Archief - CHECK: Portfolio Design

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Malkavian

Legacy Member
click

Kpost hier niet gauw iets, ma wou toch ff men ontwerpje van men portfolio siteje laten zien. Soon is em klaar.

Alles wat je ziet is getekent in Illustrator (buiten de kotjes met screenshots ;))

Da Turtle

Legacy Member
zeer leuk :), hoewel ik vrees voor de uitbreidbaarheid ervan.

maatje

Legacy Member
hoe grappig, sommige screens heb ik gezien op opendeurdag in Kortrijk. Ik ga ook ernaartoe.

Erinyes

Legacy Member
Het kan misschien heel cru klinken, maar het is niet mooi. Het lijkt alsof je niet nagedacht hebt over kleur, compositie, navigatie.
Ik snap ook het concept niet: boeddhisme, lamaïsme, chinese draak en vlieger? Als het te maken heeft met je eigen persoonlijkheid, dat je zelf sympathie voelt tot het boeddhisme, of je bekeerd hebt, dan vind ik dat iets dat buiten je portfolio werk moet staan. Privé en werk gescheiden houden zeg maar.
En ik begrijp ook de populariteit van het 'rechts-scrollen' niet. Niet iedereen beschikt over een Mighty Mouse van Apple. Ik vind het handig als ik gewoon m'n scrollwiel kan gebruiken, maar bij dit soort moet ik naar het balkje gaan en slepen (ja ik ben lui). Niet echt gebruiksvriendelijk dus. De uitvinder van het scrollwieltje draait zich om in z'n graf (of zou dat toch doen, moest hij al dood zijn)

Voel je nu aub niet aangevallen, dit is geen kritiek op je persoon, maar op je werk. Volgende keer gewoon beter...

Floyd

Legacy Member
Erinyes zei:
Het kan misschien heel cru klinken, maar het is niet mooi.
Bestààt dat zelfs, zo'n uitspraak? Verwar je het niet even met "ik vind het niet mooi"?

Persoonlijk vind ik het ook niet geweldig - het geeft mij een beetje een indruk van "onafgewerkt". Uitbreidbaar lijkt het mij inderdaad niet, en overzichtelijk ook niet!
Ik denk dat het wel een stuk beter kan worden als er nog wat aan gewerkt wordt..

Erinyes

Legacy Member
Als Kant zijn eigen regels had gevolgd, had hij zijn mening over esthetisch oordelen ook vanuit eigen standpunt verkondigd, en niet aangenomen als universeel feit.

Bigbuddha

Legacy Member
Erinyes zei:
Ik snap ook het concept niet: boeddhisme, lamaïsme, chinese draak en vlieger? Als het te maken heeft met je eigen persoonlijkheid, dat je zelf sympathie voelt tot het boeddhisme, of je bekeerd hebt, dan vind ik dat iets dat buiten je portfolio werk moet staan. Privé en werk gescheiden houden zeg maar.

Hier ga ik zeker niet mee akkoord. Als ontwerper en als gevoelsmens ben ik voor een eigen persoonlijkheid in je ontwerpen te leggen. Zeker in een portfolio waar je je eigen werk en kunnen tentoonstelt. Toegegeven, het mag subtieler, maar ik zou het zeker niet niet doen. Het toont een persoonlijke instelling van betrokkenheid met zijn werk. Wat ik iedere designer aanraad.

TiB0

Legacy Member
ik vind het wel iets hebben, het is in ieder geval een stuk minder zakelijk dan het gros van de portfolios. Dat dat positief of negatief is dat moet je zelf weten; is het de bedoeling om te werken als een soort van CV of gewoon voor de fun?

En Erinyes, als je op je middelmuisknop drukt (dus het wieltje) kan je naar alle kanten scrollen :unsure: bij mij toch he :D

Erinyes

Legacy Member
Ik ben zeker nie akkoord met het afbeelden van je hobby/persoonlijke interesse in je portfolio. Je moet uiteindelijk een job vinden en dus professioneel ogen. Maar idd Bigbuddha, je mag je eigen persoonlijkheid niet verloochenen, dus er mag zeker wel iets van in terug te vinden zijn.

Toch vind ik dit te direct. Het is alsof ik ballet zou doen en mijn portfolio in het roze zou steken met foto's van dansers of of tutu's. Volledig fout imo. Maar waarom zou je de 'elegantie' niet afbeelden. Daarom moet ik geen ballerina gaan plaatsen. Net zo met bv motorcross: je steekt het sportieve, vuile, harde erin. Of met boeddhisme: spiritualiteit, zen of weet ik veel wat.

BTW: bij mij is drukken op mn wieltje, terug naar het bureaublad...

Typhon`

Legacy Member
ik vind de kleuren echt niet zo goed, sommige kleuren vind ik niet echt passen, voorbeeld op de eerste pagina: roze en groen als combinatie.
Voor de rest zijn de gradiënt overgangen nogal "goedkoop" uitziend, in de laatste overgang valt dit minder op en deze vind ik dan ook de beste.
Op zich is het geheel niet slecht, indien je er nog veel aan sleutelt kan het nog iets leuk worden.

Bigbuddha

Legacy Member
Erinyes zei:
Ik ben zeker nie akkoord met het afbeelden van je hobby/persoonlijke interesse in je portfolio. Je moet uiteindelijk een job vinden en dus professioneel ogen. Maar idd Bigbuddha, je mag je eigen persoonlijkheid niet verloochenen, dus er mag zeker wel iets van in terug te vinden zijn.

Toch vind ik dit te direct. Het is alsof ik ballet zou doen en mijn portfolio in het roze zou steken met foto's van dansers of of tutu's. Volledig fout imo. Maar waarom zou je de 'elegantie' niet afbeelden. Daarom moet ik geen ballerina gaan plaatsen. Net zo met bv motorcross: je steekt het sportieve, vuile, harde erin. Of met boeddhisme: spiritualiteit, zen of weet ik veel wat.

Ach het is je eigen creativiteit die daar mee om moet gaan. In dit geval is het te overdreven en zaols je zegt moet je niet een tutu op je site zetten als je ballet doet. Mij zou het als klant niet storen. Ik weet dan wel meteen wel vlees ik in de kuip heb. Ik vind het zeker geen vereiste om een portfolio persoonlijk te maken, maar ik vind het zeker nooit slecht als het goed gedaan is ;)

Malkavian

Legacy Member
Thema Oosters (aangezien mijn interesse en inspiratie vooral daaruit voort komt)
Boeddhisme omdat ik me enorm aangetrokken voel tot die levenswijze, mensen die me kennen kunnen dat bevestigen.
Kheb een wereld proberen creeren, Aarde Water Vuur en Lucht

Uitbreidbaarheid is inderdaad nihil; dit is dan ook een tijdelijke Site.

Ik ben een voorstander van een zeer persoonlijke touch te geven aan een Portfolio, want anders kan je beter een standaard UIke gebruiken ofzo.
Kzeg het meeste van mijn vrienden die dit gezien hebben zeggen; Jup das de Malk.

het allereerste gedacht was er iets over, aangezien ik een Asylum had gemaakt met mij als patient. Ma swat

TiB0

Legacy Member
Typhon` zei:
ik vind de kleuren echt niet zo goed, sommige kleuren vind ik niet echt passen, voorbeeld op de eerste pagina: roze en groen als combinatie.
Voor de rest zijn de gradiënt overgangen nogal "goedkoop" uitziend, in de laatste overgang valt dit minder op en deze vind ik dan ook de beste.
Op zich is het geheel niet slecht, indien je er nog veel aan sleutelt kan het nog iets leuk worden.

Smaak van kleuren hangt ook af van welke soort trendwhore je bent :D
Ik vind flashy groen en roos bvb WEL iets hebben, het straalt een soort van durf en zelfs iets anarchistisch uit... maar dat vond men leerkracht BV dus niet :sop:

Malkavian

Legacy Member
ziet iedereen dat als roos? Kzie da als Mat Magenta :S
interpretatie van kleur shakeringen kan nog al eens varieren.
zo zal ik ook meestal een andere mening hebben over paars en blauw
strange me

Sprynxky Man

Legacy Member
Ik vind de tekeningen allemaal erg mooi en ook de Oosterse sfeer spreekt mij enorm aan. Maar ik doe dan ook al 15 jaar krijgskunst en ben dus veel bezig met die Oosterse invloeden en dus een tikkeltje bevooroordeeld. :)
Wat me wel wat stoort, zoals hierboven al gezegd geweest is, is het horizontale scrollen. Maar verder knap en origineel werk!

En damn, waarom moet die tekst nu weer net in het katakana zijn en niet in het hiragana? Dan kon ik het tenminste lezen. :)

Malkavian

Legacy Member
Sprynxky Man zei:
Ik vind de tekeningen allemaal erg mooi en ook de Oosterse sfeer spreekt mij enorm aan. Maar ik doe dan ook al 15 jaar krijgskunst en ben dus veel bezig met die Oosterse invloeden en dus een tikkeltje bevooroordeeld. :)
Wat me wel wat stoort, zoals hierboven al gezegd geweest is, is het horizontale scrollen. Maar verder knap en origineel werk!

En damn, waarom moet die tekst nu weer net in het katakana zijn en niet in het hiragana? Dan kon ik het tenminste lezen. :)

Judo, Karate en mijn lieveling Aikido

Waarom Katakana? Omdat het mijn eigen naam is (links in kaderke), een westerse naam hoort in Katakana.Boven is het Portfolio in Katakana. De Kanji staat tevens ook voor Aarde, water, vuur en lucht.
bevooroordeeld mja we hebben dezelfde interesses en voelen ons thuis in zo'n omgeving. Kvind het belangrijk dat ze een weerspiegeling krijgen van wie je bent, kben ook niet de persoon die een solicitatie in een maatpak gaat doen. Als het toch moet dan doe ik mijn Kostuum met Mao col aan :p

Lo_fi

Legacy Member
Ik ben niet tegen het personaliseren van je portfolio daar het een meerwaarde geeft tegenover de neutrale meuk die we meestal voor ogen krijgen. Als je persoonlijke stijl eerder clean is..zou het absurd zijn er een roccoco-design tegenaan te gooien. Je vormgeving vertelt aan de klant (werkgever) hoe je in elkaar zit (al kan dat subtiel zijn), naast het werk dat je in je portfolio voorstelt.

Aan de andere kant..als vormgever, die heel veel verschillende klanten en opdrachten zal krijgen is een te persoonlijke stijl dikwijls eerder een nadeel dan een voordeel. Als je kan aantonen dat je in staat bent om je aan te passen aan wat de klant vraagt is de kans vele malen groter dat je een breed gamma aan klanten zal aanspreken. In principe is het als vormgever interessanter een kameleon te zijn dan wel de 'artiest met zijn stijl'. Vormgevers die gevraagd worden omwille van hun specifieke stijl, zijn erg goed en erg dun gezaaid. In de andere 98% bepaal je de stijl, kleur, typo aan de hand van de uitstraling die de klant vraagt. Dat kan zelfs zeer interessant zijn: zakelijk, hip, koel, grungy..u vraagt, wij draaien.

Het heeft weinig tot geen waarde om te verstoppen wie je bent als persoon (in dit geval iemand die geen doorsnee persoon is en sterk bezig is met oosterse gevechtssporten en waarden) maar het geeft je als vormgever ook geen meerwaarde denk ik. Wie je bent kan je ook op andere manieren uiten zonder de nadruk op je werk kwijt te spelen.. Daar draait het tenslotte toch om dacht ik: Je stelt je werk voor in een passend kader, niet hoofdzakelijk jezelf. Dat zou mij als werkgever pas op de tweede plaats interesseren. Wat ik wil zien in een portfolio is wat je aankan, of je let op detail, hoe je opdrachten aanpakt.. Ik stel me met enig afgrijzen voor hoe het portfolio van de porno-verslaafde vormgever er zou uitzien dan?

basicly..komt her er op neer dat ik wil voelen hoe je professioneel bent als vormgever en pas op de tweede plaats hoe je qua karakter of persoon overkomt. In jouw portfolio herken ik enkel je privé-interesses en die interesseren mij als potentiële klant niet.

Je portfolio zelf vind ik qua kleurgebruik,typo, lijn en compositie
weinig boeiend. Kleurgebruik is inderdaad net te flets en soms zelfs een beetje vloekende, de typo valt nog vrij veel bij te schaven.. Er is zeker nog werk aan denk ik.

dresse

Legacy Member
hoort normaal bij webdesign thuis, ma zalt maar laten staan... tis een tweifelgeval :p
wel de prefixen respecteren aub, post moet check zijn.

blaZe

Legacy Member
_ vind de overgangen mooi gedaan alsook het geheel op zich.
_ heb niets tegen personaliseren maar dan zie ik het liever binnen een item in de portfolio dan de portfolio op zich. voor de rest volg ik Lo_fi grotendeels.
_ ben eerder benieuwd naar de inhoud :)

D'Sek-

Legacy Member
Nja, er is al veel gezegd over het feit dat je portfolio "personaliseert", dus ik ga er niet veel van meerwaarde over kwijt kunnen. Persoonlijk vind ik het een aanvaardbare manier van aanpakken (op CV's worden tegenwoordig ook hobby's en persoonlijke voorkeuren vermeldt, waarom niet in een portfolio), maar het moet het in vorm wel een meerwaarde geven aan je ontwerp, en dat laatste ontbreekt nog.
Je wil die typische "cel-shaded" look gebruiken, maar je faalt er spijtig genoeg in. Het geheel ziet er plat, stijf en stug uit. Dat komt vooral omdat je geen schaduw, maar strokes gebruikt. Probeer heel je werk eens zonder strokes en outlines te maken, met behulp van schaduw je werk wat diepte te geven.

Hier enkele links die je hopelijk verder helpen/inspiratie brengen:
Wikipedia - Cel-shading
A Scanner Darkly (een cel-shaded film)

Veel succes in ieder geval :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan