Archief - PHOTOSHOOT: Bandshots/fun

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spectrious

Legacy Member
http://users.skynet.be/fa862628/pics/list.html

Oi, ik heb een paar foto's gemakt voor m'n band.
Het is de eerste keer dat ik zoiets doe. Tzijn eigenlijk gewone foto's voor de fun.
Ik heb ze allemaal in kleur getokken en later zwart wit in Picasa gemaakt.
Niet de ideale manier denkik.
Ik wil gewoon weten wat ik kan verbeteren ik weet dat ze niet echt verbijsterend goed zijn, maar toch.

Comment plz :(

spectrious

Legacy Member
mjah resizen. I like my pictures nice and big.
Kheb nog geen tijd had om te resizen. sorry.

I know they're big

Joeri

Legacy Member
1) rommelig, veel te duidelijk dat er geflitst is
2) idem 1, ook overbelichte stukken
3) mist scherpte en is flets, ook de pose is wat rommelig, sommigen kijken in de lens, anderen niet. Ofwel laat je ze allemaal kijken, ofwel niemand
4) Vrij flets, idee heeft wel iets, uitvoering is een beetje zwak
5) mocht scherper, voorgrond wat te druk en te licht, mss de lantaarnpaal wegclonen
6) ook weer die lantaarnpaal, mocht bijgeknipt worden, voorgrond stoort me
7) overbelichte lucht, mist scherpte, snapshot
8) overbelichte stukken, nogal snapshot gehalte
9) ook weer vrij veel snapshot gehalte

Sommige ideeën zijn goed, de uitwerking vind ik maar zwak eerlijk gezegd. Laat je hierdoor zeker niet ontmoedigen maar verdiep je een beetje in wat theorie over fotografie

spectrious

Legacy Member
Kheb moeten mijn camera daar zetten met timer en vlug gaan staan in pose. :unsure: Bewerking is met Picasa gedaan, ik heb geen prof programma, alhoewel ik die lantaarnpaal wel in Fireworks netjes zal wegdoen.


BTW: Camera is Canon Ixus 30. Heb al over gelezen dat de scherpte het na enige tijd laat afweten. Lens is clean en is scherp gesteld. Mss ander focus punt kiezen de volgende keer.


bedankt voor de kritiek. Zal er op letten. En waar kan ik die theorie vinden? Want vaak lees ik dat je die ervaring enkel kunt krijgen door in de praktijk te gaan schieen.

Kzal eens alle pics opnieuw doen met picasa. Overbelichting enzo wegwerken.

Joeri

Legacy Member
spectrious zei:
En waar kan ik die theorie vinden? Want vaak lees ik dat je die ervaring enkel kunt krijgen door in de praktijk te gaan schieen.

Gewoon effe googlen, zijn honderden gratis basiscursussen online voor te vinden ;)
Praktijkoefeningen zijn natuurlijk het belangrijkste, maar weten welke instelling wat ongeveer doet is bijna even belangrijk, en maakt de praktijkoefeningen toch al een stuk makkelijker.

s.p.a.w.n.

Legacy Member
Een bende snotneuzen :p

nee, euhm, even objectief, tof dai nen band hebt en tof datter een meisje meespeelt !

over de foto's ... kzou wa meer naar een omgeving zoeken die wa waard is, een omgeving die iets meld over de muziek die je maakt (vaak isda iets da de tekstenschrijver zobiezo een affiniteit me voelt)

kijk vb eens naar foto's van admiral freebee
http://cactus.conco.be/NL/PICS/Admiral Freebee-kleiner.jpg
dit spreekt over zijnen muziek, men zoomt ook niet belachelijk in op zijn kruis of op een valies die voor hem op de grond ligt enzo

van groepsfotografie ebde de bekende voorbeelden lijk abey road van the beatles etc ...
laat u foto's wa meer vertellen , da bedoel ik

spectrious

Legacy Member
s.p.a.w.n. zei:
Een bende snotneuzen :p

nee, euhm, even objectief, tof dai nen band hebt en tof datter een meisje meespeelt !

over de foto's ... kzou wa meer naar een omgeving zoeken die wa waard is, een omgeving die iets meld over de muziek die je maakt (vaak isda iets da de tekstenschrijver zobiezo een affiniteit me voelt)

kijk vb eens naar foto's van admiral freebee
http://cactus.conco.be/NL/PICS/Admiral Freebee-kleiner.jpg
dit spreekt over zijnen muziek, men zoomt ook niet belachelijk in op zijn kruis of op een valies die voor hem op de grond ligt enzo

van groepsfotografie ebde de bekende voorbeelden lijk abey road van the beatles etc ...
laat u foto's wa meer vertellen , da bedoel ik
Snotneuzen?
Merci.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan