Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
fartbunny zei:mag ik hier ook nog 2 vraagjes stellen over Gamedesign?
- bestaan er nog van de fameuse kelder-designers? Die dus een redelijk goe spel in hun vrije tijd kunnen/willen maken?
- isser een toekomst voor gamestudiootjes in Belgie?
Alhoewel ge "kelder" niet letterlijk moet opvatten. Zowat al m'n collega-programmeurs zijn op die manier begonnen (en meestal ook nog bezig) met zo'n projecten. Meestal zijn het wel kleinere projectjes en geen commerciële stuff.Vich zei:- Off course, check alternova.beAlhoewel ge "kelder" niet letterlijk moet opvatten. Zowat al m'n collega-programmeurs zijn op die manier begonnen (en meestal ook nog bezig) met zo'n projecten. Meestal zijn het wel kleinere projectjes en geen commerciële stuff.
- Microsoft heeft dit reeds proberen stimuleren, maar met weinig resultaat. In België en Nederland is er zeer weinig know-how op dit vlak. De meeste mensen die in de industrie werken zijn self-made (behalve dan art-mensen) en daardoor - bij ons althans - is men verplicht om een groot deel van de werkkrachten in het buitenland te gaan zoeken.
Er is dus weinig toekomst op dit ogenblik, omdat er gewoonweg geen games-industrie in België bestaat. Kan dat veranderen? Natuurlijk kan dat, maar dat zie ik in de komende 5 jaar nog niet gebeuren.



Hoi hoiWhiteDragon.BE zei:haha, joeee de ken.. lang geleden joh
Hoe zit het met u alternova project? kzen der overtlaatst nog gaan kijken
Ja, gamedesign, het is niet simpel en ge moet er wel wa tijd insteken![]()

).Vich zei:Hoi hoi
AlterNova bestaat nog en er wordt nog aan gewerkt. Ik spreek dan vooral over de engine en minder over het FPS spel. Die FPS kán er nog wel komen, maar eerst wil ik wat andere projecten een hogere prioriteit geven.
Binnenkort wordt de engine waarschijnlijk open-source geplaatst en 2 collega's van me gaan hem eens bekijken en hem misschien voor hun eigen project gebruiken.
Zelf ga ik het gebruiken voor een AI project(en daarna vr wat games natuurlijk).


Vich zei:- Off course, check alternova.beAlhoewel ge "kelder" niet letterlijk moet opvatten. Zowat al m'n collega-programmeurs zijn op die manier begonnen (en meestal ook nog bezig) met zo'n projecten. Meestal zijn het wel kleinere projectjes en geen commerciële stuff.
- Microsoft heeft dit reeds proberen stimuleren, maar met weinig resultaat. In België en Nederland is er zeer weinig know-how op dit vlak. De meeste mensen die in de industrie werken zijn self-made (behalve dan art-mensen) en daardoor - bij ons althans - is men verplicht om een groot deel van de werkkrachten in het buitenland te gaan zoeken.
Er is dus weinig toekomst op dit ogenblik, omdat er gewoonweg geen games-industrie in België bestaat. Kan dat veranderen? Natuurlijk kan dat, maar dat zie ik in de komende 5 jaar nog niet gebeuren.



Hourences zei:In welke zin zijn art mensen niet self made ?
En der is vanallerlei stuff bezig achter scherme ivm game indus in belgie, en wie weet loopt het allemaal los binne jaar of maybe 2 ofzo. Zult wel zien zeker
Tis allesinds nog ni verloren hier, der is nog hoop
En der is hier evenveel toekomst voor als in ander landen min of meer, tis iets internationaal dus eigelijk maakt het niet zo mega veel uit waar ge zit weete, tzal zo en zo al moeilijk genoeg zijn om uw hoofd bove water te houde en geld binne te kunne krijge als beginnend studio


mag ik vragen welke opleiding dat is?Vich zei:Art mensen hebben veel vaker een opleiding genoten voor wat ze kunnen.


Maar natuurlijk kom je er zonder zelf hard aan te werken nooit. Als programmeur kan je natuurlijk bvb unief informatica ofzo gaan volgen, als je dat doet vind ik de term "self-made" al niet meer op z'n plaats. Maar dat is slechts m'n mening 
Als het over een game-project gaat: 1 game-project maakt geen industrie hee, zelfs 5 gamesbedrijven maken geen industrie. Nederland telt al heel wat spelontwikkelaars, maar kan je dat een industrie noemen?Ni het MS ding trouwens, ander spul ma ge zult nog wel zien, tis zo vroeg nog..