Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

Piejie

Legacy Member
Mako zei:
ge bedoelt het Derde Rijk, dat is dan ook geen deel van europa. De bondsrepubliek Duitsland zoals wij hem kennen bestaat nog maar sinds 1990 en is wel een deel van Europa.
Dekadez bedoelt dan ook de USSR niet? :unsure:

Mako

Legacy Member
gentille zei:
Het is wel hetzelfde grondgebied hoor :wtf:

maar niet hetzelfde instituut!

Probeer nen Duitser maar is te zeggen dat ge het Duitsland van 1940 als hetzelfde beschouwt als het Duitsland van nu. Ik denk dat ge dan fameus motten gaat krijgen :p



ik wou gewoon is testen wat iedereen zo leuk vindt aan muggenziften, ik snap het nog steeds niet

puni

Legacy Member
Mako zei:
ge bedoelt het Derde Rijk, dat is dan ook geen deel van europa. De bondsrepubliek Duitsland zoals wij hem kennen bestaat nog maar sinds 1990 en is wel een deel van Europa.

Kunt ge ook zeggen over de Sovjetunie. :p

Het ging trouwens niet over het feit dat die landen al dan niet mogen aantreden op een EK (wat ze van mij gerust mogen). Eerder over het feit of ze al dan niet:

a) tot Europa behoren.
b) tot de EU zouden mogen toetreden.

Gentille

Legacy Member
Mako zei:
maar niet hetzelfde instituut!

Probeer nen Duitser maar is te zeggen dat ge het Duitsland van 1940 als hetzelfde beschouwt als het Duitsland van nu. Ik denk dat ge dan fameus motten gaat krijgen :p



ik wou gewoon is testen wat iedereen zo leuk vindt aan muggenziften, ik snap het nog steeds niet

Geen enkel land kan je vergelijken met 70-80 jaar geleden é :p

Wie mee gedaan heeft aan de Wereldoorlogen behoord niet meer tot Europa vanaf nu :p (Zwitserland zal het graag horen :p)

Piejie

Legacy Member
Mako zei:
maar niet hetzelfde instituut!

Probeer nen Duitser maar is te zeggen dat ge het Duitsland van 1940 als hetzelfde beschouwt als het Duitsland van nu. Ik denk dat ge dan fameus motten gaat krijgen :p



ik wou gewoon is testen wat iedereen zo leuk vindt aan muggenziften, ik snap het nog steeds niet
Raar dat dat dan net op mij is, terwijl je duidelijk ziet dat Dekadez zijn post (waar ik verdomme op reageer dan nog) idem dito is :)

Maarja, Mako, dat zal wel toeval zijn zeker.

Tweak37

Legacy Member
Nuja, er zijn gewoon verschillende criteria:
Historisch: Rusland en toch ook wel turkije horen zeker bij Europa
Geografisch: Rusland voor een groot stuk, Turkije slechts minimaal.
Cultureel: band met ons is miss niet zo groot, maar then again, een continent wordt toch niet echt wezenlijk bepaald door zijn cultuur. Daarvoor is de heterogeniteit veel te groot.

Mako

Legacy Member
Piejie zei:
Raar dat dat dan net op mij is, terwijl je duidelijk ziet dat Dekadez zijn post (waar ik verdomme op reageer dan nog) idem dito is :)

Maarja, Mako, dat zal wel toeval zijn zeker.

idd, dubbele bodems alom!

Ik kan toch moeilijk replyen op elke post in heel de thread?

The Black Mamba

Legacy Member
DekadeZ zei:
Wat heeft dat met deze discussie te maken? Bij de Zwitsers of bij de Turken liep ook een halve Braziliaan rond, maar dat is compleet irrelevant? Ze hebben een Franse pas dus zijn het Fransozen.

En het gaat over het Europa-zijn voor mij, niet over deelname aan politieke evenementen gelijk Eurosong of tegenwoordig al een EK. Als een land voor 10-20-30-40% in Europa ligt, en voor de andere 60+% in 'iets anders' dan lijkt het mij echter logisch dat deze landen niet tot Europa gerekend worden.

Om maar even terug te kaatsen:
De Canarische eilanden, Spanje remember?, liggen aan de zuidpunt van Marokko. Mag Spanje daarom deelnemen in de Africa Cup? Hetzelfde voor Madeira en Portugal.

Sterke argumentatie. Saved by the bell.

Je kan moeilijk deelnemen aan het EK én aan de Africa Cup of 2x kwalificatierondes spelen voor het WK hé , als ze zouden willen dan zouden Portugal en Spanje misschien zelfs mogen meedoen aan de Africa Cup maar dan zouden ze niet meer mogen meedoen op het EK. Australie is zo onlangs ook van groep veranderd. Turkije en Rusland doen toch ook niet mee aan de Asian cup!

dus die argumentatie kan je ook niet echt sterk noemen ;)

Ivm Rusland liggen alle grote steden in het europees gedeelte , geschiedenis sluit aan bij die van europa en ze zijn meer verwant met ons dan met de Aziatische landen.

Ivm turkije kan ik u wel volgen , serieus verschil in cultuur , historiek en enkel dat klein stukje aan de bosporus behoort tot europa

Bart Religion

Legacy Member
DekadeZ zei:
Met die link als argument te nemen bevestig je dus dat Turkije een Aziatisch land is?



Rusland als continent op zich vind ik nochtans geen zever. Rusland behelst een reusachtige smak land van de grens van Europa, over Azië tot de Beringzee. Nu is het vlees noch vis.

Duidelijk Europa, tenzij je geen rekening houd met historische, culturele en geografische zaken. Verder zijn Russen gewoon geen Aziaten. Dat er een deel van Rusland in Azië ligt wilt weinig zeggen. België werd toch ook geen Afrikaans land omdat we da Congo hadden ingepalmd? Of dat nu toevallig aaneen ligt of niet, maakt weinig verschil uit.

Verder is de situatie met Turkije eerder omgekeerd. Rusland is een Europees land dat een stuk Azië heeft ingepalmd (een vrij groot stuk weliswaar), Turkije is een land dat een stuk Europa heeft ingepalmd.

Piejie

Legacy Member
Mako zei:
idd, dubbele bodems alom!

Ik kan toch moeilijk replyen op elke post in heel de thread?
Nee, maar wel net op de mijne :)

Vreemd. Zeker omdat je, als je de context ervan wil snappen, de post van Dekadez ook zeker gelezen hebt.

Unkn0wn

Legacy Member
4% van Turkije ligt in 'Europa', ze doen toch mee met alle Europese wedstrijden enzo (eurovisiesong, EK, etc). Ik vermoed dat dit veel te maken heeft met de geschiedenis als Europese grootmacht en dat het gezien word als een "poort naar Europa". 'Europa' is ook nooit echt gedefinieerd en er is daar tegenwoordig (zie EU-toetreding Turkije) veel discussie rond.

Stop es met neuten ;).

Piejie

Legacy Member
De site www.euro2008.com kan rekenen op een nooit geziene interesse. Sinds de lancering in februari werd het webadres al meer dan een miljard keer ingegeven. Dat is een stijging van liefst 250% in vergelijking met Euro 2004.

Hoewel Engeland zich niet kon plaatsen voor het EK, komen de meeste bezoekers bizar genoeg uit Groot-Brittannië. De Britten zijn goed voor 15% van de hits.

_DM_

Legacy Member
puni zei:
Egypte is een Afrikaans land, niet? :p De rest ligt toch allemaal in Azië, of vergis ik mij nu?

Egypte grenst aan Israël en is voornamelijk een Moslim-land, daarom noemde ik het ;)

Burny

Legacy Member
Piejie zei:
De site www.euro2008.com kan rekenen op een nooit geziene interesse. Sinds de lancering in februari werd het webadres al meer dan een miljard keer ingegeven. Dat is een stijging van liefst 250% in vergelijking met Euro 2004.

Hoewel Engeland zich niet kon plaatsen voor het EK, komen de meeste bezoekers bizar genoeg uit Groot-Brittannië. De Britten zijn goed voor 15% van de hits.

Ik vind die site bijzonder informatief en uitgebreid, en toch een mooie vormgeving. En duidelijk te navigeren, toch ook belangrijk. Goed initiatief.

Wel bizar dat die britten er zo massaal naar toe surfen. Dat heeft mss wat te maken met het gokken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan