GEEN 80
cursor: pointer;
}

en dan in je html doeje zo:

<div id="button" onClick="button();"></div>

dan maak je een .js (javascript) bestandje waarin je dit zet:
function button(){
window.location="linkhier.html";
}

Het is meschien meer werk maar het is cleaner & je hebt niet die vervelende witte flits die je soms krijgt terwijl je PC of je browser de rollover img laad als je op de button staat.

Nujah, zo doe ik het
Veel succes nog ;)

-oli

Jeroen_HD

Legacy Member
Ik zal het straks eens aanpassen. Bedankt voor de tips alvast ^^

dendaak

Legacy Member
Ik heb het u nog gezegd in de klas van die buttons "manee da ging goe genoeg zeide" :p

Jeroen_HD

Legacy Member
Ok, hier enkele reacties van mijn leerkachten over het het ontwerp:

Te zwart/wit, simpel, sober maar bruikbaar
beetje oubollig. Ordelijk maar toch nog layout fouten
Moeilijk te gebruiken in drukwerk
Redelijk resultaat, alles is nogal sober en erg zwart/wit

Nu, ze drukken vooral op het feit dat het zwart wit is. Dat vond ik juist mooi, mijn leerkrachten denken er dus anders over. Dan maar proberen wat kleur te verwerken in het geheel.

/edit: Ik vind niet meteen de gepaste kleur om erin te verwerken. De website is op zijn best in zwart/wit. mss toch beter een ander design maken?

Timooo

Legacy Member
Ik vind het niet mooi dat die zo breed is. Ik zou het een kleinere horizontale breedte geven, dat kan door enkel de banner bovenaan in te korten. Dan de website zoals nu, maar dan minder breed, in een afkadering plaatsen met een rand. Op die manier kun je een kleur toevoegen op de achtergrond.

Smokyke

Legacy Member
Persoonlijk vind ik de lay-out nogal groot en spijtig dat hij niet in het midden staat.
Voor de rest is het een beetje kleurloos maar ik denk dat dat de bedoeling is.

nigel555

Legacy Member
nja nie echt mijn ding maaare
line 53 column 1 - Waarschuwing: discarding unexpected </div>
dit kan je toch zo voorkomen, zeker bij zo een vrij eenvoudige site...

Maar voor de rest ziet het er niet zo slecht uit maar uw buttons zijn beetje raar. Maar zal de bedoeling zijn.
En is vrij doods van kleur. Zwart is vrij zwaar kleur. Probeer eens te combineren met paar kleuren.

Jeroen_HD

Legacy Member
Ik heb ondertussen het website een beetje smaller gemaakt en ik ga straks die andere techniek eens doen voor de hover van de buttons.
Welke kleuren raad je aan?

Jeroen_HD

Legacy Member
Ik heb de tip van Ohlivier toegepast maar het lukt niet meteen. De knop staat er wel, dubbel. En als ik over de knop ga verspringt mijn hover wel maar ik blijf de 2 knoppen zien.

Accordis

Legacy Member
Ik vind het al veel beter :)
Ik zou nog je navigatieknoppen dichter bij elkaar zetten en je lettertype van je blok tekstverkleinen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan