Archief - BEGINNER: Photoshop "poster"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
Ik durf het hier amper posten, maar toch:

Morgen hebben we beeldbewerking examen, en op het eind van het jaar hebben we een paar uurtjes photoshop gekregen en de examen opdracht bestaat eruit om een poster van onze kortfilm te maken, nu ben ik een complete photoshop leek maar heb ik de laatste dagen een beetje dingen proberen te maken, en dit is mijn laatste idee:

hstestcopyqr6.jpg

Nu zijn de voorwaarden dat het uit de videobeelden moet komen.
en voor 99% hier zal die "poster" ook op niet veel trekken, maar je moet weten dat het enige wat we leerde is hoe je iets moet uitsnijden

Het filmpje zelf heb ik hier niet; maar ik wel een vroege RUWE montage, waar dus wel beelden uitgehaald mogen worden:
http://www.youtube.com/watch?v=TXbiTof6IYI

(ik zou wel willen vragen om dus aub het filmpje niet af te breken, ten eerste omdat het niet het eindresultaat is, en ook omdat dat niet echt mijn probleem is momenteel, het dient louter voor een aantal andere beelden te laten zien, zoals je gaat merken is het concept ook iets lastiger om leuke stills te vinden)

Daarom roep ik de hulp in van menig photoshop-kenner met goeie ideeën,
is er bijvoorbeeld een betere manier om dat wapen beeld te gebruiken, of ga ik best voor een compleeeet ander concept?
alle suggesties mogen (het is nodig zoals je kan zien :unsure: )

DeBuGGeR

Legacy Member
De poster trekt idd op niks, maar ik zou eerst graag weten waar je docenten naar zullen kijken als het design van ondergeschikt belang is dan heeft het ni veel zin om jou daarmee lastig te vallen.

Conqie

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
De poster trekt idd op niks, maar ik zou eerst graag weten waar je docenten naar zullen kijken als het design van ondergeschikt belang is dan heeft het ni veel zin om jou daarmee lastig te vallen.

basiskennis photoshop :unsure:
voorwaarden: gebruik een alphachannel, een adjustment layer, 3 tot 5 videoframes, vernoem titel, acteurs, maker
voor de rest lijken we vrij te zijn

DeBuGGeR

Legacy Member
Welja dan zou ik zeggen, zorg dat je aan de voorwaarden voldoet en trek je daarbuiten, van het design maw, niet veel aan, het heeft toch geen zin.

Tenzij je werkelijk iets wil bijleren op vlak van vormgeving maar dan zal dit niet lukken in 1 topic.

Conqie

Legacy Member
mja heb je wel een punt, ik verwacht ook niet dat ik ineens een super poster ga hebben door wat tips.
Maar je weet nooit dat er dingen zijn die ik hier aan veranderen dat het toch nog een beetje mee valt

ik weet niet wat het is, maar het geeft zo'n samengeplakte boel (is het ook), is daar niks aan te doen?

Spectre

Legacy Member
qua typografie zit het al helemaal verkeerd en ik krijg ook niet het gevoel over wat het zou moeten gaan. Je gebruikt best geen geschreefde en schreefloze lettertypes door elkaar. Een scherpere foto als achtergrond zou ook helpen. Die bejaagd staat daar maar, iets groter dan de rest van uw letters bovenaan. Probeer wat meer structuur te zoeken in uw ontwerp. En best ook niet zo'n lame gradient strookje gebruiken bovenaan en dan onderaan een dikke blok zwart :p

Is allemaal maar om te helpen eh ;)

DeBuGGeR

Legacy Member
Je hebt op zich al weinig kennis van photoshop, komt daar nog eens bij dat je ook al geen basiskennis hebt qua vormgeving. Ik weet momenteel niet echt waar te beginnen.

Gebruik 1 lettertype (kapitalen, vet, condensed)
Gebruikt marges! (ruimte tussen de rand van je poster en inhoud, in dit geval tekst )
Wat is belangrijk? wat is minder belangrijk? laat dit ook blijken in je ontwerp (groter, vetter, kleiner,...)
Zorg voor een eye-catcher, een aandachtspunt dit is veelal de titel.

Dit is al een begin...

edit: zoals spectre zegt, effectjes zijn meestal overbodig maar omdat je je kennis photoshop moet demonstreren is het misschien verstandiger om ze erin te laten, maar overdrijf aub niet.

syndrom

Legacy Member
schreefloos en geschreefd kunnen best door elkaar gebruikt worden spectre maar wel op een verantwoorde manier.

Conqie

Legacy Member
Spectre zei:
qua typografie zit het al helemaal verkeerd en ik krijg ook niet het gevoel over wat het zou moeten gaan. Je gebruikt best geen geschreefde en schreefloze lettertypes door elkaar. Een scherpere foto als achtergrond zou ook helpen. Die bejaagd staat daar maar, iets groter dan de rest van uw letters bovenaan. Probeer wat meer structuur te zoeken in uw ontwerp. En best ook niet zo'n lame gradient strookje gebruiken bovenaan en dan onderaan een dikke blok zwart :p

Is allemaal maar om te helpen eh ;)

bedankt, die dingen pas ik al direct aan :)
qua scherpte, was een manier om een soort afstand tussen hun te creeëren, met wat dieptescherpte te spelen, uiteindelijk zou het beter zijn als hij scherp is denk ik, en het wapen en zij een beetje flou, neen?

Gebruik 1 lettertype (kapitalen, vet, condensed)
Gebruikt marges! (ruimte tussen de rand van je poster en inhoud, in dit geval tekst )
Wat is belangrijk? wat is minder belangrijk? laat dit ook blijken in je ontwerp (groter, vetter, kleiner,...)
Zorg voor een eye-catcher, een aandachtspunt dit is veelal de titel.
idem, maar welk lettertype hou ik het best? :unsure:
de titel dacht ik op een sterk punt te zetten, maar omdat het niet echt 16/9 of 4/3 verhoudingen zijn ben ik hopeloos verloren, wat nu al dan niet een sterk punt is.


ivm die blokjes, ik weet dat het razend amateur-stijl is, maar mijn beeld is in principe niet lang genoeg (tenzij ik grandioos uitvergroot) en anders zit ik terug in 4:3 formaat

Spectre

Legacy Member
reavX zei:
schreefloos en geschreefd kunnen best door elkaar gebruikt worden spectre maar wel op een verantwoorde manier.

ofcourse maar dit is gewoon fout fout fout :p
maak anders eerst wat ideetjes op papier met plaatsing van uw tekst?
hoeft niet groot te zijn en dan heb je meteen een beter beeld van wat er juist uitziet en wat niet.
Maar een tip ;)

DeBuGGeR

Legacy Member
reavX zei:
schreefloos en geschreefd kunnen best door elkaar gebruikt worden spectre maar wel op een verantwoorde manier.

dat is waar, maar ik zou het in zijn geval toch op 1 lettertype houden :p

syndrom

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
bedankt, die dingen pas ik al direct aan :)
qua scherpte, was een manier om een soort afstand tussen hun te creeëren, met wat dieptescherpte te spelen, uiteindelijk zou het beter zijn als hij scherp is denk ik, en het wapen en zij een beetje flou, neen?


idem, maar welk lettertype hou ik het best? :unsure:
de titel dacht ik op een sterk punt te zetten, maar omdat het niet echt 16/9 of 4/3 verhoudingen zijn ben ik hopeloos verloren, wat nu al dan niet een sterk punt is.


ivm die blokjes, ik weet dat het razend amateur-stijl is, maar mijn beeld is in principe niet lang genoeg (tenzij ik grandioos uitvergroot) en anders zit ik terug in 4:3 formaat



kwa lettertype, mja die fonts die je nu gebruikt zijn echt bah. Wat heb je zoal staan?

V!$u4L

Legacy Member
Ik denk echt dat we eerst zijn ruwe cut moeten zien, dan kunnen we de juiste sfeer bepalen. En zijn we al een stap verder.

Maar met die basisregeltjes ben je al wel iets.

Conqie

Legacy Member
http://www.youtube.com/watch?v=TXbiTof6IYI
Ik wil nogmaals vermelden dat het een totaal ruwe versie, met onafgemixed geluid, met een heleboel foute cuts, met shots in dat niet in de finale versie zitten.
maar louter voor wat beeldmateriaal te laten zien

(het verhaal zal je wrss ook wel een beetje ontgaan hier)

Conqie

Legacy Member
ivm dat lettertype, we werken in school op macs en photoshop cs3, dus ik veronderstel dat het lettertype daar moet ingebakken zitten?

Conqie

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Die kerel met z'n dreads is de vriend van mn zus :')

moet nog niet direct naar je zus lopen om het te zeggen in dat geval aub :p, anders gaat dat filmpje rond en ik heb liever dat ze direct het goeie zien :)

V!$u4L

Legacy Member
Het ziet er aanvankelijk zo'n "slasher" uit, maar het is een ruwe montage, dus ik zal niet te veel conclusies trekken.

Ik heb direct de neiging om een typische filmposter te maken met deze beelden. Je omgeving is heel interessant, misschien moet daar iets mee doen. Maar ik weet nu niet hoe anderen het zouden aanpakken.

afbeelding1sq2.png


afbeelding2ln8.png


afbeelding3ss8.png

Conqie

Legacy Member
bedankt alvast :), het onderste shot had ik inderdaad in gedachten
eens denken wat ik daarmee kan doen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan