Jonathan
Legacy Member
Hoi,
Laat me eerst en vooral even benadrukken dat ik een beginner ben !
Ik heb sinds vandaag een Fuji Finepix S9600 , het is m'n eerste fototoestel met enige kwaliteit. ( Een SLR zag ik nog niet zitten vanwege de prijs en omdat ik ook niet zeker ben hoeveel ik er mee bezig zal zijn .. ).
Nu heb ik een vraag omtrend de scherptediepte met dit toestel.
Macro's lukken me 'relatief' goed , tot op een afstand van zo'n 3 meter kan ik goed overweg met de scherptediepte.
Doch ik zou graag een foto willen maken van een object op zo'n 20 meter van mij waarbij ik de voorgrond en achtergrond wazig wil.
Ik heb dit al geprobeerd ingezoomd en met .f op hoge en lage waarden , doch mijn foto's zijn altijd ofwel helemaal scherp , ofwel helemaal wazig.
Is het effectief mogelijk om het resultaat dat ik nu zoek te bekomen met dit fototoestel , and if so , enkele tips zouden wel gekomen zijn.
Verder voor diegenen die het uitmaakt : Tot nu toe aangenaam verrast van dit fototoestel waar ik maar 266 euro voor betaald heb ! Foto's zijn erg scherp en de kleuren zijn mooi.
Grtz
Laat me eerst en vooral even benadrukken dat ik een beginner ben !

Ik heb sinds vandaag een Fuji Finepix S9600 , het is m'n eerste fototoestel met enige kwaliteit. ( Een SLR zag ik nog niet zitten vanwege de prijs en omdat ik ook niet zeker ben hoeveel ik er mee bezig zal zijn .. ).
Nu heb ik een vraag omtrend de scherptediepte met dit toestel.
Macro's lukken me 'relatief' goed , tot op een afstand van zo'n 3 meter kan ik goed overweg met de scherptediepte.
Doch ik zou graag een foto willen maken van een object op zo'n 20 meter van mij waarbij ik de voorgrond en achtergrond wazig wil.
Ik heb dit al geprobeerd ingezoomd en met .f op hoge en lage waarden , doch mijn foto's zijn altijd ofwel helemaal scherp , ofwel helemaal wazig.
Is het effectief mogelijk om het resultaat dat ik nu zoek te bekomen met dit fototoestel , and if so , enkele tips zouden wel gekomen zijn.
Verder voor diegenen die het uitmaakt : Tot nu toe aangenaam verrast van dit fototoestel waar ik maar 266 euro voor betaald heb ! Foto's zijn erg scherp en de kleuren zijn mooi.
Grtz
Als jij het zegt...


!