Archief - OTHER: Piluxus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dennisgodderie

Legacy Member
Ter informatie:

Op donderdag 17u kreeg ik telefoon van een onbekend iemand voor mij. Hij had via een kameraad van mij gehoord dat ik webdesign deed. Piluxus is een advertising dat voor 90% online gebeurt. Nu hadden zij enkele programmeurs en designers ingeschakelt om hun website ineen te steken. Maar ze vonden het niet zo denderend. En nu hadden ze absoluut een website nodig omdat ze vrijdagmorgend om 10u in de media kwamen. Een online advertising zonder iets online te hebben, is minder :)

Vervolgens kreeg ik de vraag: zijt gij in staat om een mooie, niet volledig functionele website ineen te steken tegen morgenvroeg 10u? Na overleg met collega besloten we het te doen.



De website:

http://www.piluxus.com


We zijn donderdag dus om 19u begonnen, doorgewerkt aan 1 stuk tot 8u 's morgens. De layout zit goed volgens mij, maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. (bv bij de advertenties van België komt een mooier overzicht per categorie e.d.). De functionaliteit is nog met "bugs" en nog niet alles is zo uitgebreid als het uiteindelijk gaat komen.

Wat is er gebeurt op de korte tijdsspanne die wij kregen:

- Layout opgesteld
- Omgezet tot "site"
- PHP / MYSQL
- Registreren gaat (nog zonder controles)
- Inloggen gaat (nog zonder controles)
- Advertentie plaatsen (komt later de mogelijkheid bij om foto/logo te plaatsen en een kleur te kiezen van de advertentie)
- Profiel beheren


Wat gaat er nog gebeuren:

- veel :)



Hebben jullie suggesties? 't Gaat vooral om de layout, vermits we zelf nog bezig zijn met het optimaliseren van de functionaliteit.

Xavez

Legacy Member
"Untitled Document" misschien veranderen? ;)
Ook het logo lijkt me zo ongelooflijk fel 'vuil' (precies ingescand, als lowres jpg opgeslaan, dan ingeladen, slecht uitgeknipt en een schaduw ondergegooid).

Voor de rest wel zeer proper denk ik. Ze mogen content zijn denk ik, behalve dan dat je tables in plaats van divs + css hebt gebruikt voor je lay-out :) (nuja, logisch als je met dreamweaver werkt :))

FitZ

Legacy Member
splashpagina:

"choose your language" en dan staan de namen vd landen er. Kwist ni da belgië een taal was :) en Engels is er ni bij hoewel die "choose your language"?

Beter zou zijn:

[belgisch/nederlandse vlag] nederlands
[franse vlag] français
[duitse vlag] deutsch
[engelse vlag] english

imo.

Ook lijken de afbeeldingen idd van lage kwaliteit. De layout is nu ook ni direct origineel te noemen. Zo'n beetje standaard template gevoel. Heeft t bureau geen huisstijl? Vooral als advertising bureau is het toch belangrijk dat ge uitsteekt boven de rest denk ik.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Als ik op inloggen klik maar ik zit op een andere pagina, gaat hij terug naar de homepage. Catch op welke pagina ge zit en zorg en steek da mee in u aanmelden link. Dan verspringde ni van pagina.

Zet ook eens het volgende bovenaan in uw php gedoe

PHP:
header("Cache-control: private");

Zorgt ervoor dat wanneer ge bij contact iets invult, ge drukt op volgende en ge moet terugkeren omdat er iet ni klopt ofzo, dat wa er wel stond, ook blijft. Anders moogde alles opnieuw typen.

dennisgodderie

Legacy Member
Xavez zei:
"Untitled Document" misschien veranderen? ;)
Ook het logo lijkt me zo ongelooflijk fel 'vuil' (precies ingescand, als lowres jpg opgeslaan, dan ingeladen, slecht uitgeknipt en een schaduw ondergegooid).

Voor de rest wel zeer proper denk ik. Ze mogen content zijn denk ik, behalve dan dat je tables in plaats van divs + css hebt gebruikt voor je lay-out :) (nuja, logisch als je met dreamweaver werkt :))

Untitled Document over het hoofd gezien, merci :)

Het logo is van hun, heb ik aangeleverd gekregen en zij wilden dat persé gebruiken. Anders had ik zelf voor een logo gezorgd.

De website is idd in tables omdat wij daar het snelste in werken. De website is in DW gemaakt, maar wel in code-view.

dennisgodderie

Legacy Member
FitZ zei:
splashpagina:

"choose your language" en dan staan de namen vd landen er. Kwist ni da belgië een taal was :) en Engels is er ni bij hoewel die "choose your language"?

Beter zou zijn:

[belgisch/nederlandse vlag] nederlands
[franse vlag] français
[duitse vlag] deutsch
[engelse vlag] english

imo.

Ook lijken de afbeeldingen idd van lage kwaliteit. De layout is nu ook ni direct origineel te noemen. Zo'n beetje standaard template gevoel. Heeft t bureau geen huisstijl? Vooral als advertising bureau is het toch belangrijk dat ge uitsteekt boven de rest denk ik.

Choose your language ga ik aanpassen naar Choose your country, vermits zijn per land willen werken.

De afbeeldingen van lage kwaliteit? Je bedoelt dan de header of...? De site is in een standaard patroon omdat de gebruiker zich daar het snelt zijn weg in vindt. Huisstijl hadden zij niet specifiek. 't Is een onderneming die bedrijven de kans geeft om op een site gepromoot te worden. Achteraf komt er ook de mogelijkheid voor een "klant" om een soort template website aan te maken indien ze zelf geen website hebben.

dennisgodderie

Legacy Member
|M°B|Morbuus zei:
Als ik op inloggen klik maar ik zit op een andere pagina, gaat hij terug naar de homepage. Catch op welke pagina ge zit en zorg en steek da mee in u aanmelden link. Dan verspringde ni van pagina.

Zet ook eens het volgende bovenaan in uw php gedoe

PHP:
header("Cache-control: private");

Zorgt ervoor dat wanneer ge bij contact iets invult, ge drukt op volgende en ge moet terugkeren omdat er iet ni klopt ofzo, dat wa er wel stond, ook blijft. Anders moogde alles opnieuw typen.


Dat van aanmelden zijn we mee bezig. Dat is iets dat niet 100% werkt omdat we daar de tijd nog niet voor hadden op die korte tijdsspanne die we kregen. We hebben ervoor gezorgd dat zij in de media kwamen vandaag met een site die ten minste op iets trok en deels functioneel.

Ik zal Cache-control later zeker toevoegen.

Merci voor de reacties alvast.

Bertold

Legacy Member
kweet niet of ge et door ebt maar uw duitse vlag klopt niet :p

0n3Liner

Legacy Member
die van u is zwart geel rood terwijl het zwart rood geel moet zijn... goed kijken ;)

dennisgodderie

Legacy Member
Lol ja, ben er echt scheel van geworden door teveel eraan bezig te zijn :s

[ImpacT]

Legacy Member
Ne gouden tip... als iets niet online is of niet werkt... zet het dan ook niet beschikbaar. Er is niets zo hatelijk als op een knop klikken en dan het zinnetje lezen "Coming soon." Echt zo stoot je meer klanten, bezoekers af dan dat ze gaan terugkomen.

dennisgodderie

Legacy Member
[ImpacT] zei:
Ne gouden tip... als iets niet online is of niet werkt... zet het dan ook niet beschikbaar. Er is niets zo hatelijk als op een knop klikken en dan het zinnetje lezen "Coming soon." Echt zo stoot je meer klanten, bezoekers af dan dat ze gaan terugkomen.

Die keuze heb ik bij de klant gelaten. Ik zorg alleen voor de website. De strategiën, marketing en sales zijn voor hun, daar trek ik mij niets van aan.
Ik geef je wel gelijk, maar ze haalden het zelf aan om het zo te doen.

:)

Quilombo

Legacy Member
en in feite is t: hier komen de faq, ipv komt ;p

vind 't nie slecht, niet bijster origineel maar dat hoefde niet echt (tijdsduur)

k mis alleen een beetje meer line-height om het nog leesbaarder te maken

+ afbeeldingcomment

Xiao

Legacy Member
In de eerste pagia zou ik de achtergrond ook wit maken.
Probeer ook scherpere afbeeldingen te vinden of de afbeeldingen te verscherpen.

Website zelf:
- Grijze gradient op een grijze achtergrond kom guur over, probeer wit (#FFFFFF)

joyraider

Legacy Member
even offtopic: ik hoop voor jou dat je je geld krijgt ;) heb 2 weken terug een weekend lang mn kloten afgedraaid in php voor die site (de "eerste versie", die overigens een shitload beter uitzag dan deze, no offence), maar ze vonden dat de site niet voldeed voor het doelpubliek. heb tot nu toe geen cent gezien, betwijfel trouwens of ze met hun "concept" (dat volledig IT-based is, terwijl geen van hun het verschil tussen marketing en magnum ijs kent, laat staan da ze weten hoe je succesvol wordt op internet) ooit een cent zullen verdienen.

just my 2 cents, vond het toch even nodig dit te melden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan