Archief - Windows XP: enkele problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

agent #2

Legacy Member
Situatie:

Sinds ik windows 2000 geïnstalleerd had kon ik niet meer ravenshield spelen (https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/pc-loopt-vast-tijdens-gamen.285726). Ik heb besloten om dan maar terug windows XP te installeren. Ik stak mijn cd van windows xp erin met het gedacht dat deze mij wel zou vragen waar ik hem wou installeren (over mijn windows 2000 dus). Dit deed hij dus blijkbaar niet en installeerde hij hem maar op mijn backup schijf (c: ). Nu heb ik inmiddels windows XP op mijn goede schijf gekregen (d: ), maar ik zit met enkele problemen.

1. Hij vraagt dus telkens welke windows ik wil starten hoewel ik die al gedelete heb van die andere schijf. Ik heb dan al mijn bestanden die ik nodig heb (mijn backup dus) overgezet naar mijn schijf met windows xp (d: ) op en daarna die mijn backup schijf (c: ) proberen formatteren. Dit is dus onmogelijk: in windows niet, in dos niet in safe mode (zowel gewone safemode als safemode met opdrachtprompt) niet.
2. Alweer heb ik dit update probleem. Ondanks ik net geformatteerd heb.
3. Ik heb 3 gebruikersaccounts en dat zijn er wat veel. 1 administrator 2 met mijn eigen naam en 3 gastaccount (maar deze is uitgeschakeld) Ik wil dus de account met mijn eigen naam volledige rechten toekennen en de administrator account wegkrijgen. Hoe doe ik dit?
4. Met windows XP heb ik ook problemen als ik Mozilla Thunderbird gebruik. Ik kan e-mails ontvangen, maar als ik ze open zijn ze blank. Ik kan ze ook niet forwarden of deleten.

Ik zit dus met serieus wat problemen en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Lagoas

Legacy Member
gij hebt zoveel problemen hé
...
dagge best volledig vanop 0 begint.


formatteer da spel, en als da echt ni lukt,
doe uw pc binnen en laat hem maken,
formatteren tot er echt geen bit meer opstaat,
en dan XP installeren.


(ik zeg dit omdat, indien al uw problemen hier zullen opgelost zijn,
ge zeker met 10 andere problemen gaat zitten,
cuz your pc is fcked up :lol: )

agent #2

Legacy Member
ik ben praktisch van 0 begonnen. Schijf waar vroeger windows 2000 opstond is volledig geformatteerd. Binnenbrengen is geen optie

Sacristar

Legacy Member
1) start --> my computer (R click)--> properties --> advanced --> startup and recovery --> edit : lijn van uw win2k weghalen... gereed :)

2) err.. dunno :)

3) start --> control panel --> user accounts --> "jouw account" --> change my account type --> computer administrator... done.

die admin account zal dan automatisch verdwijnen.

agent #2

Legacy Member
Ok er staat dit:
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Nu weet ik wel nie dewelke de goeie is. :p

Ivm die accounts, de account met mijn naam heeft adminrights, maar ik zou die andere toch graag wegkrijgen.

agent #2

Legacy Member
Uw post is hier volledig off-topic. Ga wat in andere treads zeveren ofzo.

Lagoas

Legacy Member
:rofl: :rofl: :rofl:

having a bad day ?? :p :p


btw, drop the windows && learn some Linux :niceone:

Sacristar

Legacy Member
you're smart...

anyways, ontoppic:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect"


ge moet zien welke het is, de andere lijn deleten en zien dat uw "default" overeenkomt met wat er bij "operating system" staat...


't is trouwens dezelfde volgorde bij boot up als in den boot.ini

dus als het den eerste is:
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
dan moet het er zo uit zien:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect


en als de goeie den tweede is:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
dan moet het er zo uit zien:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect



dunno waarom em die S van WINDOWS ervanaf zet ma da moet dus aan elkaar eh ;)

agent #2

Legacy Member
Probleem 1 is opgelost. Ik krijg nog wat rare problemen bij dus heb ik hem nogmaals geformatteerd. Nu whined em niet over een tweede windowsversie, dus er zouden 2 versies op mijn HD moeten gestaan hebben (wat raar is want ik had deze geformatteerd).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan