Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
Australische GP zou misschien verhuizen naar Surfers paradise, waar momenteel al de champcars ieder jaar rijden, pracht van een starten circuit :)

Muismat

Legacy Member
En Alonso is ermee weg.

Benieuwd naar welk team hij gaat, gokje Renault :D.

Scifo

Legacy Member
Aah goed nieuws. Alonso die opstapt bij McLaren. :applause:

Maar ik weet nog niet goed voor welk team ik nu moet supporteren. Ik was altijd een McLaren fan maar vooral dit seizoen was ik eerder voor Ferrari. :oink:

Dr. Doezel

Legacy Member
B.U.R.N zei:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/11/01/dennis-laat-alonso-alleen-naar-priveteam-gaan/

Ik weet het niet van renault. Dennis zei dit voor het bericht dat Alonso mclaren verlaat.
Mischien wordt het wel een switch tussen Rosberg en Alonso.
Wat voor beide teams wel een goede deal is.

Ik zou het wel dapper van hem vinden moest hij dat doen. Moest hij dan het team ook terug aan de top krijgen.

Dennis zou hem alleen naar een prive-team laten gaan, maw: Williams, Scuderia Toro Rosso of Red Bull Racing

Die ruil met Rosberg is dan wel een mogelijkheid.

Heeft Alonso ooit niet eens gezegt dat hij bij 2 verschillende teams WK wou worden? Daarom verwacht ik ook niet dat hij terugkeert naar Renault.

Darth-Falcon

Legacy Member
ik denk dat er gewoon een switch tussen rosberg en Alonso gaat komen

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ik denk dat er gewoon een switch tussen rosberg en Alonso gaat komen

Lijkt idd het meest waarschijnlijke... Alonso zal wsl wel moeten inboeten financieel gezien maarja, anders moet ie mr nr Toyotaaah :lol:

B.U.R.N

Legacy Member
Een echte kampioen kijkt niet naar geld maar naar wat best is voor zijn prestaties.
Het kan ook zijn dat mischien De La Rosa in die mclaren volgend jaar rijd. Hij zou een goede 2de rijder zijn denk ik.

Darth-Falcon

Legacy Member
als Alonso naar williams gaat zit ie vanaf 2009 zowiezo bij mr toyotaaaah, ben er bijna zeker van dat die 2 gaan fuseren.

De la rosa is te licht bevonden voor mclaren

3 enige kandidaten zijn volgens mij Rosberg, kovalainen en Sutil

B.U.R.N

Legacy Member
Dillyracer zei:
Had Rosberg al niet bijgetekend ?
Ik denk dat hij nog een contract heeft voor x aantal jaren. Maar beide partijen (Rosberg en Williams) zullen zo een deal wel goed vinden.
Als Alonso niet naar williams gaat dan gaat Rosberg zeker bij Williams blijven want daar willen ze hem kost wat kost niet kwijt (tenzij voor Alonso denk ik).

B.U.R.N

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
De la rosa is te licht bevonden voor mclaren

Heeft mclaren dat zelf gezegd?
Hij kan wel veel problemen verhelpen die er dit jaar geweest zijn.

YuRiPa

Legacy Member
Vind t zwak van Alonso dat ie weggaat. Had m graag nog een jaartje met Hamilton zien knokken. Snap nie why Renault hem terug wil, Alonso heeft niks heel gelaten van Renault vorig jaar. Maja, hopelijk komt er een goede terug bij McLaren. Nu het gevecht Hamilton-Alonso maar tussen 2 verschillende teams volgen.:p

Maarre, volgens de manager van Alonso is ie vrij om te gaan en staan waar ie wil.
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6584

Defkes

Legacy Member
YuRiPa zei:
Vind t zwak van Alonso dat ie weggaat.

De beslissing kwam niet enkel van Alonso e :).

YuRiPa zei:
Had m graag nog een jaartje met Hamilton zien knokken. Snap nie why Renault hem terug wil, Alonso heeft niks heel gelaten van Renault vorig jaar.

Niet? Moest hij daar in Hongarije geen penalty hebben gekregen, wat denk je dat hij aan het eind van het seizoen had geweest? En denk je dat het toeval is dat McLaren dit jaar plots zo sterk was en Renault plots zo zwak.

YuRiPa zei:
Maja, hopelijk komt er een goede terug bij McLaren. Nu het gevecht Hamilton-Alonso maar tussen 2 verschillende teams volgen.:p

Ik hoop Rosberg, Kovalainen of Vettel. Alle 3 rastalenten (vooral die laatste) en leeftijdsgenoten van Hamilton. De vraag is natuurlijk of McLaren het risico durft te nemen om 2 jonkies (en dus geen ervaring) in het team te hebben.

Zot gedacht waar ik al 2 weken mee in m'n hoofd loop: Hamilton heeft probs met het vinden van de afstelling, Ralf is bekend als beste afsteller van de grid (of zo was het vroeger toch), Ralf heeft bakken ervaring, is "goedkoop" en heeft af en toe nog eens een toprace... :p

YuRiPa zei:
Maarre, volgens de manager van Alonso is ie vrij om te gaan en staan waar ie wil.

Ik ben eens benieuwd naar welk team hij gaat. Honda mss? In de plek van Rubens?

Darth-Falcon

Legacy Member
als Honda een topteam wil worden moeten ze eerst die verdomde japanse werkwijze laten vallen, dat is de hoofdreden waarom honda en toyota het zo slecht doen.

dus ik zie Alonso niet naar honda of toyota vertrekken

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Niet? Moest hij daar in Hongarije geen penalty hebben gekregen, wat denk je dat hij aan het eind van het seizoen had geweest?

Hij bedoelt maar: waarom zou Renault hem terugwillen als hij zelfs tijdens het seizoen nog bezig was dat ze hem saboteerden en hem geen kampioen zouden willen zien worden?

En denk je dat het toeval is dat McLaren dit jaar plots zo sterk was en Renault plots zo zwak.

McLaren zat al in een stijgende lijn, en het is niet omdat tijdens de winter een rijder weggaat dat je auto ineens 2 seconden trager wordt. Een wagen wordt ontwikkeld doorheen het jaar en als je dan ziet dat een team zeer slecht uit de winter komt, dan is dat omdat ze het jaar daarvoor hun huiswerk slecht gemaakt hebben. En bij McLaren hebben ze hun huiswerk gewoon goed gemaakt.

Nu ga ik niet zeggen dat Alonso geen goed werk heeft geleverd, maar was hij bij Renault gebleven, hij zou niet in de buurt gekomen zijn van de titel.

Wesdude

Legacy Member
Mee zei:

Om de x jaar alle directeurs verplaatsen naar een ander afdeling en helemaal opnieuw beginnen met allemaal nieuwe directeurs.

Allez heb ik toch is gelezen

Darth-Falcon

Legacy Member
niet alleen directeurs, maar zo goed als alle personeel (incl rijders).

een team moet je opbouwen, de slechte punten bijwerken bij het personeel. in japan wordt er gewoon met mensen geschoven tot het goed is. dat werkt gewoon niet in een F1 team
Alle oude rijders buiten panis zijn eigelijk gewoonweg ontslagen geweest.

een onvolledig lijstje:

- Ove anderson (eerste teambaas)
- Gustav brunner (ontwerper)
- Gascoyne (ontwerper)
- Mika salo
- Alan mcnish
- Christiano da matta
- Olivier panis
- Ralf Schumacher.
- ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan