Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 2/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Payload

Legacy Member
xTwL- zei:
En het is nu ook niet alsof die Gert zo'n echte specialist is eh, alé, zo doet hij zich graag voor, maar even goed als de Sammy van HLN?

Bedoel je niet Jo Bossuyt ? Sammy (Neyrinck) is van Sporza.
Maar inderdaad, alhoewel ik geen fan van HLN ben, zijn de artikels van Jo Bossuyt tegenwoordig zeer goed qua kwaliteit.

marcel

Legacy Member
Ja, Sammy Neirinck is Sporza.
Zowiezo vind ik de Vlaamse pers ondergeschikt als het op autosport aankomt.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
Ja, Sammy Neirinck is Sporza.
Zowiezo vind ik de Vlaamse pers ondergeschikt als het op autosport aankomt.

Ben eigenlijk vrij zeker dat ik betere artikels kan schrijven, gewoon omdat ik beter teksten kan schrijven als ik er de tijd ook voor neem. Bij het verdedigen van mijn bachelorproef (wiskunde) zat er een lector Nederlands die mij daarover serieus complimenteerde. :)

Nesjamag

Legacy Member
Vraag mij of Stoffel passief is in zoeken naar nieuw team of niet.

Kimi had een week nodig om een nieuw contract te verkrijgen na hij gedumpt is.
Geen emo zever of angstig afwachten, gewoon direct gaan praten en overgaan naar contract.

mcgrave

Legacy Member
Kimi vergelijken met Vandoorne.. Der zal wel naarstig gezocht worden maar waarschijnlijk naast hun huidige opties toch nog wachten op een F1 zitje..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

xDama

Legacy Member
Nesjamag zei:
Vraag mij of Stoffel passief is in zoeken naar nieuw team of niet.

Kimi had een week nodig om een nieuw contract te verkrijgen na hij gedumpt is.
Geen emo zever of angstig afwachten, gewoon direct gaan praten en overgaan naar contract.

You serious? Raikkonen is de populairste piloot op de grid, ex-wereldkampioen, marktwaarde die gigantisch is en samen met Alonso de meest ervaren piloot op de grid. Qua leverage blaast die Vandoorne weg. Heeft niets te maken met actief of passief zoeken naar een zitje. Wees er maar zeker van dat Vandoorne er alles aan heeft gedaan om nog een zitje te bemachtigen.

FlatSix

Legacy Member
Vandoorne had wel actief al wat kunnen zoeken begin dit seizoen, dan had die nu sowieso een zitje te pakken.

FlatSix

Legacy Member
xDama zei:
Sure thing, vraag maar aan Ocon hoe makkelijk het is/was.

Ocon is ook niet begonnen, die dacht dat die bij FI ging blijven.

Vandoorne had begin dit seizoen eens moeten gaan aankloppen bij Sauber in de verwachting dat Leclerc weg ging gaan, en dan eventueel een voorcontract laten maken waarin dat als Leclerc weg ging hij die plek kreeg, of bij Haas gaan zeggen dat die wel weg wil bij McLaren, of bij Williams gaan zeggen dat die voor een €100k wel komt rijden.

Het was niet naief om te denken dat die mocht blijven, wel dat die laks was en zich niet wilde verbeteren.

FlatSix

Legacy Member
xDama zei:
Mijn ogen doen echt pijn van in mijn hoofd te draaien, serieus.

Het is dat, draai wat met uw ogen...

Wat die nu heeft gedaan is ook anders super hoor, gewoon op zijn gat zitten en wachten, hopende dat die mocht blijven terwijl het al duidelijk was dat niet het geval ging zijn. "Beter zijn best doen"? Hij had gewoon een dikke vinger naar McLaren moeten opsteken en zelf gaan rond horen, voor hetzelfde geld hadden ze hem dan te vroeg een contract voor 2019 gegeven uit schrik hem kwijt te spelen. Je moet nu toch geen genie zijn om te zien dat McLaren niet beter gaat worden voor 2021.

Het is ook niet dat die dat zelf moest doen eh, maar diens manager had zowat met elk team buiten Red Bull, Ferrari of Mercedes aan de lijn moeten hangen.

xDama

Legacy Member
En op welke feiten baseer jij je dat hij niet met elk mogelijk team rond tafel heeft gezeten? Is er 1 tastbaar gegeven waarvan je kan aantonen dat Vandoorne niet heeft geprobeerd om een zitje te regelen voor 2019? Laat Sammy Neirinck voorlopig zijn artikels maar verder schrijven.

FlatSix

Legacy Member
xDama zei:
En op welke feiten baseer jij je dat hij niet met elk mogelijk team rond tafel heeft gezeten? Is er 1 tastbaar gegeven waarvan je kan aantonen dat Vandoorne niet heeft geprobeerd om een zitje te regelen voor 2019? Laat Sammy Neirinck voorlopig zijn artikels maar verder schrijven.

Omdat er nul komma nul geruchten zijn geweest rond Vandoorne, die meestal wel een kern van waarheid hebben. Maar akkoord, ik kan dat niet zeker weten.

Dat terzijde heb ik het wel degelijk over het begin van dit seizoen en niet vorige maand, waarin pas eigenlijk alles echt is beginnen bewegen. Ricciardo heeft alles in gang getrokken en sindsdien is Gasly, Kimi, Leclerc allemaal in orde gekomen.

marcel

Legacy Member
Idd, het is mooi complimenten te krijgen over een mooi geschreven tekst, maar als de inhoud op niks trekt...

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat Vandoorne al ruim vóór zijn ontslag bij andere teams gaan luisteren is, maar zijn opties zijn gewoon beperkt, gezien zijn seizoen. Als Ocon het al moeilijk heeft, gaat Vandoorne het nóg moeilijker hebben.
Je kan veel zeggen over zijn junior-resultaten, maar hij heeft al 2 jaar de kans gekregen om zich te bewijzen in de F1, en goeie redenen of niet, het is nog gene vette geworden. Voor ons, Belgische fans, verdient hij nog een kans, en er zullen er in de Paddock nog wel in hem geloven, maar daarmee overtuig je geen investeerders.

FlatSix

Legacy Member
Dus hij is ruim voor zijn ontslag al begonnen met zoeken, en op basis van een seizoen dat dan nog niet plaats had gevonden hebben ze hem niet weerhouden. Oké dan, logisch.

Vandoorne (zijn manager) had na Brazilië vorig jaar al aan de deur van zowat elk team moeten staan. Dat is al wat ik zeg, en of die dat dan effectief gedaan heeft of niet kunnen we niet weten. Ik denk dat Vandoorne op die moment nog genoeg krediet had om al een voorcontract bij een team los te sleuren. Die teams, die ook niet hadden verwacht dat Leclerc zo goed ging zijn en dat Ferrari volledig tegen hun eigen filosofie in Leclerc gelijk in de Ferrari zou dumpen, laat staan dat Kimi terug naar Sauber ging gaan.

makila

Legacy Member
Kimi naar Sauber is erg verrassend.

Het pijnlijke hieraan is dat ik dus echt denk/vermoed dat VD de voorkeur kreeg op Ericsson (en dat de geruchten deels waar waren) en dat zijn kansen daar in eerste instantie wel goed waren. Maar door de verrassend move van Raikonen is die deur dicht. En ja als men moet kiezen tussen Raikonen en VD dan ... dat verlies je altijd.

En het ander zitje gaat waarschijnlijk naar een Ferrari Junior. Jammer maar dat is de harde realiteit. Ik denk dat zijn kansen van 15% nu gezakt zijn naar 1%. We moeten realistisch zijn.

TR of Haas kan nog, maar ja, .. hij heeft (mede door pech) te weinig laten zien en sponsors staan nu ook niet te springen.

xTwL- zei:
Dus hij is ruim voor zijn ontslag al begonnen met zoeken, en op basis van een seizoen dat dan nog niet plaats had gevonden hebben ze hem niet weerhouden. Oké dan, logisch.
Zo gemakkelijk is het niet altijd hoor. Ik ben in 2003 ook ontslagen geweest door de crisis. Ik dacht dat ik 80% zeker terug een job zou hebben na 1 maand. En 100% zeker terug een job na 6 maand. Ik ben uiteindelijk 10 maand werkloos geweest en heb dan een job -als IT'er notabene- gevonden als .. Orderpicker en dat was alles dat ik kon vinden. Ik wil nu orderpickers niet beledigen maar dat was de realiteit.

En ja ik heb gesoliciteerd voor de vuilniswagen en kuisman en andere jobkes, ik was zeker niet te vies voor handwerk. En toch gewoon steeds 0 op het rekest met het moto: Wat kom jij hier doen? Als de markt terug aantrekt ben jij weg als IT'er dus we willen je niet en voor de IT wereld was ik dan weer te min. Ik was geen schoolverlater en ik had amper ervaring. Dus niemand wilde mij nog. AMEN.

Misschien een kromme vergelijking maar als puntje bij paaltje komt, dan heeft VD toch gewoon hetzelfde voor nu. Je krijgt niet altijd alle kansen hé!

Dus ja het kan perfekt dat VD al een jaar bezig is (of zeker al enkele maanden), omdat hij de bui al zag hangen toen Brown aan de macht kwam en toch gewoon steeds NUL op zijn rekest kreeg. Dat is echt niet onmogelijk hoor. :)

Scifo

Legacy Member
Ok, even off topic

Deze race tussen Christopher Zoechling, Kelvin van der Linde en Lando Norris. :D (zeker herhaling na de race eens bekijken -.- )

https://www.twitch.tv/videos/311437012

EDIT:
Als we nu ne mail sturen naar McLaren dat Lando in ne Ferrari rijdt, zou Vandoorne zijn zitje niet terug krijgen? :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan