Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

dqve

Legacy Member
Blackend zei:
Snap niet goed wat ge wilt zeggen. Feit is dat voor de UEFA, hoe die verdediger nu ook achter de achterlijn komt, het geen offside kan zijn. Als hij het expres doet, is het er nog geel bovenop.

Anyway een actie als in 'fase' is nogal kort hoor.
Een fase kan bv 2 seconden duren. Zo was er op het vorig EK meen ik mji te herinneren een situatie die toen op dezelfde manier als nu door de UEFA werd verklaard:

Aanvaller A staat buitenspel, aanvaller B staat geen buitenspel.
B krijgt de bal toegespeeld. A en B lopen samen naar doel (A heeft door zijn buitenspelpositie eigenlijk een 'voorsprong' op de verdedigers) en B past de bal naar A (die op dat moment achter de bal staat en dus geen buitenspel staat) maar wel voordeel heeft gehaald uit die VORIGE buitenspelsituatie.

Hierbij heeft de UEFA gezegd dat dit GEEN buitenspel is, omdat dit moet gezien worden als 2 verschillende fases. Dus daar zit dan misschien 2-3 seconden tussen.. (en niet het fluitsignaal van de ref)


Dat bedoel ik een beetje denk ik.
In een voorval zoals hier omschreven spreekt men over verschillende fases dus acties niet langer dan enkele seconden, en verklaart men dat het behaalde voordeel uit een vorige niet langer van toepassing is in een volgende.
Dus alle gebeurtenissen uit een eerdere fase tellen niet langer in de volgende.
Door mezelf werd eerder geoppert dat de bal "opnieuw" voor doel gebracht werd en betreft het niet langer éénzelfde actie, fase of situatie dus altijd offside.

Men kan volgens mezelf enkel "geen" offside rechtvaardigen wanneer men suggereert dat Panucci door een eigen teamspeler maar helaas ongewild daar buiten de lijnen terecht kwam, en tussen deze voorvallen en het doelpunt geen fluitsignaal kwam van de scheids dewelke kan argumenteren dat Panucci in deze volgende fase het spel blijft beinvloeden door leep als hij is, "vermoedelijk" opzettelijk deze tweede fase voor het Italiaanse doel buiten de lijnen te willen "afwachten".
(wat in dit geval een offside had opgelevert)
Ik ga er nu gewoon vanuit dat de hele situatie als actie eindigde bij het doelpunt.
Het feit dat Panucci door een team maat buiten de lijnen gewerkt wordt, is voor mezelf doorslaggevend dit doelpunt te kunnen rechtvaardigen.
Lepe Panucci of niet.

jos den os

Legacy Member
@dunno omdat hij Raul heet ? :ironic:

nee omdat Aragones ervoor gekozen heeft een jonge ploeg mee te nemen en iets te bouwen voor de toekomst. Torres en Villa krijgen de voorkeur, imo terecht, al zou Raul zeker een meerwaarde kunnen beteken, want Villa was niet zo goed bezig dit seizoen (heel Valencia niet natuurlijk)

guRuh

Legacy Member
Iniesta, Silva hebben 1 functie (2 plaatsen)
Xavi en Cesc dezelfde, voorkeur voor Xavi blijkbaar voor 1 plaats.

Mooie goal!

Piejie

Legacy Member
Typisch Villa.

En De Boeck weer "duidelijk geen buitenspel". Sorry hoor, maar zo "duidelijk" was het toch niet. Ze stonden enorm maar dan ook enorm dicht bij elkaar.

Hatchetman

Legacy Member
Knappe match! had wat schrik ervoor de eerste 15 min met die verdedeging van rusland.

Gentille

Legacy Member
Piejie zei:
Typisch Villa.

En De Boeck weer "duidelijk geen buitenspel". Sorry hoor, maar zo "duidelijk" was het toch niet. Ze stonden enorm maar dan ook enorm dicht bij elkaar.

Ik dacht zelf dat het buitenspel was :unsure:

Gavin

Legacy Member
Villa is een goede spits maar zo een melkmuil ..
Spanje speelt wel lekker, alleen vanachter wat minder.


Waarom kijk je eigenlijk nog op VT4, Piejie?

Il Pirata

Legacy Member
Gavin zei:
Villa is een goede spits maar zo een melkmuil ..
Spanje speelt wel lekker, alleen vanachter wat minder.


Waarom kijk je eigenlijk nog op VT4, Piejie?
melkmuil? ebde et ni op Torres?:D

zadde Raul toch ook mogen oproepen vindk. zelfs al is het om een goeie aanvaller als wissel te hebben

Gavin

Legacy Member
Melkmuil is blijkbaar niet de juiste verwoording. :D

Zagevent dan. Maakt een fout: blablabla. Staat buitenspel: blablabla. Maakt hands: blablabla. ... Daarbuiten dus zeer te pruimen!

De kwartfinales in die helft zien er leuk uit!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan