Archief - PC loopt vast tijdens gamen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

agent #2

Legacy Member
Als ik ravenshield aan't spelen ben, loopt hij na enige tijd vast. Dan geeft hij een zwart scherm of een blauw scherm en hij klikt ook zo precies zo van als ik hem afsluit. :wtf:

Heb al getest:
- cpu niet overklokt: doet er niks aan
- memtest86: geen errors

Heb ondervonden:
- graka wordt wel warm tijdens het gamen (VPU recover staat af)

Ik denk dus dat het ofwel mijn voeding of mijn grafische kaart is. Voeding is een OCZ Powerstream 470 watt. Graka is een Hercules radeon 9800 pro niet overklokt, gekoelt door een VGA silencer (fan op highspeed) en de laatste nieuwe driver (catalist 4.12).

Wat denken jullie?

Stijneman

Legacy Member
temps graka zouden handig zijn ;) oppassen, als je beeld plots stopt ==> dan is u cooling van u graka gestopt, hebbet voorgehad, tribes2 spelen, dan nix meer, next reboot allemaal artifacts, kijk in kast, en er ligt een fan op de bodem :ironic: :p

Dayofdead

Legacy Member
Doe je case open, start een zware game op en kijk is of u koeler goed draait...

integra

Legacy Member
Ik had juist hetzelfde. (ook Hercules 9800 pro)
Ik heb gewoon een paar fans bij laten plaatsen omdat em vanachter te warm werd en dus uitviel. :)

agent #2

Legacy Member
Case staat open.

Fastwrite heb ik nu afstaan, ik ga het morgen proberen of het nog zo is.

Thx voor de reply's al. ;)

SkullZ

Legacy Member
Dus als je gamet word het scherm zwart/blauw en je hoort een klik, dus zoeen klik van dat uw harde schijf uitvalt? Kijk maar eens naar je processor temps en kijk in bios op hoeveel je Shut down temperature staat.

Zou ook aan je videokaart temperaturen liggen.
Heb da in de tijd ook nog gehad, weet niet hoe ik het gefixt heb. probeer eens de nieuwste catalysts (of een oudere versie, vergeet niet de vorige te verwijderen).


Oja gebeurt dit ook bij andere games?

Dripke

Legacy Member
Mja, waar downde da zo een progje voor u hitte van u graka af te lezen. Voor mijn cpu emmek da en moederbord. Ma voor graka toch niet.

agent #2

Legacy Member
Tis een 9800 pro en die heeft geen temperatuurdiode. Ben nie van plan om enen te kopen.

CPU maakt totaal geen warmte, maximum 40 ° denkik en een pentium M kan wel wat graden aan ;).

Andere games heb ik nog niet geinstalleerd.

Psychodweep

Legacy Member
Volgens mij is de graka kapoet, tis niet de eerste keer dat zo'n hercules radeon 9800pro sneuvelt.

dawnzolino

Legacy Member
Psychodweep zei:
Volgens mij is de graka kapoet, tis niet de eerste keer dat zo'n hercules radeon 9800pro sneuvelt.
heb je hersens in je hoofd of heb je ogen?? :ironic:
als em een half uur far cry kan spelen zalt ni aan de graka liggen eh :ironic:
dnno wat et is ma een dingetje weet ik en dat is dat er aan je graka nix mankeert :)

mvg,

Timz :)

Patman

Legacy Member
timmyfrag zei:
heb je hersens in je hoofd of heb je ogen?? :ironic:
als em een half uur far cry kan spelen zalt ni aan de graka liggen eh :ironic:
dnno wat et is ma een dingetje weet ik en dat is dat er aan je graka nix mankeert :)

mvg,

Timz :)

ik vrees toch ook voor de graka ze :s
allé , kben natuurlijk nie zeker
maar als je zoiets krijgt...
probeer eens met een andere graka en kijk dan of je het nog hebt é...


elimineren is de boodschap

stormsman

Legacy Member
ik heb ook rvs gespeeld. en bij het opstarten van het spel deet men scherm ook HEEL raar. ineens heel men scherm roos of ineens blauw. en heel de tijd aan het flikkeren. (allen als het spel opstarte, daarna geen probleme). dus ik denk da het aan het spel ligt. ik weet het ni zeker he. ma het is een gedacht.

specs. waar ik rvs mee speelde
p4 2.0ghz
512 ram
gf 2 mx 400

agent #2

Legacy Member
Mja, ik weet het niet. Ik heb onlangs directx 9.0c geïnstalleerd (heb ervoor wat zitten benchen (3d mark 2001) met directx 8.1). Toen had hij dat niet. Kan da zijn door directx 9.0c? Misschien moet ik het spel gewoon eens herinstalleren. :]

Lan

Legacy Member
Kijk eens na op welke refresh rate je monitor staat. Kijk daarna of die refresh rate wel ondersteund is door je monitor. Probeer ook eens refresh rate trapje lager te zetten. Het lijkt erop dat je monitor die refresh rate precies niet aan kan.

Racemaniac

Legacy Member
dowwload een overclocking tool vor je graka, en underclock hem eens wat, als dat helpt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan