Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scr1fle

Legacy Member
Portillo was hier maar 1 jaar door een uitleenbeurt en kreeg niet veel kansen van Caje, dacht ik toch. Meer weet ik daar niet van. :p

BleKKie

Legacy Member
Nogmaals, Portillo werd uitgeleend, groot verschil met Vazquez die hier zijn carrière opnieuw wil lanceren.

Svartálfar

Legacy Member
Fireflies zei:
Maar als Belgische club is toch gewoon quasi elke transfer een risico, als je het zo gaat beschouwen?

Vazquez heeft niks ervaring, kan volledig uit de boot vallen. Rafaelov heeft nooit in een deftige competitie gespeeld, al die andere veel te moeilijke namen hebben ook geen ervaring bij een topploeg. Alleen Vleminckx is, in mijn ogen toch, de enige speler waarvan je echt kan zeggen dat die er dit jaar altijd zal staan.

Belgische ploegen kunnen gewoon bijna niet anders doen dan te gokken. Te weinig geld zeker... Jova en Mbokani zijn zeker een gok, maar als je vorig jaar had gezegd dat we beiden voor een prikje gingen aankopen, had ik direct getekend. Op een jaar verleer je het voetbal niet, en t'is niet dat ze constant stilgelegen hebben. Mits matchritme en vertrouwen, en Mbokani en Jova zijn zeker en vast sterk genoeg om zelf op halve kracht er te staan in de JPL.

Vargas is een gok, maar als je voor 2.5 mil een speler haalt met zo'n potentieel, moet je er voor gaan. Dat kan slecht uitdraaien, maar eveneens positief. Tot voor zijn transfer was er geen kat die beweerde dat Vargas zijn oud niveau niet ging halen, nu is hij plots gedoemd om nooit meer te kunnen voetballen.
Met dat verschil dat Club de binnengehaalde spelers gescout heeft en Anderlecht alleen maar namen haalt. Tof, maar ge moogt u der ook niet blind op staren, iets wat er blijkbaar een deel toch doen. (zie bv post hier beneden)

En ik heb nergens gezegd dat Vargas zijn oud niveau niet meer kan halen, maar hetzelfde rendement gaat die wrs niet meer halen omdat ik denk dat Anderlecht zijn ploeg niet rond hem gaat bouwen en laat dat nu net zijn wat meneer nodig heeft om goed te spelen.

De matchen bij club waar hij niet op zijn favoriete positie stond met een paar man in zijn dienst waren slecht.

Muismat

Legacy Member
Vargas, Jovanovic & Lukaku is het beste wat ge als JPL club kunt halen imho. Interesseert mij eigenlijk niet dat Jova gefaald is in Liverpool, die kan - als hij goesting heeft - iedereen in de JPL kapot spelen, net als Vargas als hij niet geblesseerd is.

Als Lukaku vertrekt zou ik nog een spits zoeken, evt Mbokani maar ik denk niet dat die al verstandig genoeg is om deftig te trainen. Want dan zou die ook iedereen kapot spelen zoals hij soms bij Standard deed.

Cerv.Be

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Rafa was inderdaad en gok. Maar Vazquez is van Barcelona. Daar heeft hij heel zijn jeugd gelopen. Dus die kan zeker voetballen. En dat heeft hij zondag bewezen.
Rafa een gok? Bwah. Zal wel voor iets speler van het jaar geweest zijn in Israël (ook al is het geen hoogstaande competitie), en wel een uitvoerige scouting mag ik hopen.

Als we zo beginnen is alles een gok.

Lamsednav

Legacy Member
Zou graag De Sutter nog eens in de basis zien starten met Lukaku aan zijn zij.
Maar ja, die is ook maar van chocolat en wellicht 2 maand geblesseerd na die match.

Morrissey

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Als we zo beginnen is alles een gok.

Dat is net mijn punt. Jova en Mbokani speelden hier in België 2 seizoenen quasi alles kapot. Vargas was vorig jaar een half seizoen echt héél goed. Als je die mannen dan kan halen, heb je goede spelers in huis. Dat noem ik geen gok.

Svartálfar

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Rafa een gok? Bwah. Zal wel voor iets speler van het jaar geweest zijn in Israël (ook al is het geen hoogstaande competitie), en wel een uitvoerige scouting mag ik hopen.

Als we zo beginnen is alles een gok.

Israel is een zwakke competitie, speler van het jaar worden daar zegt echt niet zoveel.

Hoeveel spelers van daar zijn hier in België gigantisch gefaald?

Hij kan voetballen, dat hebben we al gezien, maar moet zich duidelijk ook nog het meeste aanpassen van alle nieuwkomers.

Scr1fle

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Rafa een gok? Bwah. Zal wel voor iets speler van het jaar geweest zijn in Israël (ook al is het geen hoogstaande competitie), en wel een uitvoerige scouting mag ik hopen.

Als we zo beginnen is alles een gok.

Idd maar ik moet Fireflies ergens gelijk geven hé :unsure:

Ik geloof in die jongen voor 100 % maar er kan altijd iets verkeerd lopen. Maar volgens heeft hij nog meer potentieel dan Vargas!

Cerv.Be

Legacy Member
Fireflies zei:
Dat is net mijn punt. Jova en Mbokani speelden hier in België 2 seizoenen quasi alles kapot. Vargas was vorig jaar een half seizoen echt héél goed. Als je die mannen dan kan halen, heb je goede spelers in huis. Dat noem ik geen gok.
Je hebt gelijk, alleen is Vargas wel een redelijke gok met zo'n blessure.


Svartálfar zei:
Israel is een zwakke competitie, speler van het jaar worden daar zegt echt niet zoveel.

Hoeveel spelers van daar zijn hier in België gigantisch gefaald?

Hij kan voetballen, dat hebben we al gezien, maar moet zich duidelijk ook nog het meeste aanpassen van alle nieuwkomers.
Denkt ge nu echt dat die zonder scouting, alleen op basis van die onderscheiding, gehaald is naar Brugge? Denk het niet.

Morrissey

Legacy Member
Klopt, maar ik snap al het drama niet rond Vargas. Veel spelers zijn na zo'n blessure er gewoon bovenop gekomen zonder iets van last later. Uiteraard zijn er ook tegenvoorbeelden, maar Vargas is 24 jaar jong, da

Cerv.Be

Legacy Member
Fireflies zei:
Klopt, maar ik snap al het drama niet rond Vargas. Veel spelers zijn na zo'n blessure er gewoon bovenop gekomen zonder iets van last later. Uiteraard zijn er ook tegenvoorbeelden, maar Vargas is 24 jaar jong, da
Idd, Vargas zal normaal gezien wel terug op zijn niveau spelen. :)

Wijsheid

Legacy Member
Op niveau komen wel, maar hoelang gaat hij FIT zijn. Is dat niet een beetje het probleem met Vargas?

pina

Legacy Member
Lamsednav zei:
Portillo was van Real, kijk maar wat die gedaan heeft :)

ja maar portillo was een serieuze dikkenek met sterallures. Die vazquez lijkt mij totaal niet zo'n type, integendeel.

Fireflame

Legacy Member
Ik vraag me af hoeveel Jovanovic nu gaat verdienen bij Anderlecht. Is daar al een goed zicht op?

Jurgenv1

Legacy Member
Fireflame zei:
Ik vraag me af hoeveel Jovanovic nu gaat verdienen bij Anderlecht. Is daar al een goed zicht op?

1,6 miljoen wordt er gefluisterd... Maar aangezien hij een contract heeft van 2 jaar zal hij na dit seizoen vertrekken als men bij RSCA nog iets wil aan verdienen?

sharpshot

Legacy Member
Typische transfer als je bijna of geen scouting hebt. Maar is goed voor de gewone fan, grote naam, zei eens zoveel jaar terug dat hij wel naar rsca wou komen en heeft al paar prijzen gepakt. Wat ik vooral van onthoud is dat het een moeilijk individu is en niet iemand waar je kan oprekenen. Grappig dat iedereen er een leider in ziet. Was een goeie voetballer.

Wordt lachen als hij nog eens uit zijn krammen schiet.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
het leider-gedeelte dat RSCA op hamert snap ik toch ook niet. Was toch allesbehalve een leider :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan