Archief - Jupiler Pro League 2012-2013

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt landskampioen in het seizoen 2012-2013?


  • Totaal aantal stemmers
    262
  • Opiniepeiling gesloten.

Jepjep

Legacy Member
Ben benieuwd wat Jeurissen heeft te zeggen, wss weer in bescherming nemen van zijn falers ten top.

Fraa

Legacy Member
SgT_dEUS zei:
@JuG : ik vind ook niet echt dat Been echt het probleem is bij Genk .. maar een echt goeie trainer vind ik hem niet. Er zit te weinig een duidelijk systeem in de ploeg, hij rekent echt op het feit dat de spelers gewoon goed spelen .. maarja als dat niet gebeurt dan blijft er van Racing Genk niet meer veel over!
Benteke gaat wel man van het seizoen worden ( voor Genk ) denk ik.

Op zo'n jaar onder Vercauteren na heeft een trainer eigenlijk nooit zo'n invloed op een ploeg dat ze daarom succesvol worden. Als ge kwaliteit hebt moogt ge zelfs Jos Heyligen terug halen als coach (leeft die nog eigenlijk, zag er destijds al zo afgeleefd uit).

Been is geen top trainer imo, maar dat moet ook niet persé. Als ge u eigen huiswerk doet qua transfers, dan zou't allemaal niet zo ver mogen komen. Zoals ik ook al zei, als de blessures eenmaal van de baan zijn, dan kan er pas aan een ploeg gebouwd worden. Momenteel kunnen ze enkel de schade zoveel mogelijk beperken & zien dat ze er Europees niet tegen een bende schapenherders uit liggen.

Didierke10

Legacy Member
Dat het niveau van het scheidsrechters hier 'niet al' te hoog is weet iedereen ondertussen. Gisteren was het in Cercle Brugge-Kortijk ook van da door drie mogelijke penaltyfouten op Kortrijkspelers niet te fluiten. In Charleroi-Club fluit de lijnrechter voor buitenspel van Meunier terwijl hij gelijk stond met zijne man en een mogelijke penalty werd Club ook al onthouden en belachelijk rood voor Vazquez.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Genk heeft reusachtige geldzakken daar liggen, gaan ze daar ooit nog iets mee doen of rekenen ze op nog een paar De Bruynes/Courtois/Casteels uit hun -15 ofzo?

Die kunnen makkelijk een straffe keeper en idem CV kopen toch, en het MOET toch zijn dat hun scoutingsapparaat die posities sinds vorig seizoen al in het oog hield? Aangezien de CVs daar oftewel scheef gaan oftewel geblesseerd zijn en de Lazlo toch minstens 5-10x per seizoen wilt flateren.

puni

Legacy Member
starspike zei:
OHL mag een dikke kaars branden.
De rode kaart was overdreven, Genk krijgt gele kaarten tegen voor IDENTIEKE fouten als dat Leuven onbestraft mag doen, Genk krijgt geen penalty voor vasthouden met twee handen waar Leuven er een krijgt voor vasthouden met ene...

Voor het overige: Als je met tien valt, is het niet meer dan logisch dat de statistieken in het voordeel van de ploeg met een man meer valt. Maar wederom dankzij een BEREsterke Benteke komen we mooi voor en de 0-1 was ABSOLUUT niet onverdiend. Dan wordt het logischerwijs moeilijker, zeker als je dan zo een kloefkapper in het zwart hebt, maar je komt er toch door. Maar ja dikke pech en een slechte arbitrage nekken ons.

Wanneer de verdedigers en Kumordzi en Hubert er staan, zullen we wel gewapend zijn. Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen. Vandaag wilden ze vechten en je zag ook dat er wel wat voetballend vermogen was. We komen er wel.

Ik vond hem eigenlijk gewoon slecht aan beide kanten. De rode kaart leek mij inderdaad overdreven op het eerste zicht, aangezien hij eerst de bal speelt en dan doorglijdt. Strafschop was terecht (gewoon enorm dom van Buffel), en dat we een punt pakken ook. Genk heeft heel de tweede helft een kans gecreëerd, en die maken ze dan ook af.

Voor de rest een sterke Geraerts en Ibou gezien, fameuze invalbeurt ook van Azevedo, die de diepgang bracht die we ontbraken. Man van de match moet wel Benteke zijn, hoe die gegroeid is op een jaar tijd, niet te schatten. Ze zeggen altijd dat Mbokani de beste diepe spits in België is, maar ik vind dat een Benteke op dit niveau minstens even goed is.

Fraa

Legacy Member
Dat laatste valt nog wel mee hoor, Laszlo is heus zo slecht niet als velen denken. Zet een stevige verdediging voor zijn neus & ge hebt ne degelijke tot heel goede keeper in de goal staan (naar Belgische normen).

starspike

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Genk heeft reusachtige geldzakken daar liggen, gaan ze daar ooit nog iets mee doen of rekenen ze op nog een paar De Bruynes/Courtois/Casteels uit hun -15 ofzo?

Die kunnen makkelijk een straffe keeper en idem CV kopen toch, en het MOET toch zijn dat hun scoutingsapparaat die posities sinds vorig seizoen al in het oog hield? Aangezien de CVs daar oftewel scheef gaan oftewel geblesseerd zijn en de Lazlo toch minstens 5-10x per seizoen wilt flateren.

Vergeet niet dat er DRIE CV's gekwetst zijn...En twee daarvan zijn absoluut niet blessuregevoelig. Dus dat is gewoon pech. Ze hebben te laat gehandeld, dat is een feit. Maar een Koulibaly zal hier nog velen doen verstommen en als ge Simaeys terughebt, staat ge qua mentaliteit en onverzettelijkheid ook al een pak sterker. En doordat er meer en meer signalen komen dat we Joneleit niet gaan terugzien, komt er op korte termijn ook nog een CV. Ik vertrouw er wel op dat het goedkomt... Vorig jaar kuttransfers en te laat, deze keer redelijk goede transfers, maar te laat... Wie weet doen we het volgend jaar eindelijk helemaal goed ;)

En qua keepers... Vorig jaar heeft Köteles zelfs geen één keer geflaterd. Dat het niet in België een keeper is van de subtopcategorie, vind ik ook. Een Courtois krijg je sowieso niet en de mensen daar onder zoals Proto en Bolat is Laszlo ook niet. Maar we moeten niet overdrijven.

Wijsheid

Legacy Member
Los van dat er ook gewoonweg niet genoeg (Fitte) kwaliteit aanwezig is, tartte de scheids alle grenzen van de waanzin.

Dit kon je al niet meer slecht noemen. Een heel ander laag niveau dat...

starspike

Legacy Member
puni zei:
Strafschop was terecht (gewoon enorm dom van Buffel), en dat we een punt pakken ook. Genk heeft heel de tweede helft een kans gecreëerd, en die maken ze dan ook af.

Ik denk niet dat je veel Genkies de strafschop op zich gaat zien betwisten. Het probleem zit er gewoon in dat Benteke door De Roeck met twee handen wordt vastgehouden en daar wordt zelfs nog eens niet fatsoenlijk naar gekeken. Fluit je de penalty op Azevedo: OK. Maar dan had je die op Benteke ook moeten fluiten.
En zo was er ook de fase waarin Buffel doorging op goal en duidelijk gehinderd wordt. Hij laat het onterecht gebeuren, al zou het op zich wel een HEEL lichte penalty zijn. Dus op dat vlak ga ik niet te veel zeggen, maar als aan de overkant Gorius na balvoordeel voor OHL nog een gele kaart krijgt voor exact hetzelfde? Amai mijn voeten...

En ja, terechte puntenverdeling... Als je enkel naar de statistieken kijkt wel, en het cliché is dat voetbal enkel daarom draait. Maar als we enkel daarnaar kijken en niet verder kijken dan de neus lang is, kunnen we beter alle fora en andere sociale media opdoeken... Als we onze belangrijkste middenvelder niet onterecht verliezen, geraken we NOOIT zoveel onder druk (Hyland is echt een MACHINE) en als andere bepalende spelers centraal (Vossen en Gorius bvb) , geen geel krijgen voor dingen die aan de overkant niet gefloten worden zelfs, speel je ook daar met meer doorzetting en moet je je voetje niet op beslissende momenten terugtrekken om niet nog een man te verliezen. En dan wil ik ook nog eens zien wat er gebeurt als er bvb 0-3 zou vallen op (de niet-geloten maar terechte) penalty op Benteke...
Genk zijn match was gewoon al van in de eerste helft volledig beïnvloed door de man in het zwart.

Racing_Genk

Legacy Member
Man ik ben de match op cafe gaan kijken en ik had echt zin om het gewoon af te trappen, zo benadeeld zeg. Echt onbegrijpelijk

puni

Legacy Member
starspike zei:
Ik denk niet dat je veel Genkies de strafschop op zich gaat zien betwisten. Het probleem zit er gewoon in dat Benteke door De Roeck met twee handen wordt vastgehouden en daar wordt zelfs nog eens niet fatsoenlijk naar gekeken. Fluit je de penalty op Azevedo: OK. Maar dan had je die op Benteke ook moeten fluiten.
En zo was er ook de fase waarin Buffel doorging op goal en duidelijk gehinderd wordt. Hij laat het onterecht gebeuren, al zou het op zich wel een HEEL lichte penalty zijn. Dus op dat vlak ga ik niet te veel zeggen, maar als aan de overkant Gorius na balvoordeel voor OHL nog een gele kaart krijgt voor exact hetzelfde? Amai mijn voeten...

Ik snap nog altijd niet waarom Buffel zich daar niet liet vallen. Dan is het tien tegen tien. Maar hij loopt door, scheids geeft voordeel. Een van de weinige beslissingen die ik wel nog kon volgen, hoewel geel achteraf misschien ook had gekund.

Strafschopfase op Benteke heb ik niet gezien. Er werd in die duels tussen De Roeck en Benteke wel fameus wat afgeworsteld, dus het zou mij niet verbazen.

En ja, terechte puntenverdeling... Als je enkel naar de statistieken kijkt wel, en het cliché is dat voetbal enkel daarom draait. Maar als we enkel daarnaar kijken en niet verder kijken dan de neus lang is, kunnen we beter alle fora en andere sociale media opdoeken... Als we onze belangrijkste middenvelder niet onterecht verliezen, geraken we NOOIT zoveel onder druk (Hyland is echt een MACHINE) en als andere bepalende spelers centraal (Vossen en Gorius bvb) , geen geel krijgen voor dingen die aan de overkant niet gefloten worden zelfs, speel je ook daar met meer doorzetting en moet je je voetje niet op beslissende momenten terugtrekken om niet nog een man te verliezen. En dan wil ik ook nog eens zien wat er gebeurt als er bvb 0-3 zou vallen op (de niet-geloten maar terechte) penalty op Benteke...
Genk zijn match was gewoon al van in de eerste helft volledig beïnvloed door de man in het zwart.

Mwah, die rode kaart beïnvloedt het resultaat zeker. Maar in de tweede helft verdiende Genk die 0-2 niet, was zo ongeveer de eerste keer dat ze aan het doel van OHL raakten, na 25 minuten spelen. Niet dat wij zoveel kansen aan het creëren waren, maar soit. De inbreng van Azevedo heeft de match ook doen kantelen in mijn ogen. Maar de conclusie klopt idd, scheids was de zwakste man op het veld. Zijn lijnrechter deed het helaas voor ons een pak beter. :p

EDIT: Ge zijt die handsbal van Bailly nog vergeten, heel het stadion had dat gezien behalve Boucaut. :')

Cpt. Kablammo

Legacy Member
starspike zei:
Vergeet niet dat er DRIE CV's gekwetst zijn...En twee daarvan zijn absoluut niet blessuregevoelig. Dus dat is gewoon pech. Ze hebben te laat gehandeld, dat is een feit. Maar een Koulibaly zal hier nog velen doen verstommen en als ge Simaeys terughebt, staat ge qua mentaliteit en onverzettelijkheid ook al een pak sterker. En doordat er meer en meer signalen komen dat we Joneleit niet gaan terugzien, komt er op korte termijn ook nog een CV. Ik vertrouw er wel op dat het goedkomt... Vorig jaar kuttransfers en te laat, deze keer redelijk goede transfers, maar te laat... Wie weet doen we het volgend jaar eindelijk helemaal goed ;)

En qua keepers... Vorig jaar heeft Köteles zelfs geen één keer geflaterd. Dat het niet in België een keeper is van de subtopcategorie, vind ik ook. Een Courtois krijg je sowieso niet en de mensen daar onder zoals Proto en Bolat is Laszlo ook niet. Maar we moeten niet overdrijven.

Köteles was in zijn laatste of voorlaatste PO match toch ff zwaar de mist ingegaan? Ik weet niet meer exact wanneer maar ik geloof me toch zoiets te herinneren. En héél veel houdbare ballen voorbij laten gaan. :p

Het was wel beter tegenover Bailly, die jongen lijkt gewoon goals aan te trekken tegenwoordig.

Vernon

Legacy Member
Al bij al wel een vrij teleurstellend begin van de Belgische toppers. Standard, Gent, Genk staan nog helemaal nergens. Anderlecht speelt ook nog niet vlot en scoort wat moeilijk, Club is de enige die beide wedstrijden kon winnen maar het niveau was er ook niet echt naar. Raar competitiebegin :)

chomo

Legacy Member
De Argentijnse spits sukkelt met een ontsteking aan de knie. Gisterenavond stapte hij met echtgenote Magali het vliegtuig op richting Argentinië.
Ik laat me daar verder behandelen maar kom zo snel mogelijk terug’, zei hij aan Stadion. ‘Het belangrijkste is nu mijn knie. Ik wil snel weer spelen. Uiteindelijk is het geen ernstige blessure, maar een ontsteking.

Zou die zich ni beter hier in België laten behandelen gvd?

Sportinggboy

Legacy Member
LaBuenaVida zei:
Club kan tenminste verdedigen nu, en de voorsprong vasthouden!

Dat zullen we zien als ze wat tegenstand krijgen, beveren en charleroi zijn in mijn ogen degradatiekandidaten :)

Al bij al een pover begin van de competitie. Zulte waregem het best gestart met 6 op 6 tegen standard en gent
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan