Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Xo0 zei:Techniek voor safe.
Geen techniek voor gedurfd (meestal komt hier niet veel uit).
The_Messenjah zei:Omg wat is dat nu voor zever.
Alsje techniek op een juiste manier toepast kan een foto ook als "gedurfd" overkomen hoor, meer zelfs, hij zal in de meeste gevallen nog beter uitkomen.
Techniek is de basis voor alles.
Ge kunt onmogelijk iets moois maken/opbouwen zonder je basis/techniek volledig onder de knie te hebben, tenzij ge ergens per ongeluk iets maakt wat op iets trekt.
En das niet alleen in de fotografie zo.
.
. edit alé, blijkbaar wel
have fun reading lolAllebei even belangrijk idd, maar er is ergens iets voor mij dat niet klopt. Zoals je zegt vind ik ook dat een technisch sterke foto lelijk is wanneer de compositie (en eventueel het onderwerp) lelijk is (zijn).TiB0 zei:Allebei even belangrijk.
Een technisch sterke foto met een lelijke compositie (hoewel dat in theorie ook techniek is) is lelijk.
Een mooie compositie of een mooi onderwerp dat technisch (scherpte - kleur - diepte - contrast - ...) zwak in beeld wordt gebracht is is ook lelijk.
toch niet zo veel te discussiëren IMO, 't moet gewoon op beide fronten in orde zijn.![]()
Voor mij zit je niet fout, 't is meestal wel zo =). Maar 't moet imo ook een aantrekkelijke foto zijn (al dan niet voor een klein publiek _die er iets van kent of zich verdiept in de fotografie/kunst_). Want zo kan een beginner een all-round slechte foto maken en die tonen aan zijn familie ... ze zullen er ook weg van zijn. Da's dus gwn fout bezig zijntomhuveners zei:soms is de eenvoudigste foto mooi, omdat er een betekenis achter zit
of zit ik fout hier
.Xo0 zei:Techniek is over het algemeen gedurfd omdat je dan bij wijze van spreken binnen de lijntjes kleurt. Natuurlijk kan een technische foto ook gedurfd zijn.
Het is mogelijk om zonder techniek ook een mooie foto te nemen, maar dat is héél moeilijk, dus is het gedurfd.
OMG?
Die mensen die dat bewust doen zijn dan ook mensen die ook technisch sterk staan, hence de bewuste keuze en geen onkunde.Xo0 zei:Messenjah, we hebben het hier niet over geluksfoto's, we hebben het over bewust foto's trekken zonder de normen van de techniek.
Er zijn altijd kunstenaars die zich hierin specialiseren en dikwijls wordt het dan naderhand als een nieuwe soort stijl/stroming gezien (schilderkunst, fotokunst...).
Kunstenaars die "techniek" bewust omzeilen mogen ook meestal rekenen op veel kritiek (ook al zijn de foto's goed), dat is ook een reden waarom het gedurfd is.
Floyd zei:Ik ben akkoord met wat je hier nu zegt, wouter, maar dat is wel een ander verhaal dan wat je in de andere thread vertelde. Je zei dat een goeie techniek gelijk staat aan een mooie foto. En dat vind ik nog steeds een absurd idee.