Archief - DISCUSSIE : kostprijs Webhosting? Prijs / Kwaliteit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat kies jij voor hosting?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten.

Nijntje

Legacy Member
De vraag is heel erg simpel.

Eerst: hoeveel wil jij aan webhosting geven op jaarbasis excl. BTW (voor het gemak) en wat overtuigt jou om voor een bepaalde webhost te kiezen?

Is dit gewoon de prijs in combinatie met een goeie uptime? Of ben je iets meer gesteld op het hele gebeuren erachter?

Goedkope webhosts hebben simpele D-link switchen hangen terwijl duurdere HP Procurve en Cisco gebruiken. Op zich doen die goedkope ook vrij goed hun werk maar er kunnen altijd wel problemen komen opdagen.

Selecteer zowel in Deel 1 als in Deel 2 van de poll slechts 1 antwoord. Probeer ook je keuze te motiveren hieronder.

BlueBear

Legacy Member
Ik ben een gebruiker van het type "thuisklooier" ;)
Ik gebruik mn webspace dus vooral voor persoonlijk projectjes die ik met de buitenwereld wil delen, maar niet voor professionele doeleinden of zo.

€50 zou voor mij de uiterste limiet zijn. Momenteel betaal ik bij Sohosted €38/jaar (incl BTW).

Wat ik vooral belangrijk vind: een degelijke uptime.
De ondersteuning is voor mij niet echt belangrijk, hoewel ik toch graag antwoord krijg op vragen via mail.
Dingen als extra subdomeinen, ftp-accounts, databases,... spelen ook wel mee in mijn keuze.

servi

Legacy Member
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.

Nijntje

Legacy Member
Hiervoor onmiddellijk een waarschuwing? Achja bezigheidstherapie zeker?


En oja, als we dan toch correct willen zijn: dit is geen discussie maar een opiniepeiling

0n3Liner

Legacy Member
75, dat is nog niet de helft van wat ik elk jaar betaal XD

Boddah

Legacy Member
ik betaal momenteel rond de $120/jaar, en dat voor ongelimiteerde traffiek & mail accounts, ASP.NET, 100MB MS SQLServer, gedetailleerde stats, etc :D

ik heb gisteren eens rondgekeken naar wat Belgische providers daarvoor vragen, en dat was +/- 4 keer duurder. en dan nog had je max 10GB traffiek maandelijks en zo. en SQLServer als db is bijna steeds als extra optie, en dat voor nog eens minstens €100/jaar.

het enige mindere aan mijn huidige host is dat de snelheid niet echt heel hoog is.
het maximum dat ik maandelijks zou willen betalen zal iets van een €25 zijn, maar dan ook met alles inbegrepen wat ik nu reeds heb. maar dat zal wel wishful thinking zijn hier in belgie.

Nijntje

Legacy Member
0n3Liner zei:
75, dat is nog niet de helft van wat ik elk jaar betaal XD

Zijn hier maar weinig mensen die professionele hosting oplossingen nemen, daarom ook maar tot 75 euro in de poll :)

zabulus

Legacy Member
keNzo`- zei:
Ik heb een eigen personal dedicated server :) kostprijs: 708 EUR per jaar.
Ik ben nu gewoon nieuwsgierig eh, ma doet gij da nu allemaal officieel?
Want op uwe site nogal wa van diensten..

dreamstar.be

Legacy Member
Wij huren een virtual private server, dat is een dedicated server verdeelt onder 3 users. Wij betalen zo'n 1800 euro/jaar daarvoor.

Nijntje

Legacy Member
keNzo`- zei:
Nee serieus zoveel? :wtf:

Kwaliteit betaal je ;)

En een dedicated server is, niet om te neuten, niet wat ik bedoel met hosting :)
Jouw dedicated is 50 per maand. Is goedkoop dus.

Wat krijg je ervoor terug?

orez

Legacy Member
Hosting bij priorweb, waar ik er nu al 2 heb.

1x 150 EUR/Jaar
1x 200 EUR/Jaar

Ben zeer te spreken over hun support, info, info verschaffing over downtime of als er bv iets mis is, weet je de seconde nadien er al van enz enz...

en @ Nijntje, geen bezigheidstherapie maar regels... Als de politie u ne boete geeft omdagge 70 rijdt waar ge maar 50 mag doen ze da ook ni als "bezigheidstherapie", maar omdagge de regels ebt overtreden.

tikketim

Legacy Member
nah voor mij persoonlijk mag het maar max 75 euro per jaar kosten , als ik voor iemand anders een website maak en er hosting voor regel neem ik meestal wel een andere hosting met meer support , uptime , snelheid etc etc

Nijntje

Legacy Member
ru`orez zei:
Hosting bij priorweb, waar ik er nu al 2 heb.

1x 150 EUR/Jaar
1x 200 EUR/Jaar

Ben zeer te spreken over hun support, info, info verschaffing over downtime of als er bv iets mis is, weet je de seconde nadien er al van enz enz...

en @ Nijntje, geen bezigheidstherapie maar regels... Als de politie u ne boete geeft omdagge 70 rijdt waar ge maar 50 mag doen ze da ook ni als "bezigheidstherapie", maar omdagge de regels ebt overtreden.

Het was de eerste maal dat ik dergelijke regel overtrad en onmiddellijk een waarschuwing. Waar zijn we mee bezig. Het is hier een forum.
In plaats van het gewoon te zeggen; "je moet je titel aanpassen en een prefix gebruiken"
Hier, onmiddellijk warning.
Trouwens, er staat zoiezo een prefix voor, nml. POLL :)

orez

Legacy Member
Nijntje zei:
Het was de eerste maal dat ik dergelijke regel overtrad en onmiddellijk een waarschuwing. Waar zijn we mee bezig. Het is hier een forum.
In plaats van het gewoon te zeggen; "je moet je titel aanpassen en een prefix gebruiken"
Hier, onmiddellijk warning.
Trouwens, er staat zoiezo een prefix voor, nml. POLL :)

De meeste forums hebben hun regels, dit is nu nl. 1 van onze regels... 1 warning is op zich enkel een aanmaning van let er in het vervolg op. Vanaf 3x de regels te overtreden worden er pas sancties genomen. En POLL is ni bepaald een prefix die in onze rules staat vermeld ;)

Erlend

Legacy Member
1 x € 100 bij priorweb, voor mij persoonlijk.
---
Prijs kwaliteit tevreden...een simpel CP'tje, meer moet dat niet zijn.

dJeez

Legacy Member
dreamstar.be zei:
Wij huren een virtual private server, dat is een dedicated server verdeelt onder 3 users. Wij betalen zo'n 1800 euro/jaar daarvoor.
1800 EUR/jaar voor een VPS? Dan kan je imho veel beter direct zelf een dedicated server nemen, die heb je zeker voor dezelfde prijs (nu ja, hangt wel af van de vereisten uiteraard).

Ik betaal 15 USD/maand voor een simpel unmanaged VPSje in de States (enkel basissupport - hulp om zaken te installeren ed meer betaal je per support ticket, en die heb 'k eigenlijk toch niet nodig). Die dient trouwens niet voor professionele doeleinden (voor er hier rare ideeën zouden krijgen :p).

dreamstar.be

Legacy Member
dJeez zei:
1800 EUR/jaar voor een VPS? Dan kan je imho veel beter direct zelf een dedicated server nemen, die heb je zeker voor dezelfde prijs (nu ja, hangt wel af van de vereisten uiteraard).

Ik betaal 15 USD/maand voor een simpel unmanaged VPSje in de States (enkel basissupport - hulp om zaken te installeren ed meer betaal je per support ticket, en die heb 'k eigenlijk toch niet nodig). Die dient trouwens niet voor professionele doeleinden (voor er hier rare ideeën zouden krijgen :p).


De VPS is voor onze website klanten, vroeger bestede ik dat uit aan een hostingfirma. Tegenwoordig doen we dat zelf. Die VPS heeft alles wat we nodig hebben, dat is inclusief de SSL certificaten en controlpanels + extra scripts.
Super support van hun NOC.

Die 1800 euro verdien ik trouwens dik en dubbel terug dus...

zabulus

Legacy Member
keNzo`- zei:
Niet beginnen zagen éh zabulus. Ik ben net 18 dus ik kan moeilijk een bedrijf starten en jij trouwens ook :)
Das allemaal mogelijk, heb het eens zitten uitzoeken ;)

En zo snel zaag ik trouwens ni, ik was alleen nieuwsgierig zoals ik al zei..

Lashknife

Legacy Member
50 euro voor mij persoonlijk max, maar ik deel met een paar anderen onze playfields.be hosting bij HostOrange en dan komt da maar op 25 euro per man voor een ultra plan (kheb domainkosten wel voor mijn rekening)

en toch wel ietwat kwaliteit is noodzakelijk imo, kheb een hekel aan downtime of een slecht beheerbare hosting

xml

Legacy Member
Twee dingen zijn voor mij belangrijk:

1) Degelijke support.
Support is heel belangrijk vind ik. Ze hoeven voor mij eigenlijk niet binnen de 2u te replyen, maar wat ik heel hard apprecieer is bvb als ze een bepaalde module die momenteel niet werkt/geinstalleerd is op de server fixen/installeren op aanvraag.

2) Snelheid.
Niets zo vervelend als een traag binnenkomende website. Daarom hecht ik groot belang aan de snelheid van de servers. Geen excuses dus van "het is spits momenteel". Het is juist dan dat alles optimaal moet werken gezien er dan het meeste bezoekers last hebben van een trage website.

Prijs is daarbij niet zo belangrijk, maar ik heb het geluk van hosting te krijgen als wederdienst.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan