Als je css wilt leren, maak dan eerst een pagina zonder tabel-opmaak. Headings, paragrafen, textkleur/grootte/type etc. zijn gewoon de standaard dingen van css, niet de moeilijke dingen. Je moet dus helemáál geen expert zijn alvorens te leren werken met divs. Integendeel, je kán geen expert zijn als je nog niet met divs kan werken.
De tijd die je verliest door de prutsen met uw layout als er ineens een rijtje ergens bij moet waardoor uw volledige opmaak verprutst is, steek je beter in het leren werken met divs. Er zijn maar een paar regels meer code aan een div dan aan een cel, bvb "position". Veel meer dan dat is het niet.
Als je toch wilt leren koken, kookt ge uw ei toch ook niet eerst in een pan om het daarna eens op de goeie manier te doen?
Als je het wil kunnen, dan leer je het best direct goed. Alle tijd die je gestoken hebt om een site te leren maken in tabellen is verloren tijd. Jong geleerd is oud gedaan.
MAAR
als je in uw leven maar 1 site gaat maken, en je wil deze rap online hebben en er geen tijd insteken, dan is het logisch dat je met een tabellayout werkt. Dan werk je notabene zelf niet met css ( buiten mss de inline css )