Archief - PHOTOSHOOT: Self-portraits

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Ik wou een paar 'toffe' foto's van mezelf, dus had ik gisteren een beetje een setting gezet voor foto's van mezelf in te trekken, alles beetje op positie en dan de zelfontspanner aan. Qua fotografische kunsten dus nogal moeilijk om te regelen maar zijn nog wel redelijk goed gelukt.

Camera is nog steeds de Canon Powershot A40, die al stilaan uiteen begint te vallen enzo... Had ik nu maar geld voor een betere ;)

Foto's zijn licht aangepast met Photoshop (kader, brushes (bij 003), crop, hue/saturation, brightness/contrast, ..)

001
002
003
004

twoen

Legacy Member
1. saai, je zit te wachten op je zelfontspanner, geen compositie, saaie locatie
2. same maar zwart wit
3. overbelicht geen contrast en keus u lens een af
4. beter maar herbekijk u contrast nog eens (tis precies afgewassen nu) en die gitaren zijn erbij gesleept, zonder zout beter zijn (niet goed maar beter)

trek eens iets anders dan uzelf (dubbelzinnig he :))

Thorens

Legacy Member
Twoen, bij 3, ten eerste, overbelicht dat is met photoshop gedaan (ik wou dat specifieke effect bekomen) en euh... die vlekken, dat is een brush é, dat heeft niets met mijn lens te maken :p

En hoe je 1 & 2 'same' kunt noemen, dat snap ik ook niet. Zitten redelijk anders in elkaar en 2 vind ik stukken beter dan 1.

't Zijn trouwens heus niet mijn eerste foto's (als je daarop doelt met 'trek eens iets anders dan uzelf'), ik moest echt foto's van mezelf hebben.
Oja, mijn zelfontspanner is 10 seconden, dus ik moest mij altijd redelijk haasten. Van "wachten op de zelfontspanner" is niet echt sprake.

DJ_Trash

Legacy Member
respect omda ge uzelf hier online te kijk zet
nogal hard geposeerd vindek... en compositie ook ni altij goe . nr.3 ist beste vinnek

Floyd

Legacy Member
DJ_Trash zei:
respect omda ge uzelf hier online te kijk zet
?!

on-topic:
1: vind ik de beste, maar is te duidelijk geposeerd voor mij
2: beter qua naturel, maar waarom overbelichten?!
3: ook leuk, bewerking vind ik echter niet erg geslaagd. er is teveel contrast verloren gegaan
4: waarom overbelichten?! er blijft niets over om te beoordelen.. ;)

Anendel

Legacy Member
ik zou mijne kop hier ook ni zomaar online zetten hoor (en ik zie er zelfs beter uit dan u :evil: )

En waarom probeer je niet eens in de lens te kijken? Ik durf ervoor wedden dat het resultaat plots een stuk indringender zal overkomen. Vooral bij de 3de foto. Hier zijn de kleuren dan wel wat plattekes..

De andere foto's spreken me niet echt aan (te hard contrast, overbelicht, saaie compo..)

Thorens

Legacy Member
Anendel zei:
ik zou mijne kop hier ook ni zomaar online zetten hoor (en ik zie er zelfs beter uit dan u :evil: )
Eerst zien, dan geloven, ofzo? :D
Bedankt voor de comments allemaal trouwens, ik kan mij in de meeste wel vinden. Foto 4 was van zichzelf overbelicht, dat was niet express... maar vond het al bij al nog wel een toffe foto, dus ook maar er bij gezet ;)

DJ_Trash

Legacy Member
Floyd zei:

Als ge uzelf online zet is de marge tussen crap en zelfverheerlijking heel smal, tis dus gedurft om daartussen te mikken... zoals anderen hier beamen. maw; respect for the guts :)

NfERnO

Legacy Member
Ik vind de 2e foto het beste; die komt't meest natuurlijk over, simply you 'n your guitar, niks anders.

Bij de 1e foto was m'n eerste gedacht: Goh als'k daar zat zou'k denken "Dju da zit hier slecht..." Veel langer heb'k bij die foto ook niet stilgestaan omda't zo stoorde.

In de 2e foto had'k da gedacht echter niet, dus daar zit ge blijkbaar in'n aangenamer houding... Het zwart-wit effect vind ik hier wel fijn.

3e foto ziet ge meer tafel als iets anders eigenlijk; contrast lijkt ook me aan de lage kant en het kleurgebruik is best eentonig.

Bij de 4e foto hebt ge 'n beetje 't probleem van: Waar moet ik nu juist naar kijken? Naar u, die gitaar links, rechts, op tafel, of diene spiegel achter u?
Ik denk, gok (ken ni bepaald veel van fotografie, niks eigenlijk...), dat het veelal de bedoeling is de aandacht van de kijker te kunnen vestigen op één bepaald hoofdonderwerp. Deze komt ook nogal onnatuurlijk over; ge hebt speciaal voor deze foto u gitaren daar en daar opgesteld, zou'k niet doen.

Een beetje oefening baart kunst zou'k zo zeggen. :)

DJ_Trash

Legacy Member
ahja nog 1 ding....

nu ist pessies of da u huis VOL gitaren ligt :p

Thorens

Legacy Member
DJ_Trash zei:
ahja nog 1 ding....

nu ist pessies of da u huis VOL gitaren ligt :p
Terwijl dat mijn huis eigenlijk eerder vol luidsprekers staat, ma soit ... :D

original

Legacy Member
Thorens zei:
Qua fotografische kunsten dus nogal moeilijk om te regelen maar zijn nog wel redelijk goed gelukt.

nopez .. tip: laat iemand anders je foto's trekken

.. en wat heb je met die vierde foto gedaan ? je moet dat dodgetooltje geen 5 seconden ingedrukt houden he :)

Thorens

Legacy Member
original zei:
nopez .. tip: laat iemand anders je foto's trekken
Daar zit juist het punt, slimme. Dan moet ge ten eerste iemand hebben die met een kodak overweg kan en ten tweede op't moment dat ge uw foto's gaat trekken moet die in de buurt zijn é :p

Strawberry

Legacy Member
dan ist ook geen zelfportret meer als iemand anders et doet

kheb dat vorig jaar ff als workshop gedaan
http://users.pandora.be/popsicle/foto/portret zelfportret

pure zelfverheerlijking ;)

nee kmoest et vrouwelijke in mij extra in de verf zetten
nu zouk et wel anders doen
statements maken aan de hand van het uitvoeren van handelingen

nuja je kan alsinds mooi composeren als je zelf trekt hoor ...
tis gewoon moelijker drom is een gelukt zelfportret ook meer waard als een gelukte foto van een ander model
je moet gewoon rekenen zet je je camera zo dan zalt er zo uitzien enz

moelijker is dan weer een dubbel portret met jezelf erbij http://users.pandora.be/popsicle/foto/white room/02.jpg
moet je al serieus gaan rekenen alleja ik doe het op gevoel ma tkomt op hetzelfde neer
gewoon niet zien wat je ziet ma door de camera zien doeje je arm zo wordt et zoon foto
doeje je hoofd zo etc ... bij dubbel moet je dan nog eens voor die andere persoon ook gaan rekenen

persje

Legacy Member
nu jullie toch over foto's maken bezig zijn he!
wat vind je hier van!
http://img304.imageshack.us/img304/1239/imag06817gp.jpg
Kijk goed naar alles! ik heb het overlay grey gedaan zodat je de verlichting goed kan zien enz!
en ja kijk heel goed naar de foto! en tell me wat you see!
en nee ik ben een amateur in foto's nemen!

Wat beeld ik uit of kom ik ergens tegen? let me know :d
en ja dat ben ik op de foto :p self por!
Hier is de zelfde foto waar niks aan verandert is http://img208.imageshack.us/img208/3711/imag06825iu.jpg

Het lijkt net alsof ik tegen een raam duw! Maar eigenlijk is het gewoon een deur opening van 2m Hoog!
Maar ik heb geprobeerd het te laten lijken alsof ik tegen iets duw een raam ofzo!
Tell me als het geslaagt is :p

Deze vind ik ook wel iets hebben! (gedraaid in photoshop)
http://img127.imageshack.us/img127/9346/imag02840xt.jpg

Deze heb ik een beetje bedonkert
http://img240.imageshack.us/img240/2408/imag02833qa.jpg

Dunno als dit wel hier moet posten! :d

guRuh

Legacy Member
Neen! het is niet! geslaagT! Blijven posten! :d
En ja! Open gerust zelf een thread!





!

Conspectus

Legacy Member
Liefste Guruh

Wanneer worden wij nog eens vereerd met een post van jou? Bij voorkeur iets geslaagts. Jij teert nu toch al een tijdje op hetzelfde. Is de smaak er nog niet uit?

Btw Strawberry. Gedurfde zelfportretten. Tzitten een paar coole dingen tussen. Maak ons nog eens wat portretten (van je vriendinnen?). I like it. Je hebt lef en je bent creatief.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan