Die stop was enkel voor uitgaande transfers (en dan nog zelfs enkel voor basisspelers), iets dat duidelijk gecommuniceerd werd ook (Google is je vriend als je het niet gelooft). En als Courtois niet besloot om het gewoonweg af te bollen, was die transfer ook pas na de stop gebeurd en had Genk de tijd gehad om een goede en goedkope vervanger te vinden. Maar je mag afkondigen wat je wil, zetten ze je met de rug tegen de muur, kan je niet anders.
En sowieso had de transferstop ook als doel om dergelijke twijfelaars niet de kans te geven om hun spelletje te lang te rekken. Getuige Courtois: zonder transferstop had die nog wekenlang een spelletje gespeeld met KRC.
Goede beslissing dus. Maar daarvoor moet je uiteraard wat verder kijken dan enkel het oppervlakkig duidelijke.