Archief - DISCUSSION: Illustration Thursday

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BAROBA

Legacy Member
Dag allemaal

Ik had het idee opgevat om een wekelijks 1 dags 'battle' te doen, met illustraties rond een bepaald thema.
De themas zijn altijd heel simpel en zeer open.
Alles kan, alles mag, als het maar getekend is.
En vooral ; afgewerkt is, dus geen Works in Progress.
De bedoeling is leren iets af te werken.
Wat velen onder ons soms niet lukt ( me included)
Lijkt het iets leuks om te doen?

Discussie geopend :applause:

Cheers

Mistabeen

Legacy Member
mss battle weekends ok, maar 1dagje is echt wa weinig denk ik :s dan gade nie veel succeshebbe

The recycleload

Legacy Member
Ik vind het een goed idee, maar zoals mistabeen zei zij het beter een gans
weekend of een ganse week zijn.

nog een vraagje welke mediums worden er gebruikt.

Ik zou gaan voor elke week iets anders.
zo heeft iedereen iets waar hij beter in is dan andere.
bv. een week 3d modelen.
ander gewoon schetsen en tekenen.
andere week vector
andere week foto's maken enz...

Mistabeen

Legacy Member
The recycleload zei:
Ik vind het een goed idee, maar zoals mistabeen zei zij het beter een gans
weekend of een ganse week zijn.

nog een vraagje welke mediums worden er gebruikt.

Ik zou gaan voor elke week iets anders.
zo heeft iedereen iets waar hij beter in is dan andere.
bv. een week 3d modelen.
ander gewoon schetsen en tekenen.
andere week vector
andere week foto's maken enz...
een week nie, dan zitte weer me grotere battles da iedereen toch gaat vergete. Hou het op 2dagen, lijkt me perfect.

Typhon`

Legacy Member
ofwel weekend battles, vrijdagmiddag starten en zondagavond eindigen met maandag votes?
2 dgaen is toch wel bitter weinig, in een gewone battle doet er maar -+7 mee, in zo een 2 dagen battle misschien 3?

Cederzo

Legacy Member
:niceone:
Ik ben ook eerder voor weekendbattles v vrijdagavond tot zondagavond, lijkt me een interessant idee :) Die afwisseling zoals gezegd zou'k ook zeker erbij nemen, dat iedereen de kans heeft mee te doen aan dingen waarin hij beter/slechter is.

Lo_fi

Legacy Member
Voor de mensen die op donderdag bij wonder een dag vrij hebben ofzo? Een leuke illustratie maken neemt al vlug een volledige dag in beslag of zelfs meerdere... Het moet ook nog afgewerkt zijn, geen WIP.

Wat mij betreft: niet realistisch--> geen deelnemers.

Anendel

Legacy Member
Eén dag is inderdaad veel te kort. Voor studenten met véél tijd misschien haalbaar, niet voor mij.
Waarom het niet op wekelijkse basis houden? Maandag nieuwe opdracht + voten voor vorige, zondag inzenden. Ik zou wel een soort klassement of minstens duidelijk overzicht bijhouden van diverse inzendingen (aparte website?) zodat er geen werkjes verloren gaan.. Eventueel bijhouden op ourmedia.org?

In ieder geval, goed initiatief, moet verder worden uitgewerkt!

orez

Legacy Member
een dag of 3 - 4 denk ik, geen week ook, sommige mensen hebben ook in het weekend geen tijd, zoals mezelf... mja... beetje gulden middenweg vinden ;)

Indieanus

Legacy Member
weekendbattles have my vote +1 !

korte termijn, snelle creaties

dresse

Legacy Member
op de maandbattles die nu af en toe georganiseerd zijn, zijn al nauwelijk deelnemers... (diep in zee is uiteindelijk ook een illustratieve battle...)
dus, leuk idee maar gaat imho nooit genoeg deelnemers hebben...

Mistabeen

Legacy Member
dresse zei:
op de maandbattles die nu af en toe georganiseerd zijn, zijn al nauwelijk deelnemers... (diep in zee is uiteindelijk ook een illustratieve battle...)
dus, leuk idee maar gaat imho nooit genoeg deelnemers hebben...
mss was de diep in de zee battle nu eenmaal geen goede battle :unsure:
ik zeg: laat het ons eens proberen ipv erover te discusieren :p



wie start er een battle :unsure:

Typhon`

Legacy Member
*hint* tis vakantie voor sommigen, misschien iemand 1 starten? :unsure:

The recycleload

Legacy Member
Voor mij is het goed om nu een battle te beginne.
Het probleem is het onderwerp.
Iemand al en goed onderwerp.
Matte paintings :p?

Typhon`

Legacy Member
misschien kan iemand een regeling opstellen?
Voor de catogorieën had ik gedacht aan:
- Vector
- Klassiek grafisch 2D design (photomanipulation/...)
- 3D
- Fotografie
- potlood/pen tekeningen

Mistabeen

Legacy Member
alles is goed voor mij behalve 3D :p en we hebbe diene voortuig batle daar nog nekeer gehad, da ook nie meteen zo een groot succes was :)

Tsjernobyl

Legacy Member
Graag meer battles op alle gebieden. Als je elke week over hetzelfde een battle maakt, houden sommige dat een paar weken vol maar daarna zullen de deelnemers afnemen.

Korte battles lijken me Ok, allhouwel ik graag ook lange battles zou zien.

Anendel

Legacy Member
Tsjernobyl, er is een battle bezig en je hebt er nog niet aan deelgenomen.. waag uw kans ;)
Regelmatig nieuwe battles starten is een must. Maar regelmatige deelnemers is eens zo belangrijk. Heb het gevoel dat slechts een fractie van de graphics-art-design bezoekers ook effectief aan een battle meenemen.. Or am i wrong?

Typhon`

Legacy Member
Misschien is beter om een comité op te starten?
Misschien deze keer het serieus nemen en het realiseren want in het verleden zijn er al genoeg van deze voorstellen geweest (cfr. battlearena).
@Mista: Voor 3D best kleinere dingen nemen, zoals de stylo battle destijds die wel succes had. Een voertuig is véél te moeilijk.

Mistabeen

Legacy Member
Typhon` zei:
Misschien is beter om een comité op te starten?
Misschien deze keer het serieus nemen en het realiseren want in het verleden zijn er al genoeg van deze voorstellen geweest (cfr. battlearena).
@Mista: Voor 3D best kleinere dingen nemen, zoals de stylo battle destijds die wel succes had. Een voertuig is véél te moeilijk.
mss moet ge eerst maar beginne me battles te organiseren opt forum :) wa zijde me ne site als ge hier nog nie eens een battle kunt organiseren ^^
laat ons eerst dit doen :) een battlesire kunnen we nadien nog bespreken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan