FurtiveDuck
Legacy Member
Hallo,
Voor school moeten we een volledige website maken met postsysteem en heel de boel. Beetje bij beetje ben ik op een testwebsite enkele dingen aan het uitproberen nu wil ik een simpel log-insysteempje maken. Natuurlijk heb ik al overal gekeken en gezocht, maar nergens vind ik echte concrete antwoorden op mijn vragen.
Mijn kennis van PHP is erg basic dus wil ik ook een erg basic login-systeem. Ik ga beginnen bij het begin. Ik wil een aparte pagina voorzien op de website waar iedereen kan inloggen. Er moet dus een inputbox komen voor de gebruikersnaam en een inputbox voor het wachtwoord. Kan ik deze inputboxen maken met Photoshop of moet ik dat doen met het formsysteem van Dreamweaver?
Ik moet zelf de wachtwoorden en de gebruikersnamen van de personen die op de website moeten kunnen inloggen kunnen ingeven, waarschijnlijk in een databank. Dit wil dus zeggen dat ik hen dan persoonlijk de gebruikersnaam en hun wachtwoord bezorg zodat ze kunnen inloggen.
Verder, maar dat is dan waarschijnlijk enorm moeilijk, moeten bepaalde mensen een testje kunnen toevoegen aan de homepage en andere mensen moeten fototjes kunnen toevoegen (ik werk met lightbox). Hoe zou ik dit dan het best aanpakken?
Ik vind het nogal zielig dat ik dit hier moet vragen terwijl ik eigenlijk Informaticabeheer volg. Maar verder dan het maken van een rekenmachientje met de form en de get-methode zijn we nog niet geraakt. We leren zelfs hoe we een website moeten maken met <IFRAME> terwijl alles nu met de erg flexibele <DIV> gemaakt wordt. Ronduit belachelijk, dan verwachten ze een volledige website in PHP voor ons eindwerk.
Dank bij voorbaat.
Voor school moeten we een volledige website maken met postsysteem en heel de boel. Beetje bij beetje ben ik op een testwebsite enkele dingen aan het uitproberen nu wil ik een simpel log-insysteempje maken. Natuurlijk heb ik al overal gekeken en gezocht, maar nergens vind ik echte concrete antwoorden op mijn vragen.
Mijn kennis van PHP is erg basic dus wil ik ook een erg basic login-systeem. Ik ga beginnen bij het begin. Ik wil een aparte pagina voorzien op de website waar iedereen kan inloggen. Er moet dus een inputbox komen voor de gebruikersnaam en een inputbox voor het wachtwoord. Kan ik deze inputboxen maken met Photoshop of moet ik dat doen met het formsysteem van Dreamweaver?
Ik moet zelf de wachtwoorden en de gebruikersnamen van de personen die op de website moeten kunnen inloggen kunnen ingeven, waarschijnlijk in een databank. Dit wil dus zeggen dat ik hen dan persoonlijk de gebruikersnaam en hun wachtwoord bezorg zodat ze kunnen inloggen.
Verder, maar dat is dan waarschijnlijk enorm moeilijk, moeten bepaalde mensen een testje kunnen toevoegen aan de homepage en andere mensen moeten fototjes kunnen toevoegen (ik werk met lightbox). Hoe zou ik dit dan het best aanpakken?
Ik vind het nogal zielig dat ik dit hier moet vragen terwijl ik eigenlijk Informaticabeheer volg. Maar verder dan het maken van een rekenmachientje met de form en de get-methode zijn we nog niet geraakt. We leren zelfs hoe we een website moeten maken met <IFRAME> terwijl alles nu met de erg flexibele <DIV> gemaakt wordt. Ronduit belachelijk, dan verwachten ze een volledige website in PHP voor ons eindwerk.

Dank bij voorbaat.

. Maar staan wel handige artikels op.